fbpx

Οι φορολογούμενοι έμειναν με το πλαστικό χρήμα στο… χέρι

Από την πρώτη ημέρα του χρόνου προσπαθούμε να λύσουμε τους γρίφους που μας βάζουν, όχι μόνο στα φορολογικά θέματα, αλλά και στα ασφαλιστικά.
 

 
Κύλισαν ήδη οι πρώτες μέρες του 2017 και όλοι αναρωτιόμαστε τι γίνεται με το πλαστικό χρήμα. Μία ρύθμιση που την περιμέναμε και είχαμε επισημάνει τα προβλήματα από την προηγούμενη χρονιά. Ο νόμος ψηφίστηκε, αλλά ακόμη αναμένουμε τις εφαρμοστικές αποφάσεις: Ποιες, δηλαδή, θα είναι οι δαπάνες που θα χτίζουν το αφορολόγητο και ποιες θα είναι οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν τράπεζες και Taxis για τον υπολογισμό των δαπανών αυτών.
 
Ουσιαστικά το μέτρο δεν θα μπορέσει να ξεκινήσει πριν από την 1η Φεβρουαρίου. Οι αγορές που θα γίνουν το διάστημα αυτό πως θα προσμετρηθούν; Πότε θα είναι έτοιμο το σύστημα στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων; Τι θα γίνει με τις κάρτες από κοινούς λογαριασμούς;
 
Θα μπορούσαμε να βάλλουμε και άλλα ερωτήματα, αλλά σταματάμε μόνο σε αυτά.
 
Το συμπέρασμα είναι ότι το υπουργείο δεν ήταν και δεν είναι έτοιμο να εφαρμόσει το νέο σύστημα. Το πλαστικό χρήμα συζητιέται εδώ και δυο χρόνια και θα έπρεπε το υπουργείο να είχε λύσει όλα αυτά τα προβλήματα, πριν την άρον-άρον ψήφιση του νόμου.
 
Θα θέλαμε να εκφράσουμε δυο απόψεις επί του θέματος:
 
  1. Καλό και σώφρων θα ήταν να κρατάτε και τις χάρτινες αποδείξεις, καρφιτσώνοντας και το χαρτάκι από την πληρωμή με οποιαδήποτε κάρτα. Αυτό διότι μπορεί να χρειαστεί για να αποδείξετε πως «χτίσατε» το αφορολόγητο, για να έχετε τη μείωση φόρου στις φορολογικές δηλώσεις του 2018.
  2. Όσον αφορά το πώς θα κατανέμονται οι αποδείξεις και ειδικά όταν υπάρχει εισόδημα από μισθούς ή συντάξεις και από τους δύο συζύγους, (διότι μόνο γι’ αυτούς ισχύει το αφορολόγητο), ας κρατήσουμε τον τρόπο που υπάρχει μέχρι σήμερα. Ένας κωδικός στο Έντυπο Φορολογίας Εισοδήματος των Φυσικών Προσώπων (Ε1), ο γνωστός 049 και διαχωρισμός των δαπανών στους συζύγους ανάλογα με το εισόδημα τους.
Στον αέρα το Ασφαλιστικό
 
Πέρασαν οκτώ μήνες από την ψήφιση του νέου Ασφαλιστικού και σήμερα, λίγες ημέρες από την υποτιθέμενη εφαρμογή του, ψάχνουμε να βρούμε τι και πως θα εφαρμοστεί.
 
Αν, βεβαίως, αυτό συνέβαινε μόνο στους ασφαλισμένους ή τους λογιστές φοροτεχνικούς, θα έλεγε κανείς ότι φταίνε όλοι εκείνοι που δεν διαβάζουν τις αποφάσεις και τις εγκυκλίους του υπουργείου. Το κακό, όμως, είναι ότι και «οι ιθύνοντες» ψάχνουν για το πώς θα εφαρμοστεί ο νόμος.
 
Όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν προκύψει για την εφαρμογή του Ασφαλιστικού είναι:
 
  • Α. Επειδή κανείς δεν ασχολήθηκε τόσους μήνες, από τον Μάιο του 2016, που ψηφίστε ο νόμος, με τα πρακτικά θέματα της εφαρμογής του και
  • Β. Επειδή είχαμε και εμείς επισημάνει από τούτη τη στήλη ότι, ο σχεδιασμός για το Ασφαλιστικό είναι λάθος και δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα του Ασφαλιστικού, αλλά θα δημιουργήσει περισσότερα. Ένα ακόμη πρόβλημα, το μόνιμο πρόβλημα της πολιτικής ηγεσίας όποιο χρώμα και αν έχει αυτή, είναι ότι την εφαρμογή του νόμου έχουν αναλάβει στελέχη που δεν έχουν ποτέ βγάλει μία μισθοδοσία, δεν έχουν την εμπειρία της αγοράς και την αγωνία της, για να μην πω κάτι βαρύτερο ή πως δεν έχουν κολλήσει ποτέ κάποιο ένσημο.
Ασάφειες και ερωτήματα
 
Τις τελευταίες ημέρες η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου έχει επιδοθεί σε δεκάδες ανακοινώσεις και συνεντεύξεις, για να εξηγήσει τα ανεξήγητα, πολλές φορές ανακοινώνοντας μέτρα που δεν υπάρχουν στον νόμο. Για παράδειγμα, πουθενά δεν υπάρχει αυτό που εξαγγέλλεται ότι, δηλαδή, αν κάποιος έχει κάνει έναρξη και είναι «μπλοκάκι», αν δεν κόψει απόδειξη, δεν θα πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές.
 
Οι εκκρεμότητες, οι ασάφειες και τα ερωτήματα, δεν σταματούν εκεί. Πως θα βρεθούν αυτοί που έχουν μόνο δυο εργοδότες; Από τα περσινά στοιχεία; Το υπουργείο έχει εξαγγείλει τη λειτουργία πλατφόρμας που θα αναγγέλλονται οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι». Πότε θα λειτουργήσει αυτή η πλατφόρμα; Αν κατά τη διάρκεια του χρόνου, ένας εργαζόμενος αποκτήσει και τρίτο εργοδότη, τι θα γίνει;
 
Για μέλη Δ.Σ.
 
Τέλος θα μεταφέρουμε αυτούσιο ένα από τα ερωτήματα που έχουν φτάσει σε εμάς και χρίζουν απάντηση. Αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές των μελών Δ.Σ. Ανώνυμης Εταιρίας.
 
«Τα πρόσωπα που διορίζονται ως μέλη Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε. και λαμβάνουν αμοιβή ή αποζημίωση όποιας μορφής για την ιδιότητά τους αυτή καταβάλλουν από 1/1/2017 ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης, ποσοστού 20% επιμεριζόμενη κατά ποσοστό 6,67 % για τον ασφαλισμένο και 13,33% για τον εργοδότη, που υπολογίζεται επί της αμοιβής κατ’ αποκοπή.
 
Σημειωτέον ότι, εφόσον η ανωτέρω αμοιβή καταβάλλεται άπαξ κατ’ έτος, αυτή διαιρείται διά 12 και κατανέμεται σε έκαστο των μηνών και επί των μηνιαίων ποσών καταβάλλονται οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές».
 
  • i. Οι εισφορές θα χρεώνονται στην Α.Ε. και θα αποδίδονται στον ΕΦΚΑ; Με ποιο τρόπο;
  • ii. Αρχικά υπολογίζουμε με βάσει τα εισοδήματα του 2015 και αργότερα γίνεται εκκαθάριση με τα εισοδήματα του 2016 ή του 2017;
  • iii. Αν κάποιος ήταν μέλος του Δ.Σ. και σήμερα δεν είναι, τι γίνεται; Αν δεν ήταν και σήμερα είναι, τι γίνεται;
  • iv. Για τις αποζημιώσεις έστω 100 ευρώ για τις συνεδριάσεις του Δ.Σ., που δίνονται ως αμοιβές θα πληρωθούν ασφαλιστικές εισφορές στο ελάχιστο ποσό;
  • v. Θα υπάρχει κάποιος τρόπος αναγγελίας στον ΕΦΚΑ, του ποσού που παίρνουν τα μέλη του Δ.Σ.;
 
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν, αν και τα προβλήματα είναι δεκάδες.
 
 
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance & Markets Voice
 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra