fbpx

Ο.ΣΥ. Α.Ε.: Κάνουν «πάρτι» με τα χρήματα των φορολογουμένων

0

15,5 εκατ. ευρώ για υπερωρίες το 2022, ακατάλληλα μεταχειρισμένα λεωφορεία, προσλήψεις μετακλητών με παχυλές αμοιβές, η συνταγή γαλάζιων πολιτευτών και στο βάθος οι επιβάτες, στοιβαγμένοι ως «σαρδέλες».    

«Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν». Το γνωστό άσμα του Νίκου Παπάζογλου παραμένει περισσότερο επίκαιρο από ποτέ, αν κανείς αναλογιστεί πως μετά από μια σκληρή μνημονιακή δεκαετία και την είσοδο στην εποχή του COVID-19, εργατοπατέρες και πολιτικοί ταγοί επιχειρούν να αναβιώσουν τις ημέρες της δημόσιας σπατάλης. Ένα κράτος υδροκέφαλο και συντεχνιακό, που εξυπηρετεί μικροπολιτικές σκοπιμότητες, μανδαρίνους της κρατικής μηχανής και αγκαλιάζει την στενή εκλογική του πελατεία. Την ώρα που στους συνταξιούχους μοιράζονται ψίχουλα, που χιλιάδες νέοι με προσόντα καλούνται να αναζητήσουν την τύχη τους εκτός των τειχών της χώρας, τη στιγμή που το μαχαίρι των περικοπών πλήττει την δημόσια υγεία και παιδία, σε κάποιους οργανισμούς του δημοσίου δύνονται τεράστια ποσά για υπερωρίες, παροχές, μπόνους, παχυλές αμοιβές στις διοικήσεις και μάλιστα χωρίς οι συμβάσεις κάποιων εξ ’αυτών να ανεβαίνουν στην Διαύγεια.

Με ένα εξωτερικό χρέος που αγγίζει τα 420 δισεκατομμύρια ευρώ, με εκατοντάδες εκατομμύρια έλλειμμα στα δημόσια νοσοκομεία, στον ΕΟΠΥ, με μια μαύρη τρύπα στα έσοδα του ΕΦΚΑ και καθηλωμένους σε πολύ χαμηλά επίπεδα τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα, στην Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., που χρηματοδοτείται σε ποσοστό περίπου 70% από το Υπουργείο Μεταφορών έχουν προβλέψει για άμεση εκταμίευση κονδύλι 15.454.289 ευρώ για υπερωρίες που θα γίνουν το 2022.

Οι υπερωρίες αφορούν το διοικητικό προσωπικό (224 άτομα), το τεχνικό προσωπικό (705 άτομα), το προσωπικό κίνησης (3.819 άτομα) και το βοηθητικό προσωπικό (190 άτομα). Η απόφαση έχει ισχύ από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και το Δ.Σ «την επικυρώνει από τώρα και θεωρείται άμεσα εκτελεστή», όπως αναφέρει ή σχετική απόφαση του Νοέμβρη του 2021, που αφορά τις υπερωρίες του 2022 (έγγραφο το οποίο και παραθέτουμε αυτούσιο) με την υπογραφή του Προέδρου του Δ.Σ του οργανισμού κ. Βασίλη Ι. Ξυπολυτά.

Αν κανείς διαιρέσει το συνολικό ποσό με των αριθμό των εργαζομένων θα δει πως μιλάμε για 3.129 ευρώ ανά άτομο ετησίως επιπλέον του μηνιαίου μισθού και μάλιστα προϋπολογισμένου και εξασφαλισμένου ένα έτος πριν! Μπορεί εδώ να ισχυριστεί κάποιος πως τα κονδύλια αυτά εντάσσοντάς την λογική του «πριν πεινάσεις μαγειρεύεις» και για αυτό με την απόφαση 217/30.11.2021 «Έγκριση υπερωριακής απασχόλησης προσωπικού Ο.ΣΥ. Α.Ε. για το 2022» ενέκρινε τα κονδύλια. Όμως η απάντηση είναι απλή. «Είναι πολλά τα λεφτά Άρη!», η γνωστή ατάκα του Σπύρου Καλογήρου, όταν μιλάμε σε εποχές κρίσης για 15.454.289 ευρώ για υπερωρίες.

Αλήθεια αντί να διατεθούν όλα αυτά τα ποσά των εκατομμυρίων ευρώ σε υπερωρίες, δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν οι όποιες ανάγκες σε ώρες με την πρόσληψή ενός αριθμού νέων εργαζομένων, 150 ή 200, στις ειδικότητες του προσωπικού κίνησης και του τεχνικού προσωπικού, όπου το τελικό κόστος δεν θα υπερέβαινε τα 3.000.000 ευρώ σε μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές ετησίως; Δεν θα μπορούσε να γίνει ένας καλύτερος σχεδιασμός στις διαδρομές των λεωφορείων ώστε να εξοικονομηθούν εργατοώρες και πόροι;

Σήμερα σε κίνηση βρίσκονται περίπου 1.050 λεωφορεία και 280 τρόλεϊ και η εικόνα είναι καθημερινά αποκαρδιωτική με τους επιβάτες ειδικά τις ώρες αιχμής να στοιβάζονται πραγματικά ο ένας πάνω στον άλλον, κυριολεκτικά σαν «σαρδέλες».

Τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αποκτήθηκαν πρόσφατα έχουν διοχετευτεί σε περιφερειακές γραμμές τις αττικής (Μάνδρα, Μενίδι και αλλού)  γιατί βλέπετε στην Ελλάδα υπάρχουν και πολίτες δευτέρας κατηγορίας, μιας και αυτά τα λεωφορεία δεν έχουν παράθυρα, κλιματισμό και ούτε αεραγωγούς, στοίχισαν ακριβά σαν να ήταν καινούργια και εύκολα κανείς θα τους έδινε κανείς τον χαρακτηρισμό «μερικώς ακατάλληλα».

Δυστυχώς τα παθήματα της δεκαετίας του 1990 και του 2000 δεν έγιναν μαθήματα στην πολιτική ηγεσία, που προχώρησε με την αποτυχημένη συνταγή και πάλι των πολιτευτών των γαλάζιων ψηφοδελτίων και στην τοποθέτηση και σε αυτόν τον οργανισμό, 18 μετακλητών εκ των οποίων οι 7 σε θέσεις γενικών διευθυντών με υψηλές αμοιβές, όπως μας αποκάλυψαν συνδικαλιστικοί κύκλοι, χωρίς βέβαια οι συμβάσεις να ανέβουν στην Διαύγεια, για να ξέρει και ο τελευταίος Έλληνας φορολογούμενος πολίτης που κατανέμονται οι φόροι που πληρώνει.

Στην Ο.ΣΥ., φαίνεται πως η «βαλίτσα» πάει μακριά, γι’ αυτό επιβάλλεται να επανέλθουμε άμεσα και θα το κάνουμε.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra