fbpx

Η μεγάλη ήττα του Mr Vergina

0

Εκτός προτιμήσεως των καταναλωτών αλλά και των ραφιών των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ απειλείται να βρεθεί η γνωστή μπύρα Βεργίνα. Μια σειρά λαθών των τελευταίων μηνών από πλευράς μάρκετινγκ του ομίλου που ίδρυσε και διευθύνει ο κ. Δημ. Πολιτόπουλος οδηγεί το γνωστό brand name στην «γωνία» της αγοράς και το εξοβελίζει από τα σούπερ – μάρκετ.

Πριν μερικά χρόνια που η εταιρία είχε εμφανιστεί στην ελληνική αγορά είχε όλα τα εχέγγυα επιτυχίας. Η αμφισβήτηση του μεριδίου της Αθηναϊκής Ζυθυποιίας ( Amstel , Heineken) που κυριαρχούσε στην αγορά και η έξυπνη προβολή του story μιας εταιρίας της περιφέρειας που προσπαθούσε να εισέλθει στην ελληνική αγορά  «πουλούσε» καλά. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ακολούθησε μια σωστή τιμολογιακή πολιτική με χαμηλές τιμές , της έδωσαν μια θέση στις προτιμήσεις των ελλήνων καταναλωτών.

Η εταιρία κατόρθωσε επίσης να διεισδύσει στην αγορά παράγοντας προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Συγχρόνως ο κ. Δημ. Πολιτόπουλος εμφανίστηκε στα μέσα ενημέρωσης ως σύγχρονος Ρομπέν που εν ονόματι της ελληνικής περιφέρειας και των μικρών του κλάδου επιχειρούσε να περιορίσει το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που κατείχε το συντριπτικό ποσοστό της εγχώριας αγοράς μπύρας . Αυτά σε συνδυασμό με τις καταγγελίες για μονοπωλιακές τάσεις στον κλάδο προσέδωσαν στην εταιρία της Κομοτηνής σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά μπύρας.

Το λάθος όμως έγινε στην συνέχεια: Η ελληνική αγορά μπύρας τα τελευταία χρόνια αναπτύχθηκε σημαντικά. Πολλές – δεκάδες – εταιρίες εμφανίστηκαν στον κλάδο με έδρα επαρχιακές πόλεις και κέρδισαν μερίδιο στην αγορά. Παλιά brand names ( πχ Fix) λανσαρίστηκαν εκ νέου.

Ο Mr Vergina αντί να ρίξει το βάρος του στην ανάπτυξη και επέκταση της εταιρίας του θεώρησε ότι η επιτυχία του στην αγορά ήταν δεδομένη. Όμως ο  ανταγωνισμός αυξήθηκε και ο μεγάλος του κλάδου αποφάσισε να «δείξει τα δόντια» του.

Έτσι σήμερα η Βεργίνα κινδυνεύει να μείνει εκτός αγοράς. Ακολουθώντας λανθασμένη τιμολογιακή πολιτική η φθηνή – άλλοτε – μπύρα έγινε ακριβότερη από τα γνωστά brands. Και ο εγχώριος ανταγωνισμός άρχισε να παράγει φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας περιορίζοντας κατά πολύ το μερίδιο της εταιρίας και σε αυτόν το τομέα.

Σήμερα η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης δέχεται ολομέτωπη επίθεση από τον κυρίαρχο της αγοράς. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ενόψει του Πάσχα έριξε τις τιμές της σχεδόν κατά 50%. Πουλάει σήμερα γνωστές μπύρες ακόμα και κάτω από τις τιμές ιδιωτικής ετικέτας: Σύμφωνα με την τιμοληψία που πραγματοποιήσαμε χθες στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η τιμή της Alfa βρίσκεται στο 1,25 ευρώ το λίτρο , της Heineken στο 1,52 ευρώ και της Annstel στο 1,54 ευρώ. Αντίθετα η Βεργίνα πωλείται 2,25 ευρώ , την ίδια ώρα που η τιμή ανά λίτρο μπύρας με προέλευση τη Ρόδο βρίσκεται στο 1,61 ευρώ το λίτρο.

Αλλά ο «πόλεμος της μπύρας» έχει και άλλες ενδιαφέρουσες πτυχές που θα αποκαλύψουμε στις 23 Απριλίου με ένα εκτενές ρεπορτάζ στην Κυριακάτικη Εφημερίδα.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra