Influencers με εκατομμύρια ακόλουθους στην Κίνα!
Το Douyin (抖音)είναι το TikTok στα κινεζικά. Εμφανίστηκε το 2016 από την ByteDance και εξελίχθηκε σε ένα ψηφιακό… φαινόμενο, εισάγοντας την ιδέα των σύντομων video, με έναν απλό τρόπο και έναν πολύ “συνεργάσιμο” αλγόριθμο που επιτρέπει τη διασπορά του μηνύματος σε εκατομμύρια παραλήπτες και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ!
Σε λιγότερο από τρία χρόνια το Douyin είχε αποκτήσει 250 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην Κίνα, οι οποίοι το χρησιμοποιούσαν και το χρησιμοποιούν καθημερινά, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αγορά. Βλέποντας την τάση και κυρίως την επιτυχία να έρχεται, η η ByteDance απέκτησε (το 2017) την εφαρμογή lip-sync Musical.ly που την “κυριαρχούσαν” οι έφηβοι χρήστες σε ΗΠΑ και Ευρώπη, μεταφέροντας την ιδέα του Douyin στη Δύση με τη μορφή του TikTok που όλοι γνωρίζουμε. Μια εφαρμογή που σήμερα βρίσκεται στην κορυφή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως!
Μπορεί σε χώρες όπως η Ελλάδα, ένας TikToker με χιλιάδες ακόλουθους να θεωρείται επιτυχημένος, εξασφαλίζοντας χορηγούς και τεράστια διάδραση με το κοινό του, στην Κίνα θα τον θεωρούσαν έναν ερασιτέχνη ο οποίος βρίσκεται ακόμα στην αρχή… Κι αυτό γιατί στην Κίνα, οι δημοφιλείς influencers έχουν εκατομμύρια ακόλουθους.
ΟΙ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ INFLUENCERS ΣΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ TikTok
ΠΗΓΗ: Statista Αύγουστος ΄23
Αρκεί μια ματιά στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (Αύγουστος ΄23) για να αντιληφθούμε τα τεράστια μεγέθη: Ο Yang Ge, γνωστός στους φίλους του Douyin και ως “Crazy Xiaoyangge” είναι ο πιο δημοφιλής influencer στο Douyin με 118 εκατομμύρια θαυμαστές! Το Half Past Six του Chen Xiang, που αποτελεί μια οικογενειακή κωμωδία καταστάσεων κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 69 εκατομμύρια ακόλουθους, ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ένα ζευγάρι ο Ares Cheng και η Yan Zhen, που παρουσιάζουν στο κοινό τους διάφορα καθημερινά θέματα, επιλέγοντας μερικές φορές να πειράζουν πολύ εύστοχα ο ένας τον άλλον.
Το Douyin έχει διαμορφώσει μια νέα αγορά, η οποία ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως και η οποία εξελίσσεται συνεχώς, εξασφαλίζοντας τεράστιες αποδόσεις τόσο στους επαγγελματίες influencers όσο και στις εταιρείες – χορηγούς τους, που αναλαμβάνουν να συνδέσουν τα προϊόντα τους με την προσωπικότητα συγκεκριμένων δημοφιλών TikToker.
Για παράδειγμα ο Li Jiaqi, ο εμφανίζεται πέμπτος πιο δημοφιλής influencer στο Douyin, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να προωθήσει διάφορα προϊόντα ομορφιάς. Πολλοί, μάλιστα, στρέφονται στις live μεταδόσεις στο Douyin, οι οποίες -όπως παρατηρούν ειδικοί στο κινέζικο TikTok- μπορούν να αποφέρουν έσοδα από πωλήσεις άνω των 200 δισεκεταομμυρίων γιουάν ανά μετάδοση! (Ή αν προτιμάτε σε ευρώ και με πλήρη αναγραφή των μηδενικών: 25.460.000.000€).