fbpx

Ο Πολεμος των Deinfluencers εναντιον των Influencers αρχισε!

0

Deinfluencing: Η Νέα Τάση που εστιάζοντας στην αυθεντικότητα, την ποιότητα και τη βιωσιμότητα καθορίζει πλέον το influencer marketing.

Η εμπορική φύση του influencer marketing έχει οδηγήσει στην ανάδυση ενός κορεσμένου περιβάλλοντος, όπου οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι σε πωλήσεις προϊόντων. Αν και πολλοί καταναλωτές απολαμβάνουν να μαθαίνουν για τις τελευταίες τάσεις και να αγοράζουν προϊόντα που προωθούνται μέσω social media, άλλοι έχουν κουραστεί από την αδιάκοπη ροή αναρτήσεων που προωθούν νέες αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό, το “deinfluencing” εμφανίστηκε ως μια αντίρροπη τάση που επιδιώκει να ανατρέψει το status quo. Οι deinfluencers προσπαθούν να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της καταναλωτικής υπερβολής, αποθαρρύνοντας ενεργά τους ακόλουθους από το να κάνουν περιττές αγορές, επισημαίνοντας τις αδυναμίες ή τα μειονεκτήματα των προϊόντων.

Τι είναι το “Deinfluencing“;

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς influencers, οι οποίοι ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να δοκιμάσουν και να αγοράσουν νέα προϊόντα, οι deinfluencers κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Χρησιμοποιώντας τις ίδιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αποθαρρύνουν το κοινό από το να αγοράζει προϊόντα που θεωρούνται υπερβολικά προωθημένα ή κατώτερα των προσδοκιών.

Η Άνοδος του Deinfluencing: Δεδομένα και Στατιστικά

Η τάση του “deinfluencing” κορυφώθηκε στις αρχές του 2023, όταν μερικά βίντεο στο TikTok έγιναν viral και διάφορα αξιόπιστα μέσα, συμπεριλαμβανομένων των TIME και The Guardian, δημοσίευσαν άρθρα για το φαινόμενο. Σύμφωνα με την Έρευνα Καταναλωτών της Brandwatch, οι αναφορές στο “deinfluencing” παρουσίασαν δραματική άνοδο:

  • Άνοδος των Αναφορών: Ο όρος “deinfluencing” παρουσίασε αύξηση 800% στις διαδικτυακές αναφορές κατά την κορύφωσή του στις αρχές του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
  • Σταθερή Αύξηση της Βάσης Αναφορών: Παρά την υποχώρηση μετά την αρχική κορύφωση, οι αναφορές στο “deinfluencing” διατηρήθηκαν σε σταθερά υψηλότερα επίπεδα.
  • Δεύτερη Κορύφωση: Τον Οκτώβριο του 2023 σημειώθηκε μια δεύτερη κορύφωση, περίπου έναν μήνα μετά την έναρξη του TikTok Shop.

Πώς Λειτουργεί το Deinfluencing;

Οι deinfluencers χρησιμοποιούν κυρίως το TikTok, καθώς η πλατφόρμα παρέχει μια γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε ένα ευρύ κοινό. Ο τρόπος με τον οποίο προωθούν το μήνυμά τους ποικίλλει:

  1. Κριτική Προϊόντων: Οι deinfluencers συχνά παρουσιάζουν προϊόντα που θεωρούν υπερβολικά διαφημισμένα ή κατώτερα των προσδοκιών, εξηγώντας με λεπτομέρεια τα μειονεκτήματά τους.
  2. Αποθάρρυνση Παρορμητικών Αγορών: Απαντούν σε αιτήματα χρηστών που ζητούν να τους αποθαρρύνουν από το να αγοράσουν προϊόντα που σχεδιάζουν να αγοράσουν.
  3. Υποστήριξη Αργών Αγορών: Ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και μακροζωίας, αποφεύγοντας τις γρήγορες αγορές.

Γιατί το Deinfluencing Είναι σε Άνοδο;

  • Κόπωση από το Influencer Marketing: Οι καταναλωτές έχουν κουραστεί από την συνεχή πίεση για αγορές που προέρχεται από τους influencers.
  • Άνοδος του TikTok Shop: Η δυνατότητα άμεσων αγορών μέσω του TikTok Shop ενίσχυσε το φαινόμενο των παρορμητικών αγορών, το οποίο προκάλεσε αντίδραση από τους καταναλωτές.
  • Αξιοπιστία των Κριτικών: Η αυθεντικότητα των κριτικών των deinfluencers τους έχει κάνει μια αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για πολλούς καταναλωτές.

Είναι το Deinfluencing Απειλή για τις Μάρκες;

Σύμφωνα με τα δεδομένα του TikTok, το 28% των χρηστών συμφωνούν ότι η εφαρμογή τους ωθεί σε παρορμητικές αγορές, περισσότερο από κάθε άλλη πλατφόρμα. Ωστόσο, το “deinfluencing” μπορεί να απειλήσει αυτή την τάση:

  • Προσοχή στην Ποιότητα: Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς την ποιότητα και τις αργές αγορές, δίνοντας προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και τη μακροζωία.
  • Αρνητική Αναγνωρισιμότητα Μάρκας: Μια αρνητική κριτική από έναν αξιόπιστο deinfluencer μπορεί να προκαλέσει τεράστιες ζημιές στη φήμη μιας μάρκας, όπως φάνηκε στην περίπτωση του δημοφιλούς YouTuber Marques Brownlee, όταν ένα βίντεό του για το Fisker Ocean οδήγησε σε δραματική πτώση της μετοχής της εταιρείας.

Πώς Μπορούν οι Μάρκες να Προστατευθούν;

  1. Διαχείριση Κρίσεων: Αντιμετωπίστε τις αρνητικές κριτικές με ευαισθησία και επαγγελματισμό, εφαρμόζοντας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης κρίσεων.
  2. Αυθεντικότητα: Συνεργαστείτε με influencers που είναι πραγματικοί χρήστες και υποστηρικτές του προϊόντος σας, διασφαλίζοντας ότι τα reviews τους είναι αυθεντικά.
  3. Βελτίωση Προϊόντος: Χρησιμοποιήστε τα σχόλια από αρνητικές κριτικές για να βελτιώσετε τα προϊόντα και τα μηνύματά σας.

Συμπέρασμα

Το “deinfluencing” είναι μια νέα τάση που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στο influencer marketing. Οι έξυπνες μάρκες πρέπει να αγκαλιάσουν αυτή την αλλαγή, εστιάζοντας στην αυθεντικότητα, την ποιότητα και τη βιωσιμότητα για να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν σχετικές στην εποχή του deinfluencing.

 Akis Liatzouras  M Director  AWGMeta USA

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra