fbpx

Google: Κόβει τα cookies- Αλλάζει τις διαδικτυακές διαφημίσεις

0

Όποιος σερφάρει στο διαδίκτυο συναντά συνήθως την ίδια ερώτηση: «Θέλετε να επιτρέψετε τη χρήση cookies;» Τα αρχεία κειμένου που αποθηκεύει ένας ιστότοπος στους υπολογιστές και τα κινητά των χρηστών αποτελούν το κύριο μέσο για την παρουσίαση εξατομικευμένων διαδικτυακών διαφημίσεων.

Ωστόσο, τώρα η πίεση προς τους παρόχους προγραμμάτων περιήγησης διαρκώς εντείνεται. Ενώ τα κράτη ενισχύουν το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο και οι χρήστες είναι πλέον περισσότερο ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν την προστασία των δεδομένων τους, πολλοί διακρίνουν στον ορίζοντα ένα «μέλλον χωρίς cookies».

Μετά την Apple και τη Mozilla, τώρα και η Google επιδιώκει να αποκλείσει ορισμένα cookies από τον δικό της browser, το Chrome. Το πρώτο βήμα έγινε ήδη στις αρχές του έτους: από τις 4 Ιανουαρίου η εταιρεία ξεκίνησε τον περιορισμό των third-party-cookies για το 1% των χρηστών της. Κατά το δεύτερο μισό του έτους, τα cookies αυτά θα αποκλειστούν εντελώς – «υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν κατευναστεί οι όποιες ανησυχίες της βρετανικής αρχής ανταγωνισμού ως τότε», όπως ανέφερε η Google. Προς το παρόν, πάντως, τα banners για την αποδοχή ή μη των cookies θα μείνουν ως έχουν.

Τι αλλάζει φέτος στην Google

Μέσω των cookies οι ιστοσελίδες μπορούν να αναγνωρίσουν τους χρήστες που τις έχουν επισκεφτεί κι άλλες φορές – διατηρώντας, για παράδειγμα, δεδομένα όπως τα στοιχεία ενός log-in. Πρώτιστα, όμως, τα cookies επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαφήμιση.

Τα πλέον επίμαχα είναι τα third-party-cookies, τα οποία δεν αποθηκεύονται από την ίδια τη σελίδα που επισκέπτεται ο χρήστης, αλλά από το περιεχόμενο τρίτων ιστοτόπων. Μέσω αυτών των cookies οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών μπορούν να ακολουθήσουν τους χρήστες και σε άλλες σελίδες που επισκέπτονται, δημιουργώντας ένα προφίλ κάθε χρήστη για διαφημιστικούς σκοπούς.

Όπως εξηγεί η Λίντια Σνεκ από την Google, το λεγόμενο privacy-sandbox θα μπορεί να περιορίζει τέτοιου είδους cookies και ως εκ τούτου οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών θα έχουν πρόσβαση μονάχα σε πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, «ώστε να αποφεύγεται η ταυτοποίηση ή η αναγνώριση ενός χρήστη».

Αντιθέτως, οι σελίδες που θα επισκέπτεται ένας χρήστης θα εντάσσονται σε διάφορες διαφημιστικές θεματολογίες, όπως για παράδειγμα στις κατηγορίες «αθλητισμός», «ταξίδια» ή «κατοικίδια». Ο browser θα διατηρεί τα συνηθέστερα ενδιαφέροντα του χρήστη, θα τα αποθηκεύει τοπικά στην τελική συσκευή και θα μοιράζεται κατόπιν αιτήματος των παρόχων διαφημιστικών υπηρεσιών μέχρι τρεις διαφημιστικές κατηγορίες – βάσει των αναζητήσεων του χρήστη κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών εβδομάδων.

Οι διαφημίσεις θα είναι, έτσι, σχετικές με τα ενδιαφέροντα του χρήστη, δίχως ωστόσο να γίνονται γνωστές οι συγκεκριμένες σελίδες που επισκέπτεται. Μέσω των επιλογών του Chrome οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν σε ποιες διαφημιστικές κατηγορίες έχουν τοποθετηθεί και να προβαίνουν, εάν το επιθυμούν, και σε αλλαγές.

Κριτική από τον διαφημιστικό κλάδο

Η διαφημιστική βιομηχανία επικρίνει την κατάργηση των third-party-cookies. Ο διευθυντής της γερμανικής Ένωσης Διαφήμισης (ZAW) Μπερντ Νάουεν θεωρεί πως μ’ αυτό τον τρόπο δεν ενισχύεται η προστασία των δεδομένων, αλλά η θέση της Google στη διαφημιστική αγορά: «Σε βάθος χρόνου οι καταναλωτές βγαίνουν χαμένοι. Και το μέτρο αυτό δεν θα μειώσει το tracking μέσω της Google, ούτε και τα δεδομένα που διατηρεί αυτή» – τα δεδομένα που συλλέγει η Google είναι εξάλλου first-party, προκύπτουν δηλαδή από τη διαδικασία log-in των χρηστών, από first-party-cookies ή από τις αναζητήσεις τους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra