fbpx

Ηλεκτρονικά διόδια: Πώς πήρε… μπρος το σύστημα μετά από μήνες στασιμότητας

0

Στις αρχές του χρόνου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αναμένονταν η ανακοίνωση για την ανάδειξη της εταιρίας που θα αναλάμβανε την διεξαγωγή του φιλόδοξου αυτού έργου.

Τελικά χρειάστηκε να έρθει ο Ιούνιος του 2019 για να αποφασιστεί η κοινοπραξία που θα φέρει σε πέρας αυτό το νέο -για την ελληνική πραγματικότητα- σύστημα διέλευσης και να κινηθούν ξανά οι διαδικασίες.

Μετά την ανακήρυξη της κοινοπραξίας Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl – Autostrade Tech ως προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή των ηλεκτρονικών διοδίων, αναμένεται να «ξεκολλήσει» από το φθινόπωρο η διαδικασία για την κατασκευή του νέου συστήματος αναλογικών διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Από τη στιγμή που θα επικυρωθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο, οι διεργασίες θα διαρκέσουν σχεδόν δύο χρόνια, ενώ σε πρώτη φάση το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα τοποθετηθεί στην Εγνατία Οδό και στη συνέχεια στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Ε-65, Μορέας και Ιόνια Οδός.

Ψηφιακή τεχνολογία
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, με το έργο των αναλογικών διοδίων, όλο το σύστημα των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων γίνεται μια ενιαία υποδομή με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. «Ο χρήστης του οδικού δικτύου δεν θα χρειάζεται να ασχολείται αν η υποδομή που κινείται ανήκει σε διαφορετικές εταιρίες η το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί. Γίνεται οικονομία κλίμακας, το όφελος της οποίας θα περάσει άμεσα στον χρήστη» τονίζεται από πηγές μέσα από το υπουργείο.
Την ίδια στιγμή, επισημαίνεται ότι σκοπός του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η συντήρηση για πέντε χρόνια ενός σύγχρονου συστήματος διαχείρισης οδικού δικτύου.
Σύμφωνα, δε, με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη «η ολοκλήρωση του έργου αυτού θα σημάνει και το τέλος των υφιστάμενων χρεώσεων διοδίων σε πολίτες και επιχειρήσεις και την έναρξη της αναλογικής χρέωσης που θα προκύπτει από τη χρήση που θα κάνει ο κάθε ένας στο οδικό δίκτυο».

«Με το νέο σύστημα θα υπάρξει συνολικός έλεγχος της πορείας των παραχωρήσεων και κανένας δε θα μπορεί να αυθαιρετεί» διευκρίνισε.

Πώς θα λειτουργούν

Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με επιτυχία σε πολλές χώρες της Ευρώπης, το παράδειγμα των οποίων θα ακολουθήσει, μετά την υλοποίηση του έργου, και η Ελλάδα.

Παρότι η ακριβής λειτουργία του συστήματος θα οριστικοποιηθεί με την παράδοσή του μηχανισμού, οπότε και το τοπίο ακόμα είναι θολό, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η χρέωση με το καινούριο ηλεκτρονικό σύστημα αναμένεται να είναι φθηνότερη απ΄ ό, τι είναι σήμερα.

Το οικονομικότερο του πράγματος προκύπτει καθώς πλέον θα υπολογίζεται σύμφωνα με την χιλιομετρική απόσταση που έχει διανύσει το αυτοκίνητο.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν συγκεκριμένες χρεώσεις όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά ο κάθε οδηγός θα επιβαρύνεται με ένα ποσό, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει κάνει στη συγκεκριμένη διαδρομή.

Ο υπολογισμός του ποσού θα γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής που θα εγκαθίστανται στα αυτοκίνητα, αλλά και μέσω δορυφορικών συστημάτων.

Με το νέο σύστημα θα καταργηθούν ουσιαστικά, σταδιακά, τα μετωπικά διόδια, ενώ οι οδηγοί ΙΧ αυτοκινήτων θα μπορούν να πληρώνουν το αντίτιμο, είτε με την ειδική κάρτα, είτε με ειδική εφαρμογή από το κινητό τους τηλέφωνο.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra