fbpx

Οι επιχειρήσεις πίνουν… νερό στο όνομα των Influencers: Ακόμα και… 4.500 ευρώ για ένα… post

0

Τα Social media, εκτός από τη καινούρια εποχή στην επικοινωνία, έχουν εγκαινιάσει τα τελευταία χρόνια καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης, πέρα από τους παραδοσιακούς διαύλους, οι οποίοι απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό, αλλά και σε όσους μεγαλύτερης ηλικίας είναι εξοικειωμένοι με τα Smartphones.

Κάποιοι, μάλιστα, είναι που κυριολεκτικά… θησαυρίζουν μέσω αυτών των καινούριων τρόπων, με κέρδη που μπορεί να ανέρχονται σε χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο. Διάσημοι καλλιτέχνες και αθλητές, αλλά και άσημοι bloggers έχουν μπει πλέον σε αυτή τη διαδικασία διαφήμισης, ο οποίος στοχεύει σε μεγάλο βαθμό σε άτομα από 15 μέχρι 34 ετών- κατά κύριο λόγο- και έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αποσπάσει μεγάλο μέρος της ‘’πίτας’’ από την τηλεόραση, τα έντυπα και το διαδίκτυο.

Στην Ελλάδα αυτή η τάση είναι ακόμα πιο έντονη τα δύο – τρία τελευταία χρόνια και μέσα από αυτήν, πολλοί επώνυμοι, που έχουν γίνει γνωστοί από το χώρο της τηλεόρασης, έχουν καταφέρει να βγάζουν πάρα πολλά χρήματα, αρκετές φορές πολλά περισσότερα από την κανονική τους δουλειά. Η διαδικασία είναι απλή: Ο πρωταγωνιστής, ο οποίος στην περίπτωση αυτή ονομάζεται ‘’influencer’’, καλείται να βγάλει μια φωτογραφία, ένα post, όπως λέγεται στην διάλεκτο των Social media, και να το τοποθετήσει στο προφίλ του, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματά του και κάνοντας το να φαίνεται σαν μέρος της καθημερινότητάς του. Ουσιαστικά, το διαφημίζει στους χιλιάδες ή και εκατομμύρια ‘’ακολούθους’’ που μπορεί να έχει, με αποτέλεσμα αυτό να ‘’διεισδύσει’’ πιο γρήγορα σε αυτούς απ’ ό,τι μια συμβατική διαφήμιση, καθώς ο πρωταγωνιστής της εικόνας έχει και ένα άλλο ‘’ατού’’: Αποτελεί συχνά είδωλο για πολλά νέα παιδιά, η πλειοψηφία των οποίων συνιστούν τους followers. Με την ίδια λογική γίνεται και η διαδικασία με βίντεο, μόνο που εκεί επειδή υπάρχει ο ήχος και η εικόνα, αλλά και η διάρκεια, το έργο αυτό αναλαμβάνουν συχνά εξειδικευμένες εταιρίες σε συνεργασία με τον Influencer.

Instagram – Υoutube στην πρωτοκαθεδρία

Οι κύριοι δίαυλοι μέσω των οποίων οι influencers επηρεάζουν και διαφημίζουν προϊόντα στο κοινό τους είναι κυρίως το Instagram, το οποίο ‘’παίζει’’ περισσότερο με την εικόνα και το στήσιμο μιας φωτογραφίας και το YouTube, μέσα από το οποίο οι εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν ολόκληρα σενάρια με πρωταγωνιστές τους Influencers. Ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του πελάτη, της μεγάλης εταιρίας δηλαδή που επιλέγει να διαφημιστεί με αυτόν τον τρόπο, οι influencers καλούνται να είναι τα κεντρικά πρόσωπα σε μια εικόνα ή σε ένα βίντεο, το οποίο θα επικοινωνηθεί στη συνέχεια στους χιλιάδες followers τους και θα αποτελέσει μια πρώτης τάξεως διαφήμιση. Το Facebook, παρότι ακόμα δημοφιλές σε πολύ κόσμο, θεωρείται από τους διαφημιστές ότι έχει ‘’γεράσει’’ και ότι λειτουργεί καλύτερα σε χορηγούμενες διαφημίσεις εταιριών.

Ποσά που… ζαλίζουν

Ο Influencer τείνει να γίνει κανονικό επάγγελμα για αρκετούς νέους σήμερα, καθώς μπορεί να αποδώσει, μετά από πολλή δουλειά βέβαια στο προφίλ και πολλή φροντίδα στα βίντεο που ανεβαίνουν στο YouTube, χρήματα που ισούται με έναν κανονικό μηνιαίο μισθό! Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από λίγους μήνες μια 17χρονη κοπέλα, χωρίς καμία πορεία στην τηλεόραση, αλλά ερασιτέχνης YouTuber με χιλιάδες followers, ζήτησε και έλαβε από πολύ γνωστή εταιρία που παράγει πατατάκια κάτι περισσότερο από 4.000 ευρώ για ένα βίντεο 25 δευτερολέπτων. Φυσικά, πολλαπλάσια είναι τα κέρδη για τα πολύ αναγνωρίσιμα πρόσωπα από την τηλεόραση ή τον αθλητισμό. Oι τιμές για τα posts στο Instagram για πολύ γνωστά τηλεοπτικά πρόσωπα με πολλούς followers μπορούν να φτάσουν και τα 4.500 ευρώ ανά εικόνα, ενώ γύρω στα 6.000 ευρώ μπορεί να δώσει μια εταιρία για ένα βίντεο 25 δευτερολέπτων. Συγκεκριμένοι τηλεαστέρες, επίσης, κλείνουν και ειδικές συμφωνίες με πασίγνωστες εταιρίες καλλυντικών, κινητών κ.ά. για 12 μήνες με ποσά που μπορούν να ξεπεράσουν και τις 250.000 το χρόνο.

Στόχος το νεαρό κοινό

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Instagram είναι κατά κύριο λόγο το κοινωνικό δίκτυο που χρησιμοποιούν οι νέοι, τότε είναι ευνόητο ότι οι διαφημιστές απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε αυτό, στοχεύοντας στο πιο νεανικό κοινό, 15-34, που έχει ‘’μεγαλώσει’’ μέσα στην τεχνολογία και την… παίζει στα δάχτυλα. Σύμφωνα με τους φορείς της συγκεκριμένης αγοράς, το εν λόγω κοινό ενημερώνεται σχεδόν κατά 70% από το διαδίκτυο, έχει σταματήσει να βλέπει ακόμα και παραδοσιακή τηλεόραση και κάνει σχεδόν τα πάντα μέσω του υπολογιστή ή του smartphone του. Αυτοί είναι φυσικά και εκείνοι που θα δούνε στο newsfeed του Instagram τους τις εικόνες των διάσημων friends του με το αγαπημένο τους αυτοκίνητο, το κινητό τελευταίας τεχνολογίας ή το ποια δημητριακά προτιμούν στο πρωινό τους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra