fbpx

Καύσιμα: Νοθεία στο 20% και φοροδιαφυγή 700 εκατομμυρίων!

0 287

Για φοροδιαφυγή ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ που μπορεί να αγγίζει ακόμη και το ένα δισεκατομμύριο ευρώ κάνει λόγο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, τονίζοντας πως αν τα έσοδα αυτά κατέληγαν στα δημόσια ταμεία, θα μπορούσαν να μειωθούν προς όφελος των καταναλωτών οι φόροι.

Η καρδιά του προβλήματος βρίσκεται σύμφωνα με τις καταγγελίες του κ. Κιουρτζή στην παραβατικότητα που συναντάται πρωτίστως στην Αθήνα και κατά δεύτερο λόγο στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες περιοχές της χώρας την τελευταία κυρίως τριετία, με «πειραγμένα» συστήματα εισροών-εκροών, που δεν παρακολουθούν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας του καυσίμου και καταδολιεύονται από τους παραβάτες.

Το σύστημα των εισροών-εκροών στα πρατήρια, που τοποθετήθηκε υποχρεωτικά στα αστικά κέντρα το 2013 και στην υπόλοιπη Ελλάδα το 2014, είναι τόσο διαβλητό, ώστε αδυνατεί να καταγράψει τις παραβατικές συμπεριφορές όπως τόνισε ο κ. Κιουρτζής σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλη Ζορπίδη.

Την τελευταία δεκαετία 3.000 πρατήρια που αποτελούσαν οικογενειακές επιχειρήσεις έχουν κλείσει, με το περιθώριο κέρδους των πρατηριούχων να είναι μεταξύ 3% και 4%. Στο διάστημα 1/11/2021 έως 1/6/2022, η τιμή του αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 100% και το κέρδος των διυλισμένων καυσίμων πάνω από 200%, με αποτέλεσμα τα διυλιστήρια να τριπλασιάσουν τα περιθώρια του κέρδους τους.

Η παραβατικότητα σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή εντοπίζεται σε τρία πεδία και αυτά είναι:

1) Στην διακίνηση λαθραίου καυσίμου, που προορίζεται για εξαγωγή, αλλά τελικά ποτέ δεν περνά τα σύνορα, με αποτέλεσμα να επιστρέφει στο εσωτερικό της χώρας, να μπαίνει παρανόμως στις δεξαμενές και να κερδίζουν οι επιτήδειοι από τους φόρους.

2) Στην νοθεία με διαλύτες όπως είναι η τολουόλη που στοιχίζουν πολύ φθηνά, 200 ευρώ ο τόνος έναντι 2.200 ευρώ ο τόνος η βενζίνη και δεν ανιχνεύονται στο καύσιμο ακόμη και αν αναμιχτούν σε μεγάλη ποσότητα.

3) Στην κλοπή στο σύστημα εισροών-εκροών των πρατηρίων. Με την καταδολίευση του συστήματος, μεταξύ άλλων, δηλώνεται μικρότερη τελικά ποσότητα από αυτή που πραγματικά ο καταναλωτής αγοράζει και το πλεόνασμα πωλείται σε άλλο άτομο με τους επιτήδειους να βάζουν στην τσέπη τους όλο το κέρδος, χωρίς φυσικά να καταβάλουν τους σχετικούς φόρους.

Πάνω από το 20% των καυσίμων που διακινούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, εκτιμάται πως είναι ή νοθευμένα με διαλύτες ή λαθραία, με το ποσοστό των πρατηρίων της χώρας που συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι της παραβατικότητας να μην ξεπερνά σύμφωνα με τους υπολογισμούς το 6% με 7%.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More