Κινεζικά «e-Cars» στην Ευρώπη μέσω Ουγγαρίας!
H στρατηγική του “de-risking” που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση έναντι της Κίνας, της «απομάκρυνσης του κινδύνου» και της έναρξης αντισταθμιστικών ερευνών στον τομέα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνει την κινεζική βιομηχανία που προσβλέπει σε πωλήσεις στην κεντρική Ευρώπη, να αναζητά εναλλακτικές “πύλες” εισόδου στη Γηραιά Ήπειρο.
Στόχος, η σύναψη συνεργασίας με μια πιο “ανεκτική” χώρα εντός της ΕΕ, που θα διευκολύνει τις επενδύσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής και σχηματισμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας με τελικούς αποδέκτες τους καταναλωτές της ΕΕ.
Μια τέτοια διέξοδο δίνει η Ουγγαρία, που τα τελευταία χρόνια έχει θέσει ως στόχο να μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους -παγκοσμίως- παραγωγούς μπαταριών λιθίου, προσελκύοντας μεγάλες εταιρείες μπαταριών να δημιουργήσουν εργοστάσια στην επικράτειά της.
Η χώρα με “παράδοση” στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων (από τις δεκαετίες του 1960 και του 1970), επιχειρεί να “ανοίξει” την πόρτα της στην Κίνα, ενισχύοντας τη βιομηχανία της και διευκολύνοντας παράλληλα της ασιατική δύναμη να βρει “δίοδο” στις αγορές της ενωμένης Ευρώπης.
Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Viktor Orbán σε συνάντηση
με Κινέζους αξιωματούχους, αναζητούν νέα πεδία συνεργασίας
«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας γράφεται στην Ουγγαρία!», δήλωσε ο Ούγγρος πρωθυπουργός Viktor Orbán με αφορμή την επικείμενη έναρξη κατασκευής του πρώτου ευρωπαϊκού εργοστασίου επιβατικών αυτοκινήτων της κινεζικής BYD. Το εργοστάσιο θα έχει έδρα στο Szeged, στη νότια Ουγγαρία, με αρχικό κεφάλαιο περίπου 192 δισεκατομμύρια φιορίνια (501 εκατομμύρια ευρώ), αποτελώντας σύμφωνα με την κυβέρνηση της χώρας μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην οικονομική ιστορία της Ουγγαρίας.
Η στρατηγική της Ουγγαρίας για την προσέγγισης της Κίνας (που ξεκίνησε το 2010 μέσα από την πολιτική με τον τίτλο: «Άνοιγμα στην Ανατολή»), άρχισε να παίρνει μια πιο σαφή μορφή το 2013 με αφορμή την πρωτοβουλία «One Belt, One Road» του Πεκίνου, με στόχο την προώθηση της συνεργασίας χωρών της Ασίας, της Αφρικής και της Ευρώπης.
Ήδη, Ουγγαρία και Κίνα έχουν προωθήσει τη συνεργασία τους στον τομέα της μεταποίησης, με την ευρωπαϊκή χώρα να χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα των κινεζικών επιχειρήσεων για να προωθήσει τον μετασχηματισμό και την αναβάθμιση των δικών της, τοπικών βιομηχανιών. Δεν είναι τυχαίο που αποτελεί την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας “Belt and Road” με την Κίνα, και επίσης η πρώτη χώρα που καθιέρωσε ένα σύστημα εκκαθάρισης RMB/€, στις εμπορικές σχέσεις της με την Κίνα.
Τα κινεζικά e-Cars αλλάζουν τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά,
προσφέροντας υψηλή ποιότητα σε προσιτή τιμή.
Η BYD αποκτά “βάση” μέσα στην ΕΕ και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία
Αξιοποιώντας τις βάσεις που διαθέτει στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και τη γεωγραφική της θέση, η Ουγγαρία επιχειρεί να λειτουργήσει όχι απλώς ως κόμβος μεταφοράς σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων προς την κεντρική Ευρώπη, αλλά και ως χώρα κατασκευής ή συναρμολόγησης. Το “πλέγμα” επιχειρήσεων στη χώρα αποτελείται τόσο από εγχώριες εταιρείες μεσαίας “τάσης” (Yiwei Lithium Energy, Kodali και Enjie), όσο και από μεγάλες ξένες εταιρείες αυτοκινήτων (Volvo, Lotus, Smart, NIO, BYD, SAIC, MG, κλπ). Η συνεργασία της με την Κίνα, διαμορφώνει ένα νέο πλεονέκτημα για τη χώρα, καθώς της επιτρέπει να αναβαθμίσει την αλυσίδα εφοδιασμού της, κερδίζοντας από την εμπειρία “προηγμένης κατασκευής” e-Cars της Κίνας.
Στο πλαίσιο της συνύπαρξης ανταγωνισμού και συνεργασίας μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η Ουγγαρία, που είναι μέλος της ΕΕ και ήταν πάντα φιλική προς την Κίνα, υλοποιεί τη φιλοδοξία της να αλλάξει την εξάρτηση της ΕΕ από τις παραδοσιακές εμπορικές «διαδρομές» αυτοκινήτων.
“Πράσινες” ευκαιρίες
Η “στροφή” της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και οι “πράσινοι” στόχοι που έχουν τεθεί από την ΕΕ έως το 2035, ωθούν όλο και περισσότερες εταιρείες μπαταριών να δημιουργήσουν εργοστάσια μπαταριών στην Ουγγαρία.
Δεν είναι μόνο το εργοστάσιο μπαταριών που ιδρύθηκε από την CATL στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, (με παραγωγική ικανότητα 100 GW και εν δυνάμει 9.000 εργαζόμενους), αλλά και πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν επίσης δημιουργήσει βάσεις παραγωγής μπαταριών στην Ουγγαρία.
Στα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας για την προσέλκυση επενδύσεων από την Κίνα και όχι μόνο:
- Το σχετικά σταθερό ενεργειακό σύστημα της χώρας.
- Η παροχή υψηλών επιδοτήσεων.
- Και ο χαμηλός φορολογικός συντελεστής εταιρικού φόρου (9%).
Θα καταφέρει η Ουγγαρία του Orbán, μια χώρα που αντιμετωπίζεται ως «σπίλος» στις δημοκρατικές αξίες της ΕΕ, να ξεπεράσει το Βέλγιο και την Ολλανδία, στη διακίνηση κινεζικών e-Cars;