ΙΚΕΑ: Τα κλειστά καταστήματα φέρνουν μείωση στον ετήσιο τζίρο
Προβληματισμός επικρατεί στη Fourlis για τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας, έτσι όπως διατυπώνονται από τα μηδενικά έσοδα από τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας ΙΚΕΑ, τα οποία παραμένουν κλειστά από τον Μάρτιο και θα συνεχίσουν τις επόμενες εβδομάδες.
Γράφει ο: Νώντας Ψαρράς
Παρότι, ειδικά τις τελευταίες ημέρες, έχει γίνει προσπάθεια να μετατοπιστεί το ενδιαφέρον στα ηλεκτρονικά καταστήματα, το ‘’ζεστό’’ χρήμα που προέρχεται από τα φυσικά καταστήματα λείπει, ενώ, όπως και σε άλλες μεγάλες επιχειρήσεις, προκύπτουν διάφορα θέματα στους χρόνους των παραδόσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρία έχει προχωρήσει σε ακόμα περισσότερη ενίσχυση των υποδομών της σε ό,τι αφορά τα πληροφοριακά συστήματα και τη λειτουργία των logistics centers, καθώς φαίνεται πως όχι μόνο τώρα, αλλά και στο μέλλον θα χρειαστεί να δραστηριοποιούνται καθημερινά σε μεγάλο βαθμό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία από τη θυγατρική της Fourlis, Housemarket, από την αναστολή λειτουργίας σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, αναμένεται πτώση τζίρου της τάξης του 10% σε σχέση με πέρυσι, λόγω της υπάρχουσας κατάστασης.
Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά τη χρήση του 2019, οι πωλήσεις της Housemarket σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν στα 306,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1,9% σε σύγκριση με το 2018. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 40,9 εκατ. ευρώ έναντι 32,9 εκατ. ευρώ το 2018.