fbpx

Minoan Lines: O «βασιλιάς της Αδριατικής» τα θέλει όλα δικά του

0

Πληθαίνουν τα παράπονα, πελατών αλλά και ανταγωνιστών, για τη Minoan Lines του Ιταλού μεγαλοεφοπλιστή Γκριμάλντι. Υψηλές τιμές στα εισιτήρια, κακή εξυπηρετηση στα πλοία, καθυστερήσεις στα λιμάνια, είναι μερικές από τις κατηγορίες των ταξιδιωτών για τις Μινωικές Γραμμές, οι οποίες φαίνεται πως δεν θέλουν να συμβιβαστούν ούτε με τις προθέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, ούτε με τις πρακτικές των ανταγωνιστών τους στις ελληνικές θάλασσες.

Η ελληνική ακτοπλοΐα διέρχεται μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, που χαρακτηρίζεται από αυξημένες τιμές στα εισιτήρια των πλοίων, σε σημείο να αγανακτούν και οι ντόπιοι νησιώτες, ιδιώτες και επαγγελματίες, αλλά και οι επισκέπτες, Έλληνες και ξένοι.

Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρίες, μετά τις «πιέσεις» του αρμόδιου υπουργείου (οι γνωρίζοντες κάνουν λόγο για… παρακάλια), δέχθηκαν έστω και για τα μάτια του κόσμου να κάνουν μερικές κινήσεις που δείχνουν ότι, έστω και έτσι, υπολογίζουν τον Έλληνα και ξένο ταξιδιώτη, χαμηλού εισοδήματος.

Στον κόσμο τους

Ο Γενοβέζος, ωστόσο, έχει σηκώσει «μπαϊράκι» απέναντι και στο ελληνικό κράτος και στους Έλληνες ταξιδιώτες. Δεν ακολουθεί στα καράβια της Minoan ούτε τις μειώσεις τιμολογίων ούτε τα ειδικά τιμολόγια που έχουν υιοθετήσει, ως ένδειξη καλής πρόθεσης απέναντι στο κοινό, οι άλλες ναυτιλιακές. Παραμένει στα ίδια υψηλά τιμολόγια και η διοίκησή του δεν σηκώνει κουβέντα για αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής.

Πλέον, ο Γκριμάλντι δεν κρύβει ότι, θέλει να κυριαρχήσει και στις γραμμές της Κρήτης, αγοράζοντας και την ΑΝΕΚ σε περίπτωση που αυτή βρεθεί σε δυσχερή κατάσταση. Οι πρόσφατες δηλώσεις του, «εάν πτωχεύσει η ΑΝΕΚ, θα ενδιαφερθώ», δείχνουν ότι θεωρεί πως μπορεί να αποκτήσει και την ΑΝΕΚ και να κυριαρχήσει πλήρως σε Κρήτη, Κυκλάδες και, ίσως, Δωδεκάνησα.

Εάν συμβεί αυτό, ουσιαστικά οι γραμμές της Κρήτης θα γίνουν ένα μονοπώλιο του Ιταλού εφοπλιστή, ο οποίος ηγείται και των γραμμών της Αδριατικής, αλλά και των γραμμών από την βόρεια Αφρική προς την Ιταλία. Δηλαδή… mare nostrum, όπως έλεγαν οι αρχαίοι Ρωμαίοι.

Εν κρυπτώ…

Ο διευθύνων σύμβουλος της Grimaldi Group SpA και πρόεδρος του Δ.Σ. της Minoan Lines δεν έχει την υποχρέωση να ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών μετά την έξοδό της από το Χρηματιστήριο, οπότε η εταιρία κινείται κάτω από το ραντάρ της δημοσιότητας σε αντίθεση με τους άμεσους ανταγωνιστές της, τον όμιλο Attica και την ΑΝΕΚ.

Πρόκειται για τακτική την οποία έχει, ήδη, ακολουθήσει σε άλλες δύο εταιρίες που εξαγόρασε παλαιότερα, την ACL (την οποία απέσυρε από το Χρηματιστήριο του Όσλο) και τη Finnlines.

Η «μάχη της Κρήτης» και οι κόντρες με τους Βαρδινογιάννηδες

Στο μεταξύ, η κόντρα με τον «αιώνιο ανταγωνιστή», τον Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη, κρατάει από το 2007. Με τον Κρητικό επιχειρηματία είχαν συνεργαστεί την άνοιξη του 2007, με την είσοδο ιταλικών κεφαλαίων στην ΑΝΕΚ, πριν γίνει ανταλλαγή και πάρει ο Γκριμάλντι τις Μινωικές, δίνοντας πίσω το μετοχικό πακέτο στην ΑΝΕΚ.

Ακολούθησαν οι πολλαπλές συγκρούσεις τους στο Δ.Σ. της Hellenic Seaways. Τελικά, ο Ιταλός εφοπλιστής κατάφερε να δρομολογήσει πλοίο στα Χανιά, την παραδοσιακή έδρα της ΑΝΕΚ και να προκαλεί τους ανταγωνιστές του.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra