fbpx

Motor Oil: Τον Οκτώβριο η επενδυτική απόφαση για το FSRU

0 79

Μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου αναμένεται η υλοποίηση του market test ενώ η επενδυτική απόφαση για το νέο FSRU Διώρυγα που έχει προγραμματίσει ο όμιλος της Motor Oil Hellas στην περιοχή της Κορίνθου αναμένεται να ληφθεί στις αρχές του 4ου τριμήνου, με βάση την ίδια την εταιρεία.

Στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, η διοίκηση ανέφερε ότι συνεχίζεται η ανάπτυξη και αυτήν την περίοδο βρίσκονται υπό κατασκευή ακόμη 84MW για τα οποία έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από ελληνικές τράπεζες και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Παράλληλα η ΜΟΗ εξετάζει μια σειρά από νέα έργα είτε από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο αδειών που διαθέτει είτε από άλλα νέα πρότζεκτ. Σημειώνεται ότι ο τομέας των ΑΠΕ συνεισέφερε το 2021 EBITDA 45 εκατ. ευρώ. Ωστόσο συνολικά η επίδοση του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, επηρεάστηκε αρνητικά από την ασθενή επίδοση της NRG.

Ωστόσο η επίδοση του κλάδου προμήθειας αναμένεται να βελτιωθεί στα επόμενα τρίμηνα καθώς ήδη η εταιρεία έχει προχωρήσει σε εξορθολογισμό των συμβάσεων με τους πελάτες της, στο πλαίσιο των αυξημένων τιμών της χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε σχέση με την επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η διοίκηση της ΜΟΗ ανέφερε ότι ήδη πριν την εισβολή είχε σταματήσει η προμήθεια ρωσικού αργού, το οποίο έχει υποκατασταθεί κυρίως από Ιρακινό πετρέλαιο, το οποίο η εταιρεία προμηθεύεται στο πλαίσιο μακροχρόνιας σύμβασης.

Για το ενεργειακό κόστος η ΜΟΗ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί προχώρησε σε αλλαγή του μείγματος καυσίμου που χρησιμοποιεί αντικαθιστώντας ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο φυσικό αέριο, με μαζούτ και νάφθα που καλύπτουν τις ανάγκες του διυλιστηρίου.

Πάντως το ενεργειακό κόστος εμφανίζεται αυξημένο καθώς τόσο το μαζούτ όσο και η νάφθα έχουν επίσης καταγράψει αύξηση, όχι όμως στα επίπεδα του φυσικού αερίου. Σε κάθε περίπτωση αυτή η επιλογή των εναλλακτικών καυσίμων έχει ως αποτέλεσμα η ΜΟΗ να έχει επηρεαστεί λιγότερο από την αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Σημειώνεται τέλος ότι κατά τη διάρκεια του 2021 ο όμιλος κατέγραψε επενδύσεις ρεκόρ στα 428 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος (161 εκατ. ευρώ) αφορούσε στη νέα μεγάλη επένδυση στο διυλιστήριο (reformer) η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του τρίτου τριμήνου – αρχές του τετάρτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More