fbpx

Καφές όπως… χρυσός για την ελληνική επιχειρηματικότητα: Πάνω από 3 δισ. ευρώ το χρόνο ο τζίρος

0

Ένα συνηθισμένο πρωινό της πλειονότητας των Ελλήνων καταναλωτών συνδυάζεται με… καφέ. Το ίδιο και το μεσημέρι, το ίδιο και το απόγευμα, αναδεικνύοντας το συγκεκριμένο κυριολεκτικά στο «εθνικό μας ρόφημα».

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι Έλληνες δαπανούν κατά κεφαλήν, 450 ευρώ περίπου σε καφετέριες ή για αγορά καφέ στον δρόμο σε ετήσια βάση.

Όποτε, ακόμη και στην εποχή της κρίσης, τότε μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε γιατί οι περισσότεροι βλέπουν το άνοιγμα ενός καταστήματος καφέ, ως συμφέρουσα και αποδοτική επένδυση.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι η παρασκευή καφέ στο σπίτι βρίσκεται σε χειρότερη μοίρα, καθώς το 60% της ετήσιας κατανάλωσης γίνεται εντός οικίας, μέσω καφεμηχανών ή με τον… παραδοσιακό τρόπο στο μπρίκι, καθώς ο ελληνικός καφές εξακολουθεί να κυριαρχεί στις προτιμήσεις μεγάλων και πιο νεαρών.

Το Franchise 

Οι έλληνες αγαπούν να τρώνε και να πίνουν καφέ και ποτό εκτός σπιτιού και αυτό έχει γίνει αντιληπτό στους μεγάλους επιχειρηματίες της εστίασης που τα τελευταία χρόνια λανσάρουν τα brands τους στα μεγάλα φεστιβάλ Franchise με στόχο την προσέλκυση νέων υποψηφίων επαγγελματιών που θα τους βοηθήσουν να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την αλυσίδα τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα υπάρχοντα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα κυριαρχεί η κατηγορία «τρόφιμα-ποτά» με 21% και ακολουθούν η «εστίαση», οι «υπηρεσίες» και η «προσωπική φροντίδα».

Την ίδια στιγμή, στο σύνολο 876 νέων σημείων, που ξεκίνησαν την δραστηριότητά τους μέσα στο 2018, πρώτη σε προτίμηση είναι η κατηγορία της «Εστίασης» με ποσοστό 31%, αφορώντας κυρίως δραστηριοποίηση σε καφέ και μικρά εστιατόρια, με γνωστά ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γενικότερα, ωστόσο, η εστίαση είναι ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιούνται τα περισσότερα μεγάλα δίκτυα και αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της ανάπτυξης που γνωρίζουν οι αλυσίδες καφεστίασης, συγκεντρώνοντας το 24% το 2018 έναντι 22% της δραστηριοποίησης για το 2017, των δικτύων franchise, το οποίο αφορά συνολικά 119 δίκτυα.

Σύμφωνα, επίσης,  με τα στοιχεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, οι πιο δημοφιλείς νέες επιχειρήσεις για το 2018 αφορούν στον χώρο της εστίασης: Καφετέριες, ψησταριές, αναψυκτήρια, εστιατόρια βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.

Την ίδια στιγμή, παλαιότερη έρευνα του ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ που δημοσιεύτηκε στις αρχές του 2017 έδειξε ότι οι περισσότεροι «επίδοξοι» επιχειρηματίες προτίθενται σε ποσοστό 73,64% να επενδύσουν έως 100.000 ευρώ στον χώρο της εστίασης. Σε σύνολο, δε, ερωτηθέντων, ανεξαρτήτως ποσού επένδυσης, η κατηγορία «Εστίαση-Τρόφιμα» αποτελούσε κύριο στόχο των επενδυτών σε ποσοστό 35,48% και ακολούθησε σε… μεγάλη απόσταση η «Παροχή Υπηρεσιών» με 21,9%.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra