fbpx

Οι άνδρες στην Κίνα ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες για ρούχα και περιποίηση

Γράφει ο Σταύρος Μονεμβασιώτης*
Στο παρελθόν, το στερεότυπο ήθελε τον Κινέζο άντρα να μην ενδιαφέρεται καθόλου για την εμφάνιση του, κυρίως εκείνους που ήταν στη μέση ηλικία και είχαν το εισόδημα που -θεωρητικά- θα μπορούσαν να ξοδέψουν. Το marketing και η διαφήμιση σχεδόν τους αγνοούσαν, εστιάζοντας στη γυναίκα και το σπίτι. Τα δεδομένα ωστόσο άλλαξαν!

Το 2018, το 3,5% των ανδρών καταναλωτών αγόρασε τα πιο ακριβά είδη μόδας, που κοστίζουν περισσότερα από 50.000 γιουάν (6.402€). Το 4,1% ξόδεψε μεταξύ 30.000 και 50.000 γιουάν (3.841€ – 6.402€) για να αγοράσει ακόμα και ένα επώνυμο προϊόν υψηλής ποιότητας και αναγνωρισιμότητας, ενώ ένα ποσοστό 11,3% ξόδεψε μεταξύ 10.000 και 60.000 γουάν (1.280€ – 7.683€).

Το μέσο επίπεδο δαπανών των ανδρών, ήταν στην πραγματικότητα υψηλότερο από αυτό των γυναικών καταναλωτών. Επιπλέον, σύμφωνα με την Questmobile, περίπου 87 εκατομμύρια άνδρες στην Κίνα ξοδεύουν περισσότερα από 1.000 γιουάν το μήνα για αγορές μέσω διαδικτύου. Μόνο την τριετία πριν την πανδημία (2016 – 2019) ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης για άνδρες στην Κίνα αυξήθηκε κατά 13,5% με τα ποσοστά να είναι ακόμη υψηλότερα στις πιο πλούσιες και αναπτυγμένες περιοχές, όπου το διαθέσιμο εισόδημα των ανδρών είναι μεγαλύτερο.

Τα προϊόντα πολυτελείας που προτιμούν οι άντρες στην Κίνα είναι κατά κύριο λόγο ρολόγια, τσάντες και αξεσουάρ, ενώ σύμφωνα με την JD.com οι πέντε κορυφαίες μάρκες ειδών πολυτελείας για Κινέζους άνδρες είναι οι: Mont Blanc. Tumi, Coach, Versace και Gucci. Από τις τοπικές “καλές μάρκες”, δημοφιλείς στους άνδρες της Κίνας είναι οι: Seven Wolves (七匹狼), Peacebird (太平鸟), HLA (海澜之家) και GXG.

Η εικόνα του Κινέζου άνδρα, τόσο του νέου, όσο και του άνδρα μέσης ηλικίας, έχει αλλάξει. Γυμνασμένος, με προσεγμένη διατροφή, καλά συνδυασμένα ρούχα, μοντέρνα εμφάνιση. Είναι έτοιμος να ξοδέψει για να απολαύσει και ταυτόχρονα να ενισχύσει την εικόνα υπεροχής και το prestige του στην τοπική κινεζική κοινωνία. Οι εταιρείες που αξιοποιούν τη νέα τάση στην ανδρική εμφάνιση, στα ρούχα, τα παπούτσια, τα καλλυντικά και τα υπόλοιπα προϊόντα ομορφιάς, “βρίσκουν” σκυνήθως τους πελάτες τους στα κινεζικά social media και κυρίως στο WeChat.

Το Seven Wolves, χρησιμοποιεί το μίνι πρόγραμμα WeChat του JD Cloud Store. Το JD Cloud Store, που ονομάζεται JD Yunxiaodian (京东云小店) στα κινέζικα, είναι η πλατφόρμα κοινωνικού εμπορίου της JD με λειτουργίες ροής σε πραγματικό χρόνο και ομαδικής αγοράς. Οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν αγαθά εύκολα μέσω κινητού. Μπορούν επίσης να στείλουν ένα link με προϊόντα σε άλλους, με αντάλλαγμα να αναβαθμίσουν τη συνδρομή τους στην πλατφόρμα ή να πάρουν κάποιο εκπτωτικό κουπόνι για μελλοντικές αγορές.

Η Uniqlo έχει ενσωματώσει πλήρως τα ηλεκτρονικά και offline καταστήματά της. Το σλόγκαν για την εφαρμογή του είναι “Ένα κλικ για να αποκτήσετε οτιδήποτε θέλετε”. Στην εφαρμογή, μπορείτε να δείτε όλα τα ρούχα που έχουν σε απόθεμα στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών και των χρωμάτων. Τα είδη μπορούν να αγοραστούν με επιλογές για να τα παραλάβετε από καταστήματα εκτός σύνδεσης ή να τα παραλάβετε στο σπίτι σας.

Το Jinyi Box (锦衣盒) είναι μια μάρκα συνδρομητικών αγορών, που προτείνει έτοιμα “πακέτα” ρούχων για άνδρες. Οι χρήστες πληρώνουν 99 RMB (η άλλη ονομασία των γουάν) για μια ισόβια συνδρομή και απολαμβάνουν απεριόριστες προτάσεις για ρούχα και αξεσουάρ. Το κάθε “πακέτο” περιλαμβάνει τρία “κομμάτια”, τρία ρούχα που αφού τα δοκιμάσουν, μπορούν να κρατήσουν αυτά που θέλουν και τα υπόλοιπα επιστρέφονται χωρίς χρέωση.

Το marketing που εστιάζει στον Κινέζο άντρα, αξιοποιεί και τους μηχανισμούς της… ψυχανάλυσης! Υπάρχει η αίσθηση, λοιπόν, ότι η κατανάλωση των ανδρών αφορά περισσότερο μια προσπάθεια να καλύψουν πρακτικές τους ανάγκες και είναι λιγότερο αποτέλεσμα μιας παρορμητικής ενέργειας, που οδηγεί σε εξίσου παρορμητικές αγορές. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες να ακολουθούν ένα είδος προσέγγισης «μη μάρκετινγκ» που εστιάζει κυρίως στο ίδιο το προϊόν και όχι στους άνδρες που καλούνται να το χρησιμοποιήσουν.

Εκτιμάται επιπλέον, ότι οι άνδρες είναι λιγότερο πιθανό να αναζητήσουν φιλίες μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδιαίτερα αν αυτό που επιθυμούν να αγοράσουν ανήκει στην κατηγορία ομορφιά, επιλέγουν να βλέπουν, να αξιολογούν, να επιλέγουν και να αγοράζουν χωρίς να πιάνουν ψηφιακή κουβέντα. Ίσως για αυτό, παρατηρούν ειδικοί, δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα ένας ιστότοπος ειδικά για προϊόντα ανδρικής μόδας και περιποίησης που να ήταν τόσο επιτυχημένος όσο το για παράδειγμα το Xiaohongshu.

 

* Πρόεδρος της Επιτροπής Ελληνο-Κινεζικής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
(Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών),
Μέλος ΔΣ του Επιμελητηρίου Ελληνοκινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra