fbpx

ICAP: Στο 23% η υποχώρηση της αγοράς υποδημάτων

0

Οι συνολικές πωλήσεις ανδρικών και γυναικείων δερμάτινων υποδημάτων εμφάνισαν έντονα πτωτικές τάσεις τη διετία 2009-2010. Στο 23% η υποχώρηση το 2010. Αυξάνεται ο βαθμός εισαγωγικής διείσδυσης στον κλάδο. Έντονος ανταγωνισμός λόγω πληθώρας προσφερομένων προϊόντων. Οι συνολικές πωλήσεις ανδρικών και γυναικείων δερμάτινων υποδημάτων εμφάνισαν έντονα πτωτικές τάσεις τη διετία 2009-2010. Στο 23% η υποχώρηση το 2010. Αυξάνεται ο βαθμός εισαγωγικής διείσδυσης στον κλάδο. Έντονος ανταγωνισμός λόγω πληθώρας προσφερομένων προϊόντων.

Ειδικότερα, ανάλυση της αγοράς «Ανδρικών και Γυναικείων Δερμάτινων Υποδημάτων» εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Η εγχώρια αγορά ανδρικών και γυναικείων δερμάτινων υποδημάτων εμφάνισε έντονα πτωτικές τάσεις τη διετία 2009-2010. Ειδικότερα, το 2010 η εξεταζόμενη αγορά (σε ζεύγη) υποχώρησε κατά 23% περίπου σε σχέση με το 2009.

Η Διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, σχολιάζει σχετικά: «Η υφιστάμενη οικονομική ύφεση η οποία δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας, πλήττει σε σημαντικό βαθμό το εμπόριο γενικότερα και ιδιαίτερα τον κλάδο της υπόδησης. Η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών που έχει ως άμεσο επακόλουθο τη μείωση της αγοραστικής δύναμης, οδηγεί είτε στην αγορά φθηνότερων προϊόντων, είτε ακόμη σε περιορισμό ή και ματαίωση αγορών.

Στον κλάδο της υποδηματοποιίας δραστηριοποιείται αξιόλογος επιχειρήσεων οι οποίες καλύπτουν διάφορες κλίμακες μεγεθών (ως προς τα οικονομικά τους στοιχεία, το μέγεθος της απασχόλησης, το δίκτυο των σημείων πώλησης κ.ά.). Οι περισσότερες από τις παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου ασχολούνται κατά κύριο λόγο με την παραγωγή δερμάτινων υποδημάτων. Με τις εισαγωγές ασχολείται μεγαλύτερος αριθμός επιχειρήσεων. Ωστόσο, για αρκετές απ’ αυτές τα δερμάτινα υποδήματα έχουν μικρή συμμετοχή στις συνολικές πωλήσεις τους, καθώς εισάγουν και άλλα προϊόντα (πχ. συνθετικά υποδήματα, αθλητικά κ.ά.).»

Όσον αφορά στην εισαγωγική διείσδυση στον κλάδο, αυτή έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς αρκετές παραγωγικές επιχειρήσεις (εξαιτίας κυρίως του υψηλού κόστους παραγωγής δερμάτινων υποδημάτων) έχουν στραφεί στον εισαγωγικό – εμπορικό τομέα, περιορίζοντας σημαντικά ή και διακόπτοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, την παραγωγική τους δραστηριότητα. Αποτέλεσμα αυτού είναι η σημαντική μείωση του όγκου της εγχώριας παραγωγής.

Διαχρονικά, η κατανάλωση γυναικείων υποδημάτων κυμαίνεται σε υψηλότερα επίπεδα απ’ την αντίστοιχη των ανδρικών. Συγκεκριμένα, το 2010 τα γυναικεία υποδήματα εκτιμάται ότι συγκέντρωσαν το 60% περίπου της συνολικής αγοράς.

Η αγορά μοιράζεται μεταξύ πολλών επιχειρήσεων (παραγωγικών, εισαγωγικών), αρκετές από τις οποίες δεν ασχολούνται αποκλειστικά με το χονδρικό εμπόριο, καθώς έχουν αναπτύξει δικά τους δίκτυα καταστημάτων, πραγματοποιώντας και λιανικές πωλήσεις.

Οι συνέπειες της υφιστάμενης οικονομικής κρίσης εξακολουθούν να επηρεάζουν την εγχώρια αγορά ανδρικών και γυναικείων δερμάτινων υποδημάτων, με αποτέλεσμα να επικρατούν προβλέψεις για περαιτέρω μείωση της αγοράς τη διετία 2011-2012, με μέσο ετήσιο ρυθμό 10%-15% (σε ποσότητα).

Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε επίσης χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου με τη χρήση επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Περαιτέρω, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 17 παραγωγικών και 17 εισαγωγικών επιχειρήσεων.

Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού των παραγωγικών επιχειρήσεων αυξήθηκε το 2009 κατά 5,67%. Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν το ίδιο έτος κατά 13,67%. Οι πωλήσεις των εν λόγω επιχειρήσεων υποχώρησαν το 2009 κατά 4,97% και τα καθαρά κέρδη (προ φόρου εισοδήματος) κατά 14,75%.

Το σύνολο του ενεργητικού των εισαγωγικών επιχειρήσεων παρουσίασε οριακή μείωση το 2009 σε σχέση με το 2008 (κατά 0,85%), ενώ τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 4,19%. Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων υποχώρησαν το 2009 κατά 2,17% και τα καθαρά κέρδη (προ φόρου εισοδήματος) κατά 37,20%.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra