Μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι στη «μάχη» για τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια
Μεγάλοι όμιλοι θα μπουν σήμερα στην «αρένα» της διεκδίκησης του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια. Η σύμβαση φτάνει το ύψος των 450 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσουν κατασκευαστικοί όμιλοι όπως η η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η J&P ΑΒΑΞ, η γαλλική Vinci, ο Όμιλος ΟΤΕ και πιθανώς και άλλοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, καθώς και ξένοι εξειδικευμένοι όμιλοι. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η πρώτη φάση αφορά την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος.
Πάντως, οι ελληνικοί όμιλοι πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τις ξένες εταιρίες που έχουν το κnow how.Η συνεργασία με τους ξένους ομίλους είναι απαραίτητη ,καθώς με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού, οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν εγκαταστήσει την τελευταία πενταετία αντίστοιχο σύστημα, που βασίζεται στην τεχνολογία Global Navigation Satellite System (GNSS), περιορίζει τους υποψηφίους, οι οποίοι ούτως ή άλλως είναι σχετικά λίγοι.
Περίπου 10 εταιρείες διεθνώς διαθέτουν την τεχνογνωσία στο σύστημα διοδίων που προωθεί το υπουργείο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι γερμανικές Siemens, Continental (μέσω της θυγατρικής VDO) και Toll Collect, οι αυστριακές Kapsch TrafficCom (με σοβαρή παρουσία στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών για τα συμβατικά διόδια) , η EFKON, η βελγική Satellic, και η σλοβάκικη SkyToll .
Το χρονοδιάγραμμα
Σε 24 μήνες φιλοδοξείται να έχει λειτουργήσει το σύστημα για τα ηλεκτρονικά διόδια. Αυτό δήλωσε σε συνέντευξη του στο ΑΜΠΕ ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Το κόστος έχει εκτιμηθεί ότι θα είναι περίπου 450 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου τα ποσά κατανέμονται ως εξής: 100εκατ.ευρώ το 2018, 270εκατ.ευρώ το 2019, 10,5εκατ.ευρώ το 2020, 10εκατ.ευρώ το 2021 και 10εκατ.ευρώ το 2022.
Το Ψηφιακό Σύστημα Διοδίων
Το ψηφιακό σύστημα διοδίων σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες της (όπου προβλέπεται). Αυτό έρχεται και λόγω της αποκρατικοποίησης του αυτοκινητόδρομου. Εδώ αξία έχει να αναφέρουμε πως η αρχική απόφαση λειτουργίας διοδίων λήφθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2009, που όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθώς λίγες μέρες αργότερα διεξήχθησαν οι εθνικές εκλογές.