fbpx

Ο σκηνοθέτης του Θεού

0

Δεν πρόκανα να γράψω στο ξόδι, γιατί το χέρι μου δεν μπορούσε να κουνηθεί κι αρνιότανε.

Πώς να το γράψω;

Απ το Κυπαρίσσι στον Χάρακα με στάση στο χωριό της Λιάνας – στο Γεράκι.

Απ τον Κοσμά κατηφορίζουμε, με μια μικρή στάση, επτά λεπτά χρονομετρημένη για να δούμε το μοναστήρι της Παναγίας της Ελωνας, στρίψε δεξιά, ανοιχτή στροφή αριστερά, κέρδισε το στοίχημα: ήμασταν στην πόρτα του σπιτιού του στο Λεωνίδιο ακριβώς σε 46 λεπτά.

Μας υποδέχτηκε με μια κάμερα που δεν την κατέβασε ποτέ. Ντοκιμαντέρ μας έκανε κι εμάς και την επισκεψή μας. «Προλαβαίνετε, όχι άγχος!». Θα περάσετε τον Τυρό πριν νυχτώσει κι άμα φτάσετε στον αγιΑνδρέα, είναι περίπατος μετά μέχρι Αθήνα, χαλαρά.

Είχε συνέχεια ανοιχτό το χρονόμετρο.

Χρονομετρούσε κάθε μας κίνηση.

Ένα τσούρμο αμολητά παιδιά στο σπίτι, μωρά, εγγόνια, αλλωνών, αλογάκια, κουδουνίστρες, κρεβατάκια παντού, μας έμπασε στο θερμοκήπιο και μας φίλεψε τρείς τσάντες ζουμερά πορτοκάλια ενώ εξαντλήσαμε το θέμα της ΕΡΤ και του φεστιβάλ κινηματογράφου και αχήσαμε τα σκληρά τα κουτσομπολιά, τ απόρρητα, που ποτέ δεν γράφονται.

Χαμογελούσε ολόκληρος.

Ξεκαρδιζότανε.

Όλα παιχνίδι!

Ο ορισμός του παιδιού που αρνείται πεισματικά να μεγαλώσει.

Οπως τότε που πουλούσε στραγάλια στο θερινό σινεμά του Λεωνιδίου..

«Έχουμε και οκτώ ολόκληρα λεπτά για να σας πω δύο αδιανόητες ερωτικές ιστορίες του Ανδρέα που δεν τις φαντάζεται κανείς, η μια όταν ήμασταν με το ΠΑΚ στην Αμερική».

Σπαρακτική διήγηση, για ταινία με Χολιγουντιανό σενάριο, ενώ κόβαμε δρόμο μέσα απ τα χωράφια για να φτάσουμε με ακρίβεια δευτερολέπτων στις ξαπλώστρες που μας περίμεναν πάνω στο κύμα: «Βουτήξτε, μπάνιο τώρα!»

«Βγείτε ήρθε το φαγητό», σκηνοθετούσε όλο το πέρασμά μας απ το Λεωνίδιο με τρόπο συναρπαστικό, για να εναλλάσσονται τα γεγονότα με ρυθμό και το σενάριο της παραμονής μας – όπως και των συζητήσεων, των ανεκδότων, των πειραγμάτων – «να μην κάνει κοιλιά», να ναι «σφιχτό».

Όλα τα σκηνοθετούσε και μας και τους άλλους που μας κυαλάρνε στην παραλία και τους χρησιμοποιούσε για κομπάρσους αμισθί: «Φεύγετε τώρα, αυτό ήταν «έπαιξε» την ώρα που θα δύει ο ήλιος θα είστε ήδη στο Αστρος. Τον χάζευα στα ΄81 που έκανε, σαν τον Χριστό με τα ψωμιά και τα ψάρια, τους εκατό χιλιάδες – ένα εκατομμύριο στην συγκέντρωση.

Τον είχα διευθυντή στην ΕΡΤ.

Κι άμα με φώναξε ο Νίκος ο Χατζηνικολάου – όταν πήγε ένα φεγγάρι διευθυντής στο ΜΕGA – o Tασούλης με σκηνοθέτησε σαν τηλε – πειρατή.

Η ιδέα ήταν ότι έχω φτιάξει ένα μηχάνημα που παρεμβάλει την τηλεόραση και μπουκάρω, όταν γουστάρω, απροειδοποίητα, στις εκπομπές, στις σειρές, στις ειδήσεις, στις διαφημίσεως, παντού! Έ

ριχνε «χιόνι»στις οθόνες και μ έβγαζε τον «πειρατή» απ το πάτωμα, το ταβάνι του πλατό, δίπλα στους καλεσμένους και την παρουσιάστρια, τον Νάσο τον Αθανασίου, να κάνω μονόλογους «του γιατρού» και να λέω όσας δεν λέγονται, άλλοτε συμμετέχοντας στις συζητήσεις μέχρι να βαρεθώ και να εξαφανιστώ κι άλλοτε καπελώνοντάς τους ηχητικά, λόγω της … τεχνολογικής μου υπεροχής.

Σπάσανε τα τηλέφωνα!

«Το φάγανε»…

«Τάσο πως το κάνει αυτό; Δεν είναι δυνατόν. Έχω τρελαθεί!», του είπε έκπληκτος, γνωστός σκηνοθέτης.

«Ιδέα δεν έχω, του έχουνε φτιάξει ένα μηχάνημα κάτι χάκερ από την Αμερική και μπορεί να κάνει παρεμβολές στο πρόγραμμα του ΜΕGA όποτε γουστάρει. Την βάψαμε τώρα»…

Πριν κοιμηθεί, ο “μάγος” μου έστελνε «καληνύχτα» στο κινητό: «ελπίζω να τους τρελαίνουμε εντελώς αύριο μωρό μου». Δεν έχω γνωρίσει άλλον εργάτη της τέχνης τόσο παθιασμένο για την δουλειά του. Δεν έχω γνωρίσει άλλον τόσο τρυφερό άνθρωπο σαν τον Τάσο Μπιρσίμ.

Τώρα τονε πήρε ο Θεός προσωπικό σκηνοθέτη του. Θραύση θα κάνει και στον παράδεισο. Θα παρουσιάσει τους λιγοστούς που ζούν αιώνια ζωή και κότα στο χάι κλας θέρετρο, σαν να ναι περισσότεροι κι από κεινούς που βράζει ο βενζεβούλης στις καζάνες.

Η συγκινητική ανάρτησή στα social media, τoυ γιού του, Στάμου:

Αγαπημένε πατέρα.
Η αγκαλιά σου χωρούσε ολάκερη θαρρείς την Ελλάδα…
Ο χρόνος σου πάντα διαθέσιμος για όλους. Έτοιμος ήσουν να απαντήσεις, να προτείνεις να βοηθήσεις.

Η αγάπη σου ατελείωτη, σαν θάλασσα χωρίς τελειωμό. Γαλήνια και ολοκληρωτική.
Μου ψιθύρισες ότι στο τελευταίο σου αντίο θέλεις να είναι όσοι μπορούν εκεί!
Οι φίλοι σου που δεν γνώρισα και οι φίλοι σου που ξέρω και αγαπώ.
Οι συνεργάτες που έχω να δω ίσως δεκαετίες, οι συγγενείς σου που αγαπάς, τα εγγόνια σου, η μεγάλη σου οικογένεια.

Στο τελευταίο σου αντίο θα είμαστε όσοι μπορούμε εκεί. Στο τελευταίο σου αντίο θα σε θυμηθούμε και θα φυλάξουμε την μνήμη σου ως πολύτιμο φυλαχτό. Να μας συντροφεύει, να μας φωτίζει, να μας ενδυναμώνει.

Ο Στάμος, η Μαρουσώ Μπιρσίμ με την μητέρα τους Πηνελόπη τις θείες τους Μάνια και Γαρυφαλλιά, τις εγγονές του και την οικογένεια Τάσου Μπιρσίμ ανακοινώνει ότι θα πραγματοποιηθεί, ο τελευταίος ανοιχτός σε όλους, αποχαιρετισμός στον αγαπημένο σύζυγο, πατέρα και παππού στις 10/06/24 στις 09:00 το πρωί, στο Αποτεφρωτήριο Ριτσώνας (Ritsona Crematorium).

Ο αποχαιρετισμός στον Τάσο Μπιρσίμ
Αποτεφρωτήριο Ριτσώνας
Μεγάλη Γέφυρα, Ritsona 341 00

Επιθυμία του Τάσου Μπιρσίμ ήταν αντί στεφάνων, για όσους έχουν την δυνατότητα, δωρεά στο Γηροκομείο Λεωνιδίου Αρκαδίας

Δικαιούχος:
ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΩΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ

Iban:
GR6001104050000040529601680

Αρκάς, χαρισματικός Πελοποννήσιος με λατρεία για το Λεωνίδιο, το οποίο ήταν πάντα το καταφύγιό του και ο τόπος στον οποίο θα συναντηθεί για πρώτη φορά με την εικόνα της κάμερας καθώς στον τοπικό κινηματογράφο παρακολουθούσε πολλές ταινίες.

Ο Μπιρσίμ πουλούσε στραγάλια στο θερινό σινεμά του Λεωνιδίου. Παραδέχεται ότι όταν πρωτοείδε κινηματογράφο, μαγεύτηκε και κατάλαβε ποιος είναι ο προορισμός του, κάτι που εξομολογήθηκε ανοιχτά σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του στην δημοσιογράφο Ειρήνη Νικολοπούλου.

Η δουλειά μας είναι έρωτας

Είναι όμως και λίγο άδικο, για έναν σημαντικό, σπουδαίο δημιουργό που διαμόρφωσε ράγες για να χαραχτούν οι διαδρομές πολλών εκπομπών αλλά και ολόκληρων τηλεοπτικών ζωνών, η υστεροφημία του να περιορίζεται στην σχέση του με τη κάλυψη της τηλεοπτικής πορείας του ΠΑΣΟΚ.

Ο Μπιρσίμ ήταν δάσκαλος. Ηταν δάσκαλος για πολλά πρόσωπα που έκαναν μεγάλη πορεία στον χώρο της τηλεοπτικής παρουσίασης αλλά και για σκηνοθέτες και παραγωγούς από την αρχή της διαδρομής τους.

Ο ίδιος είχε φροντίσει να δημιουργήσει μία διακριτική προσωπική σελίδα, στην οποία ο επισκέπτης μπορεί να απαριθμήσει ιστορικά γεγονότα σε σχέση με την δουλειά του. Ειδική κατηγορία η σκηνοθεσία τηλεοπτικών σειρών τις οποίες προσέγγιζε με θεατρική ματιά. Αυτό πίστευε βαθιά, πως δηλαδή η σειρά που προβάλλεται στην μικρή οθόνη πρέπει να διαθέτει στοιχεία θεατρικά που αυτομάτως θα της έδιναν την καλλιτεχνική αξία και ποιότητα που χρειάζεται η μυθοπλασία.

Τα «Αγρίμια», ο «Εφιάλτης», ο «Πύργος Μοσκώφ» και φυσικά το ιστορικό και αξεπέραστο «Θέατρο της Δευτέρας». Στον τομέα της σκηνοθετικής επιμέλειας και εικονοληψίας μεταξύ άλλων συγκαταλέγονται ο «Αγνωστος πόλεμος» το ‘Εκείνος κι εκείνος», η «Γειτονιά μας» και δεκάδες άλλες παραγωγές. Ο Μπιρσίμ υπέγραψε και την δημιουργία, την οργάνωση της παραγωγής και την σκηνοθεσία πρωινής ζώνης για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση με την εκπομπή «Μια καλημέρα είναι αυτή» στην ΕΡΤ1.

Η πορεία του συνεχίστηκε σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς όπως ο ΑΝΤ1 στον οποίο ήταν διευθυντής τηλεόρασης και εργάστηκε για την οργάνωση και την καλλιτεχνική θεμελίωση του σταθμού, ο ΣΚΑΪ με πληθώρα παραγωγών από την θέση του Συμβούλου και του Διευθυντή τηλεόρασης ενώ παράλληλα ο Μπιρσίμ έβαζε την σφραγίδα του στα μεγάλα τηλεοπτικά γεγονότα, κυρίως πολιτικού περιεχομένου, πέρα και πάνω από τα κανάλια.

Συνεργάστηκε στενά με το Mega από το 1993 με εκπομπές όπως το «60’χωρίς μοντάζ», «Ρεπορτάζ στην ομίχλη», «Ενώπιος ενωπίω», «Ελλήσποντος», «Ανατροπή», ενώ ήταν επικεφαλής στην παραγωγή εκλογικών μαραθωνίων, πολιτικών debate, καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και αθλητικών μεταδόσεων.

Ήταν πίσω από τις κάμερες στην τελετή εγκαινίων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 2001, στην υποδοχή του Ευρώ το 2002, στα εγκαίνια της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» το 2004, αλλά και στους Μεσογειακούς Αγώνες, στο Ευρωμπάσκετ, στην υποδοχή των Ολυμπιονικών το 1996 κ.ά.

Φυσικά, ο μεγάλος σταθμός θα είναι το 1981 όπου θα αναλάβει την απευθείας σύνδεση (κάλυψη) όλων των προεκλογικών συγκεντρώσεων και συνδιασκέψεων του ΠΑΣΟΚ, τα τηλεοπτικά σποτ και όλα όσα αφορούν τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Από το 2017 έως και πρόσφατα ο Τάσος Μπιρσίμ ήταν ο σκηνοθέτης της εκπομπής «Με αρετή και τόλμη» των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra