fbpx

Oι Έλληνες… τα ”κουρεύουν” όλα

0

Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που η Ελληνίδα νοικοκυρά με την οικογένειά της επισκέπτονταν την Παρασκευή ή το Σάββατο ένα σούπερ μάρκετ για την αγορά των τροφίμων της εβδομάδας. Παραγέμιζε το καρότσι της με τα αναγκαία αγαθά αλλά και πολλά περιττά πράγματα ικανοποιώντας τον υπερμετρο καταναλωτισμό της. Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που η Ελληνίδα νοικοκυρά με την οικογένειά της επισκέπτονταν την Παρασκευή ή το Σάββατο ένα σούπερ μάρκετ για την αγορά των τροφίμων της εβδομάδας. Παραγέμιζε το καρότσι της με τα αναγκαία αγαθά αλλά και πολλά περιττά πράγματα ικανοποιώντας τον υπερμετρο καταναλωτισμό της.

Η εικόνα αυτή όχι μόνο έχει περάσει ανεπιστρεπτί αλλά δείχνει πλέον και φανταστική. Οπως φανταστική δείχνει και η εικόνα ενός τραπεζιού μιας ταβέρνας που ενώ κάποτε ήταν γεμάτο από εδέσματα και ηδύποτα σήμερα τα φαγητά που ‘αραδιάζονται» πάνω σε αυτό είναι λίγα και προπάντων φθηνά.

Νέες τάσεις ξεκίνησαν όμως να ισχύουν και στις μετακινήσεις των καταναλωτών με τους τελευταίους να αποχωρίζονται –εκτός από τις ημέρες των απεργιών των μέσων μαζικής μεταφοράς- το κάθισμα του αυτοκινήτου τους επιλέγοντας να πάνε στις δουλειές τους με τα Μέσα σταθερής τροχιάς ή τα λεωφορεία.

Η εποχή του νέου και ίσως πιο σκεπτόμενου καταναλωτή που δεν θέλει πια να εξαντλείται μόνο στα υλικά αγαθά είναι εδώ και αφορά όλο το πεδίο των συναναστροφών του. Από το σούπερ μάρκετ μέχρι και τον χώρο τέλεσης του γάμου του.

Σούπερ μάρκετ: Λίστα με τα άκρως απαραίτητα

Με το παιχνίδι «Το κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού» μοιάζουν πλέον οι αγορές στα σούπερ μάρκετ. Τουλάχιστον 2 διαφορετικές αλυσίδες επισκέπτονται οι καταναλωτές προκειμένου να αγοράσουν τα προγραμματισμένα -με «λίστα»- αγαθά που χρειάζονται στην καλύτερη δυνατή τιμή. Την ίδια στιγμή, δύο από τα τέσσερα είδη που επιλέγουν είναι ανώνυμα Pl, εκμεταλλευόμενοι την χαμηλότερη τιμή τους. Ετσι ενώ ο τζίρος στα επώνυμα πέφτει στα ανώνυμα αυξάνεται και μάλιστα με διψήφιο ποσοστό. Οι ενδείξεις είναι ότι φέτος το ποσοστό των Pl στα έσοδα του κλάδου θα διαμορφωθεί στο 25% από 17% που ήταν πέρυσι. Επίσης, επιλέγουν είδη μακράς διαρκείας –χρόνος ζωής άνω των 6 μηνών- παραγκωνίζοντας τα αγαθά ψυγείου λόγω της ευπάθειας που τα χαρακτηρίζει. Ούτε λόγος βεβαία να γίνεται για τις πολυσυσκευασίες, καθώς προτεραιότητα του καταναλωτή δεν είναι να αποθηκεύει τρόφιμα αλλά να κρατήσει κάποιο ρευστό στην τσέπη του.

Επιστροφή στα μπακάλικα

Πέντε στους δέκα καταναλωτές ήδη έχουν ξεκινήσει να αγοράζουν τον επιούσιο από τα μπακάλικα της γειτονιάς και μάλιστα βερεσέ. Βασιζόμενοι στην προσωπική-φιλική σχέση που διατηρούν με τον ιδιοκτήτη του καταστήματος καλύπτουν τις άμεσες ανάγκες τους πετυχαίνοντας συνάμα μία πρόσκαιρη ρευστότητα.

Τέλος τα νυχτοπερπατήματα

Ούτε λόγος βεβαίως για νυχτοπερπατήματα, όπως επιβεβαιώνουν και πρόσφατα στοιχεία. Οι έξοδοι έχουν πέσει κατακόρυφα σε ποσοστό πάνω από 65%, αλλά και αυτοί που επισκέπτονται εστιατόρια ξοδεύουν περιορισμένα. Ενώ μέχρι και πριν από μία διετία ο μέσος όρος της κατά κεφαλήν κατανάλωσης σε ένα κατάστημα για μεσαία βαλάντια ήταν 20-25 ευρώ σήμερα έχει περιοριστεί στα 15 ευρώ με σαφή περαιτέρω πτωτικές τάσεις.

Η μπουρζουαζία αγοράζει ρούχα και παπούτσια από τα Δυτικά Προάστια

Αποτελεί πλέον κοινό μυστικό ότι ολοένα και περισσότερες ευκατάστατες οικογένειες –και όχι μόνο- κατηφορίζουν στα Δυτικά Προάστια για να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια, καθώς στην περιοχή οι τιμές είναι καλύτερες και οι επιλογές περισσότερες. Συνολικά πάντως το φθηνό ρούχο δείχνει να αποκτά προβάδισμα έναντι του επώνυμου παρά το γεγονός ότι το πρώτο στερείται αρκετές φορές την ποιότητα του δεύτερου. Την ίδια στιγμή έχουν αυξηθεί κατά 30% οι επισκέψεις καταναλωτών στα πρατήρια που διατηρούν επώνυμοι οίκοι. Η πλειονότητα των οποίων κατά σύμπτωση κατοικοεδρεύει στα Δυτικά Προάστια και πιο συγκεκριμένα κατά μήκος του Κηφισσού. Στα πρατήρια μπορεί κανείς να αγοράσει επώνυμες λύσεις προηγούμενων σεζόν σχεδόν μισοτιμής.

Μετακινήσεις… Stop

Oι συνεχόμενες αυξήσεις τιμών στα καύσιμα σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές διοδίων έχουν ωθήσει τους περισσότερους να ξαναθυμηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οχι βέβαια όλα αποκλείοντας τα πανάκριβα εναέρια, όπως επιβεβαιώνει και η πτώση στις πτήσεις που ξεπέρασε το 25% τους πρώτους μήνες του 2011. Μεγάλη η πτώση και για τα ΤΑΞΙ της χώρας, με τους παράγοντες να μιλούν για αναδουλειές και πτώση του τζίρου τους έως και 40% σε σχέση με πέρυσι.

Αυξάνονται οι… ορθοπεταλιές

«Πάμε με.. ορθοπεταλιά»! Αυτό είναι το σύνθημα των Ελλήνων ποδηλατών που πολλαπλασιάζονται καθημερινά και παρά τις αντίξοες συνθήκες στους ελληνικούς δρόμους δείχνουν εμπιστοσύνη στις δύο… ρόδες. Η αίσθηση ελευθερίας που προσφέρει, η προοπτική ενός καλογυμνασμένου σώματος αλλά και η… φθηνή μετάβαση χωρίς καύσιμα είναι οι τρεις βασικοί λόγοι που έχουν οδηγήσει πολλούς συμπολίτες μας να επιλέξουν το ποδήλατο ως εναλλακτική λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Σύμφωνα με μελέτες οικονομικών πανεπιστημίων, ο χρήστης ποδηλάτου εξοικονομεί 1.300 ευρώ το χρόνο αν χρησιμοποιεί το ποδήλατό του τρεις φορές την εβδομάδα για να πάει στη δουλειά του ή για να κάνει εξωτερικές εργασίες.

Πολιτικός αντί για θρησκευτικός γάμος

Προτίµηση στα σκαλιά της… δηµαρχίας αντί για της εκκλησίας δείχνουν όλο και περισσότερα ζευγάρια που παντρεύονται χρόνο µε τον χρόνο. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 1995 οι εννιά στους δέκα γάµους ήταν θρησκευτικοί (57.258 σε εκκλησίες, 6.729 σε δήµους). Σιγά σιγά όµως οι πολιτικοί γάµοι άρχισαν να κερδίζουν έδαφος, µε αποτέλεσμα σήμερα οι γάμοι που γίνονται να μοιράζονται σχεδόν ισομερώς μεταξύ Εκκλησίας και Δημαρχείου.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra