fbpx

Κρίση στο Σουέζ: Εβδομάδες ή και μήνες διαταραχής στη ναυσιπλοΐα «βλέπουν» οι ειδικοί

0

Στην έσχατη λύση της σταδιακής αφαίρεσης κοντέινερ από το τεράστιο φορτηγό πλοίο «Ever Given» οδηγούνται οι αρχές της Αιγύπτου, καθώς οι προσπάθειες για να αποκολληθεί το μέγα τάνκερ από τη Διώρυγα του Σουέζ παραμένουν άκαρπες, με αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά για τη ναυσιπλοΐα και το παγκόσμιο εμπόριο να είναι τεράστια.

Συγκεκριμένα, ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι αναγκάστηκε τελικά να δώσει χθες την εντολή, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων, μια διαδικασία πολύπλοκη και χρονοβόρα που θα παρατείνει το έμφραγμα στη διώρυγα, για εβδομάδες. Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα η διοίκηση της Διώρυγας έχει έρθει ήδη σε επαφή για το σκοπό αυτό με την εξειδικευμένη διεθνή εταιρία SMIT Salvage.

Μέσα στο Σαββατοκύριακο οι αρχές με τη βοήθεια πολλαπλών συνεργείων και ρυμουλκών και από το εξωτερικό προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ανεβασμένη παλίρροια και με παράλληλη αφαίρεση άμμου να απεγκλωβίσουν το 220.000 τόνων πλοίο. Μάλιστα, σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης της Διώρυγας, οι βυθοκόροι που συμμετέχουν στην επιχείρηση έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να απομακρύνουν 27.000 κυβικά μέτρα άμμου, ώστε να αυξηθεί το βάθος κατά 18 μέτρα. Όμως, οι προσπάθειες τους να πετύχουν την πολυπόθητη αποκόλληση ήταν μάταιες.

Θυμίζουμε πως το Ever Given προσάραξε λόγω ανέμων αλλά και πιθανότατα κακών χειρισμών, την περασμένη Τρίτη, δημιουργώντας μια απίστευτη ουρά 321 εγκλωβισμένων πλοίων στην στρατηγικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο Διώρυγα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι από το κανάλι εξαρτάται πάνω από το 12% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Σύμφωνα με ειδικούς κάθε μέρα που η Διώρυγα παραμένει κλειστή, το κόστος ξεπερνά τα 9 δισ. δολάρια, ενώ ήδη εκφράζονται έντονοι φόβοι για τα ευπαθή προϊόντα, ακόμη και ζωντανά ζώα, που υπάρχουν στα εγκλωβισμένα πλοία. Γεγονός που μπορεί να οδηγήσει και σε ανατίμηση των τιμών των προϊόντων και των καυσίμων. Το τελευταίο ειδικά ήδη αποτυπώνεται στην άνοδο που έχει καταγράψει, τις τελευταίες ημέρες, η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.

Στο συνολικό οικονομικό κόστος που θα μετακυληθεί στις επιχειρήσεις αλλά και στους ίδιους τους καταναλωτές περιλαμβάνεται και το αυξημένο κόστος των μεταφορών των προϊόντων για τα φορτηγά πλοία που αναγκάστηκαν και θα αναγκαστούν ακόμη, τις επόμενες ημέρες, να αλλάξουν διαδρομή και αντί να περάσουν από τη Διώρυγα, να ακολουθήσουν την σαφώς πιο μακρινή διαδρομή του γύρου της Αφρικής. Η νέα διαδρομή αυξάνει το ταξίδι μεταξύ Ασίας και Ευρώπης κατά περίπου μία εβδομάδα, δημιουργώντας ένα ντόμινο οικονομικής επιβάρυνσης.

Δεν είναι τυχαίο πως ειδικοί του κλάδου φοβούνται πως η επίδραση της κρίσης για την ναυσιπλοΐα και το εμπόριο θα διαρκέσει όχι μόνο εβδομάδες, αλλά ίσως και μήνες.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra