fbpx

M(εγάλη) Μ(είωση) Ε(σόδων)…

0

Ακόμα πιο βαθιά δείχνει πως είναι η κρίση στα Μέσα Ενημέρωσης, αν διαβάσει κανείς τα αποτελέσματα για τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης που ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες η Media Services και η οποία ούτε λίγο, ούτε πολύ ανήλθε στο 14,7%. Ακόμα πιο βαθιά δείχνει πως είναι η κρίση στα Μέσα Ενημέρωσης, αν διαβάσει κανείς τα αποτελέσματα για τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης που ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες η Media Services και η οποία ούτε λίγο, ούτε πολύ ανήλθε στο 14,7%.

Τους τελευταίους μήνες δεν είναι λίγες οι φορές που διάφορα Μέσα έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής λόγω της αδυναμίας τους να παραμείνουν βιώσιμα. Το 2010 ήταν μία χρονιά μεγάλων ζημιών για τον χώρο του τύπου, με τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης να είναι το κερασάκι σε μία πολύ πικρή τούρτα.

Την ίδια ώρα αν ρίξει κανείς μια ματιά στον κλαδικό δείκτη των ΜΜΕ στο Χρηματιστήριο Αθηνών θα διαπιστώσει πως η κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων media έχει υποστεί δραματική μείωση, αποτυπώνοντας την ευρύτερη κατάσταση που επικρατεί στον τύπο.

Ειδικότερα από τις 3239,98 μονάδες που ήταν το υψηλό του δείκτη στις αρχές του 2010 έχει κατρακυλήσει στις 785,67 μονάδες, στις οποίες έκλεισε μετά τη σημερινή άνοδο.

Επιστρέφοντας όμως στο θέμα της μείωσης της διαφημιστικής δαπάνης, βλέπουμε πως ο μεγάλος ασθενής αυτής της εξέλιξης είναι το ραδιόφωνο. Έτσι με τη συνολική μείωση των διαφημιστικών εσόδων να είναι όπως είπαμε στο 14,7%, το ραδιόφωνο είδε να μειώνονται τα έσοδα του από διαφημίσεις σε ποσοστό 25% όταν τα αντίστοιχα νούμερα για την τηλεόραση είναι της τάξης του 18% για την τηλεόραση και του 16% για τα περιοδικά, την ώρα που η μείωση των διαφημιστικών δαπανών που κατευθύνονταν στις εφημερίδες περιορίστηκε στο 1,7%.

Τα μερίδια αγοράς

Σχετικά με το μερίδιο αγοράς, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εφημερίδες μόνο, κατάφεραν να κερδίσουν 3% παίρνοντας το 23% του συνόλου, μεγαλώνοντας έτσι το μερίδιό τους κατά 15%. Απ’ την άλλη, το μερίδιο του ραδιοφώνου από τη συνολική διαφημιστική «πίτα» συρρικνώθηκε κατά 20% σε σχέση με το 2009, υποχωρώντας στο 6,5%.

Τα μερίδια αγοράς στην τηλεόραση

Το MEGA αναδείχτηκε κυρίαρχο καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας με ποσοστό που φτάνει στο 30,03% και μεταφράζεται σε 134.699 ευρώ.

Δεύτερος ήταν ο Antenna με 150.822.923 ευρώ και 25,86% (από 154.602.370 ευρώ και 21,63%), τρίτος ο Alpha με 89.717.021 ευρώ και 15,38% (από 104.237.264 ευρώ και 14,58 %) και τέταρτο το Star με 80.120.902 ευρώ και 13,74% (από 118.803.121 ευρώ και 16,62 %).

Στην πέμπτη θέση ήταν το Alter με 58.266.765 ευρώ και 9,99% (από 78.733.355 ευρώ και 11,01% το 2009). Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ένα από τα μέσα που αντιμετωπίζει τα πιο έντονα προβλήματα και σίγουρα τα παραπάνω νούμερα εξηγούν σε κάποιο βαθμό την δεινή θέση στην οποία βρίσκεται.

Τη σχετική λίστα κλείνουν η ΝΕΤ με 21.830.058 ευρώ και 3,74% (από 21.964.475 ευρώ και 3,07 %), η ΕΤ1 με 5.270.541 ευρώ και 0,9% (από 8.025.661 ευρώ και 1,12%) και η ΕΤ3 με 398.802 ευρώ και 0,07% (από 463.371 ευρώ και 0,06%).

Τι μέλλει γενέσθαι το 2011

Αν παρακολουθήσουμε την πορεία των διαφημιστικών δαπανών θα δούμε πως το 2010 η μείωση της ήταν μεγαλύτερη απ’ ότι το 2009 και μεταφράζοντας τη σε απόλυτα νούμερα, τον προηγούμενο χρόνο έφτασαν στα 1,88 δις. από 1,21 δις. το 2009, διαπιστώνουμε πως το νέο έτος βρίσκει τον κλάδο σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Σε ότι αφορά τις απώλειες, αξίζει να σημειωθεί, πως αυτές θα ήταν ακόμα μεγαλύτερες αν δεν είχαν συμπεριληφθεί στη σχετική λίστα τα έσοδα της Χρυσής Ευκαιρίας, τα οποία μέχρι το 2009 δεν συνυπολογίζονταν.

Με βάση όλα τα παραπάνω και με την ύφεση να παραμένει παρούσα στη χώρα και το 2011, αντιλαμβάνεται κανείς πως καναλάρχες, ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών σταθμών και εφημεριδάδες θα έχουν να επιλύσουν δύσκολες εξισώσεις τη χρονιά που διανύουμε. Ειδικά από τη στιγμή που κάθε χρόνο που περνάει αυξάνεται ο ανταγωνισμός με την ενδυνάμωση των διαδικτυακών μέσων.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra