Κίνα: Τα ηλεκτρικά I.X. θα υποστηρίζουν το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας
Τις πρώτες μέρες του 2024, τέσσερις κινεζικές κυβερνητικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC), παρουσίασαν τις κατευθυντήριες γραμμές εφαρμογής ενός σχεδίου για την ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ως προσωρινές αποθήκες ενέργειας. Με τον τρόπο αυτό, θα επιτευχθεί πιο ισορροπημένη λειτουργία του ηλεκτρικού δικτύου εξομαλύνοντας τις αιχμές παραγωγής και κατανάλωσης, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του σχεδίου, πολλά πιλοτικά έργα θα πραγματοποιηθούν πριν από το 2025 για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας και των plug-in υβριδικών, ως κινητών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.
Σε πρώτο χρόνο, έχει προγραμματιστεί μέχρι το 2025 να πραγματοποιηθεί ηπαρουσίαση ενός συστήματος εθνικών τεχνικών προτύπων για την αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου και ενός μηχανισμού τιμολόγησης για αμφίδρομη χρέωση.
Μέχρι το 2030, η ελεγχόμενη αμφίδρομη φόρτιση θα καθιερωθεί σε μεγάλη κλίμακα στην Κίνα. Μέχρι τότε, η κυβέρνηση στοχεύει τα ηλεκτρικά οχήματα να παρέχουν «δεκάδες εκατομμύρια κιλοβάτ αμφίδρομης φόρτισης για το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας».
Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα από τα επόμενα σημαντικά καθήκοντα για την επίτευξη αυτών των στόχων θα είναι η ενίσχυση της έρευνας για τις μπαταρίες και η αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών σε 3.000 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης ή ακόμη περισσότερους χωρίς σημαντική αύξηση του κόστους.
Η Κίνα δίνει επίσης βάρος στην ανάπτυξη σταθμών ανταλλαγής μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγαλύτερη κλίμακα από την υπάρχουσα. Μέχρι στιγμής η κινέζικη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio, έχει αναπτύξει ένα δίκτυο τέτοιων σταθμών που απαριθμεί 2300 μονάδεςκαι πρόσφατα παρουσίασε την 4η γενιά αυτών των σταθμών.
Για το 2024, η Nio στόχο έχει να θέσει σε λειτουργία άλλους 1000 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών 4ης γενιάς στην Κίνα. Υπάρχουν επίσης και άλλες εταιρείες που αναπτύσσουν αυτήν την τεχνολογία φόρτισης, αλλά μέχρι στιγμής έχουν μικρότερα αποτελέσματα.
Πρόσφατα η Nio έφτασε σε συμφωνίες και με άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όχι μόνο για να εφαρμοστεί αυτή η τεχνολογία στα οχήματα που θα κατασκευάζουν αλλά και για να αναπτυχθεί περαιτέρω το δίκτυο των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών.
Η Nio έχει παρουσία και στην Ευρώπη, έχοντας θέσει σε λειτουργία 30 περίπου τέτοιους σταθμούς μέχρι στιγμής, στη Νορβηγία, Σουηδία, Δανία, Γερμανία και Ολλανδία. Η προοπτική είναι το επόμενο διάστημα το δίκτυο αυτών των σταθμών να αυξηθεί σε 120. Οι σταθμοί αυτοί, διαθέτουν την αναγκαία τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης ώστε να μπορούν να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο, όταν οι συνθήκες το απαιτούν.