Internet: 7.800.000 Έλληνες ήταν online στην καραντίνα

0 20

Αγκαλιά με το Διαδίκτυο φαίνεται πως βρίσκονταν οι Έλληνες κατά την διάρκεια του lockdown για την αναχαίτιση της διασποράς του κορονοϊού, καθώς 7.800.000 πολίτες ήταν online.

Μάλιστα ο περιορισμός έφερε και τις μεγαλύτερες ηλικίες στον ψηφιακό κόσμο καθώς το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 55 έως 64 ετών, που ήταν συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 8% και έφτασε το 88%, από 81% το 2ο εξάμηνο του 2019.
Επίσης, το ποσοστό των Ελλήνων ηλικίας 65 έως 74 ετών, που έκανε χρήση του Διαδικτύου κατά το 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ήταν αυξημένο κατά 10% σε σχέση με έξι μήνες νωρίτερα, φθάνοντας το 66% από 60% το 2ο εξάμηνο του 2019. Στις νεότερες ηλικίες, δηλαδή 35 έως 44 ετών και 45 έως 54 ετών τα ποσοστά αύξησης ήταν σχεδόν αμελητέα (σ.σ. της τάξης του 1%).

Focus1

Στο σύνολο δε του πληθυσμού, η χρήση του Διαδικτύου αυξήθηκε κατά 2% στη διάρκεια του 1ου εξαμήνου του 2020, σε σχέση με έξι μήνες νωρίτερα.

Focus2

Πληθώρα συσκευών

Η ενεργότερη ενασχόληση των Ελλήνων με το Διαδίκτυο την περίοδο της καραντίνας συνοδεύτηκε από μια εντυπωσιακά αυξημένη ποικιλία συσκευών σύνδεσης στο Internet. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, το 1ο εξάμηνο 2020 ο κάθε Έλληνας χρησιμοποίησε κατά μέσο όρο 2,8 συσκευές.

Focus3

Η χρήση smartphone, η οποία ήδη χτυπούσε “ταβάνι” και πριν από το lockdown, αυξήθηκε κατά μόλις 1%. Ωστόσο, η χρήση laptop εκτοξεύθηκε κατά 32% έναντι του 2ου εξαμήνου του 2019, η χρήση desktop διευρύνθηκε κατά 31%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα tablets είναι 16%.

Ένα εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας είναι ότι η χρήση της smart TV, ως μέσο σύνδεσης στο Διαδίκτυο, στην Ελλάδα εκτινάχθηκε κατά 52% το 2ο εξάμηνο του 2020.

Ποικιλία χρήσεων

Ένα άλλο σημείο των… καιρών της καραντίνας είναι η απίστευτα ραγδαία αύξηση της ποικιλίας των χρήσεων του Διαδικτύου. Το 66% των Ελλήνων έκανε online τραπεζικές συναλλαγές την περίοδο του lockdown, αλλά και μετά την άρση του, δραστηριότητα, η οποία αυξήθηκε συνολικά κατά 28% το 1ο εξάμηνο του 2020.

Χρήση Web TV έκανε το 47%, με το εν λόγω ποσοστό να είναι αυξημένο κατά 20% έναντι του τελευταίου εξαμήνου του 2019. Στο μεταξύ, online games έπαιξε το 44%, καταγράφοντας αύξηση κατά 30%, ενώ ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο πραγματοποίησε το 42% ποσοστό αυξημένο κατά 17%. Τέλος εκπαιδευτικά webinars παρακολούθησε το 23% των χρηστών του Διαδικτύου με τη χρήση να αυξάνεται κατά 32% σε σχέση με έξι μήνες νωρίτερα.

Τρόπος ζωής τα social media

Άλλη μια διαδικτυακή συνήθεια, που έγινε κυριολεκτικά τρόπος ζωής για τους Έλληνες το 1ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, είναι τα social media. Η χρήση του Facebook στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 5%, ενώ του Youtube εκτινάχθηκε κατά 34% και του Instagram κατά 23%.

Εκεί, ωστόσο, που υπήρξε πραγματική έκρηξη της χρήσης ήταν στο Pinterest (42%), στο Twitter (77%), στο Linkedin (59%) και στο Snapchat (52%).

Online αγορές

Και φυσικά μία συνήθεια στην οποία επιδόθηκαν μετ’ επιτάσεως οι Έλληνες στην καραντίνα ήταν το online shopping. Το 1ο εξάμηνο, 4.289.000 χρήστες του Διαδικτύου έκαναν ηλεκτρονικές αγορές, με το ποσοστό των e-shoppers να φθάνει πλέον το 66%.

Μάλιστα, το online shopping ήρθε για να μείνει, αφού 4 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι και μετά την άρση του lockdown συνεχίζουν να ψωνίζουν διαδικτυακά.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More