fbpx

Κωτσόβολος: Οι Βρετανοί “πάτησαν το κουμπί”

0

Η πρόθεση πώλησης της Κωτσόβολος από τον μητρικό όμιλο Curry’s θα δημιουργήσει νέες ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά, ενώ αβέβαιο παραμένει το ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι διεκδικητές της ιστορικής λιανεμπορικής αλυσίδας.

Περισσότερο όμως, η εξέλιξη δημιουργεί δυσαρέσκεια για τον τρόπο που η εγχώρια αλυσίδα διαχειρίστηκε την κρίση που πέρασε, χάνοντας μερίδια αγοράς εξαιτίας της έλλειψης άμεσης ανταπόκρισης των logistics και του e-commerce τόσο μέσα στην πανδημία, όσο και στον έντονο ανταγωνισμό στη μετά-Covid εποχή.

Eχουμε ακόμη μία περίπτωση εταιρίας, η οποία συνέχιζε να πλασάρεται από τους επικοινωνιολόγους της ως leader της αγοράς και να θριαμβολογεί έναντι του ανταγωνισμού, ενώ μια πιο προσεκτική ματιά στα χρηματοοικονομικά της στοιχεία αποκαλύπτει ότι τα πράγματα, παρά την όποια αύξηση του τζίρου, επιδεινώνονται.

Οι Βρετανοί της Curry’s (πρώην Dixons) αντιμετώπισαν αντίστοιχα τεράστια προβλήματα, κυρίως σε ό,τι αφορά στα περιθώρια κέρδους, και στη Βρετανία, και στη σκανδιναβική αγορά και πλέον αναζητούν αγοραστή για την Κωτσόβολος, η οποία, παρότι κερδοφόρος, δεν εντάσσεται στους σχεδιασμούς της μητρικής για την επόμενη μέρα.

Τον υποψήφιο νέο ιδιοκτήτη της αλυσίδας θα πρέπει να τον αναζητήσουν, κυρίως, στον χώρο των funds, αφού μοιάζει δύσκολο έως αδύνατο να υπάρξει κάποιος εγχώριος «λευκός ιππότης». Οι υπόλοιποι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν παρεμφερείς προκλήσεις, με μοναδική εξαίρεση την Πλαίσιο, που έχει μεγάλη ρευστότητα και η πανδημία ανέδειξε τόσο το e-commerce όσο και τα εξαιρετικά logistics της.

Έχασε μερίδια

Ο όμιλος Κωτσόβολος έχασε σημαντικά μερίδια αγοράς από την έναρξη της πανδημίας, όταν ουσιαστικά κυριάρχησε το e-commerce. Είχε μείνει πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό σε αυτό το πεδίο, ενώ ταυτόχρονα είχαν αρχίσει να ξεχωρίζουν κι άλλες, μικρότερες εταιρίες που «έκλεψαν» μερίδιο αγοράς κατά τη διάρκεια των lockdown.

Επιπλέον, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού, δημιούργησε πολύ μικρά περιθώρια κέρδους. Πιο συγκεκριμένα, το μεικτό περιθώριο κέρδους ήταν χαμηλότερο από 5%, με βασικότερη αιτία την εκτόξευση στα κόστη των εισαγωγών και των logistics από το εξωτερικό.

Να θυμίσουμε ότι, πριν από λίγα χρόνια, είχαμε την συγχώνευση -για τους ίδιους λόγους- των Public με τη Media Markt, μετά και την αποχώρηση των Γερμανών από τη δεύτερη, η οποία και αυτή μοιάζει να μην αποδίδει τα αναμενόμενα από τη διοίκηση.

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Κωτσόβολος εντάσσεται και η εκτίναξη του πάγιου λειτουργικού κόστους, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις μείωσαν τα διαθέσιμα εισοδήματα στα νοικοκυριά και περιόρισαν τη ζήτηση, κάτι που βέβαια πλήττει συνολικά τον κλάδο.

Κερδοφόρος, αλλά… μικρός

Η βρετανική Curry’s, η οποία είχε επιχειρήσει να πουλήσει και τη θυγατρική της στη Σκανδιναβία χωρίς αποτέλεσμα, αντιμετωπίζει απώλειες τζίρου σε Βρετανία και Σκανδιναβία, που οδηγούν σε συρρίκνωση του ομίλου ηλεκτρικών ειδών.

Πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, η Κωτσόβολος παραμένει κερδοφόρος εταιρία, εν μέσω των άλλων θυγατρικών του βρετανικού ομίλου που είναι ζημιογόνες. Όμως, το μέγεθός της είναι τόσο μικρό, που δεν μπορεί να αποτελέσει τη βάση των Βρετανών για μία καλύτερη συνέχεια.

Έτσι η Curry’s συμπεριέλαβε την Κωτσόβολος στο «πακέτο» των εταιριών που θα πουλήσει, προς εξασφάλιση ρευστότητας. Μάλιστα, στη μητρική θεωρούν την ελληνική αλυσίδα ως μία εξαιρετική περίπτωση για προβάλλουν και τις υπόλοιπες θυγατρικές εταιρίες προς ενδιαφερόμενα private equity funds.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra