fbpx

Hellenic Train: Πρώτα τους τα πήρε και τώρα κόβει δρομολόγια

0

Σε μία απίστευτη ταλαιπωρία υποβάλλονται καθημερινά εκατοντάδες εργαζόμενοι που μετακινούνται με τον προαστιακό λόγω της κατάργησης, από τις 16 Δεκεμβρίου, του απογευματινού δρομολογίου της Hellenic Train στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Λάρισας.

Η αιφνιδιαστική διακοπή του δρομολογίου των 16:22 – το οποίο χρησιμοποιούν, κατά κύριο λόγο, εργαζόμενοι οι οποίοι κατοικούν εκτός Θεσσαλονίκης- τους αναγκάζει να περιφέρονται άσκοπα για 1,5 ώρα τουλάχιστον στο σταθμό, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι έχουν προπληρώσει τη μετακίνησή τους με τον προαστιακό για έναν χρόνο.

«Δεν ενδιαφέρονται καθόλου για εμάς. Δεν μπαίνουν στη διαδικασία να αφουγκρασθούν τις ανάγκες των επιβατών, απόδειξη ότι ούτε καν μας προειδοποίησαν για την αλλαγή. Κι όμως, εγώ από τον Μάιο του 2023 πλήρωσα, χωρίς δόσεις μάλιστα, το ποσό των 1.766 ευρώ για την ετήσια κάρτα, καθώς από το 2004 έρχομαι καθημερινά για να εργαστώ στη Θεσσαλονίκη από τη Λάρισα όπου κατοικώ», τονίζει στην One Voice ο ταχυδρόμος Θέμης Τζιόρας, ο οποίος χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο εδώ και 20 χρόνια.

Και φυσικά δεν είναι ο μόνος, αφού περίπου 500 εργαζόμενοι μετακινούνται καθημερινά με το ίδιο δρομολόγιο. Αρκετοί απ’ αυτούς μάλιστα, που εργάζονται σε εταιρίες της Βιομηχανικής Περιοχής και σχολάνε μεσημέρι, τώρα είναι αναγκασμένοι να περιμένουν υπομονετικά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου -που δεν διαθέτει τις υποδομές ενός επιβατικού σταθμού- κάτω από ένα στενό στέγαστρο, απόλυτα εκτεθειμένοι στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.

«Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν δρομολόγια για Λάρισα από τις 12:15 μέχρι και τις 15:00 και να μην υπάρχει κανένα από τις 15:00 έως και τις 17:30 οπότε σχολάνε οι περισσότεροι εργαζόμενοι», εξηγεί ο Περικλής Καραγιαννίδης που καθημερινά χρησιμοποιεί το δρομολόγιο Άδενδρο- Θεσσαλονίκη για να μεταβεί στην εργασία του.

«Αδιαφορούν για εμάς ενώ ήμασταν οι πρώτοι που τους στηρίξαμε»

Και να σκεφθεί κανείς ότι, οι εργαζόμενοι αυτοί ήταν οι πρώτοι οι οποίοι αποφάσισαν να «επιστρέψουν» στα τρένα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Ήμασταν οι πρώτοι, από ανάγκη βέβαια, που στηρίξαμε την εταιρία μετά την τραγωδία των Τεμπών. Αυτό που ζητάμε τώρα είναι να υπάρξει ανάλογη συμπεριφορά και από την Hellenic Train», επισημαίνει ο κ. Τζιόρας.

Άλλωστε, όλον αυτό τον καιρό, βίωσαν πολλά προβλήματα στις μετακινήσεις τους καθώς, τους μήνες της διακοπής των δρομολογίων των τρένων, χρησιμοποιούσαν ίδια μέσα για να φθάσουν στη Θεσσαλονίκη, ενώ την περίοδο με τις πλημμύρες στη Θεσσαλία ήταν αναγκασμένοι να ταξιδεύουν από τη Λάρισα έως το Λιτόχωρο με λεωφορείο και στη συνέχεια να επιβιβάζονται σε αμαξοστοιχία και το αντίστροφο στην επιστροφή τους. Τώρα λοιπόν που πίστευαν ότι, επιτέλους, θα επανέλθουν σε μία κανονική λειτουργία, ήρθε η πλήρης κατάργηση του απογευματινού δρομολογίου.

«Μετά την τραγωδία των Τεμπών δεν ξέραμε τι μέλλει γενέσθαι. Το ίδιο και με τις καταστροφικές πλημμύρες, οπότε υπομείναμε το να μετακινούμαστε με λεωφορεία και Ι.Χ. Όταν επιτέλους επανεκκίνησε ο σιδηρόδρομος κάναμε και πάλι υπομονή με τις χαμηλές ταχύτητες, τώρα όμως οι αλλαγές των δρομολογίων, είναι για μας το “κερασάκι στην τούρτα”. Νιώθουμε ότι μας προδίδει η εταιρία», λένε χαρακτηριστικά.

«Ταξιδεύουμε με παγωμένα τρένα»

Βέβαια, όπως καταγγέλλουν, ακόμη και οι συνθήκες που επικρατούν μέσα στις αμαξοστοιχίες δεν είναι οι ιδανικές. Αρκετές φορές, μέσα στον χειμώνα, είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν με τρένα που δεν διαθέτουν θέρμανση ενώ πολλά από τα δρομολόγια είναι υπερπλήρη.

«Πολύ συχνά αναγκαζόμαστε να μαλώνουμε με τους ελεγκτές γιατί η αμαξοστοιχία που εκτελεί το πρωινό δρομολόγιο των 5:30 που παίρνω εγώ, είναι χωρίς θέρμανση», υποστηρίζει ο κ. Τζιόρας προσθέτοντας επίσης ότι «ειδικά στα πρωινά δρομολόγια αιχμής, πολύ συχνά η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική, αφού είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον, σαν σαρδέλες».

Σκέφτονται ακόμη και ομαδικές αγωγές

Οι διαμαρτυρίες τους πάντως, μέχρι τώρα, για να αλλάξει η κατάσταση, κυρίως στο θέμα των δρομολογίων, έχουν πέσει στο κενό αν και ζήτησαν -εφόσον δεν είναι εφικτή η επαναφορά στο παλιό καθεστώς- τουλάχιστον να υπάρξει μία μικρότερη απόκλιση, της τάξης των 20-25 λεπτών. Η εταιρία ωστόσο, στην οποία έχουν απευθυνθεί και γραπτά και προφορικά περιορίστηκε, όπως σημειώνουν, να επικαλεστεί αόριστα «αναγκαιότητα αλλαγών λόγω κυκλοφοριακών θεμάτων που αφορούν στη δρομολόγηση των Intercity».

Οι ίδιοι πραγματοποίησαν ακόμη και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου, ενώ ενημέρωσαν τους βουλευτές όλων των κομμάτων ζητώντας τη μεσολάβησή τους. Παράλληλα εξετάζουν, όπως υπογραμμίζουν, ακόμη και το ενδεχόμενο ομαδικών προσφυγών κατά της Hellenic Train επικαλούμενοι τη δυσμενή μετατροπή των συνθηκών ταξιδιού, για μετακινήσεις που έχουν προπληρώσει.

Πηγή: One Voice (φ. 490, 06.01.2024)

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra