fbpx

ΟΛΠ: Ξεσηκώθηκε όλος ο Πειραιάς εναντίον της COSCO και της Κυβέρνησης

0 216

Αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με τη τροποποίηση της σύμβασης του ελληνικού Δημοσίου με την Cosco (ΟΛΠ ΑΕ) που αφορά τη συνέχιση του επενδυτικού προγράμματος στο λιμάνι του Πειραιά και κυρίως τη μεταβίβαση επιπλέον 16% των μετοχών στην κινέζικη εταιρεία, κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάσσεται μόνο η ΚΟ της ΝΔ ενω σύσσωμη αντιπολίτευση καταψηφίσει. Η ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 12.00 το μεσημέρι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το σύνολο των φορέων του Πειραιά αντιτίθεται στο νομοσχέδιο και είναι χαρακτηριστικές οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων τους κατα την ακρόασή τους στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή:

– Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ανέφερε πως τα περισσότερα ζητήματα που θέτει η τοπική αυτοδιοίκηση σε σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης, δυστυχώς δεν έχουν εισακουστεί, και δεν έχει υπάρξει διαβούλευση όπως περιμέναμε. Το άγχος της τοπικής αυτοδιοίκησης, είπε, δεν είναι αν το 51% των μετοχών της Cosco στην ΟΛΠ Α.Ε. θα ανέβει στο 67%. Υπήρχαν όμως επενδύσεις, που θα μπορούσαν να έχουν προχωρήσει ήδη και οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία για την κοινωνία. Σημασία έχει ότι τα έργα δεν προχώρησαν και αυτό είναι κρίσιμο, τόνισε ο κ. Μώραλης, προσθέτοντας ότι “ως δήμαρχος του Πειραιά δεν πιστεύω ότι φέρει καμία ευθύνη το ελληνικό Δημόσιο για αυτές τις καθυστερήσεις, διότι θεμιτά είναι δικαίωμα όλων των κατοίκων να προσφεύγουν όταν εκείνοι κρίνουν ότι κάτι είναι στραβό – και τα ελληνικά δικαστήρια θα πρέπει να αποφασίσουν σε κάποιο σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε ή να σταματήσει ή να προχωρήσει ένα έργο.

– Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, ανέφερε πως με την τροποποίηση αυτή μεταφέρεται ένα επιπλέον ποσοστό του 16% στην Cosco, χωρίς εκείνη να έχει εκπληρώσει τη βασική της υποχρέωση. Κάποια στιγμή, είπε, θα πρέπει να γίνει ένας λογαριασμός και να δούμε αυτά τα 5 χρόνια τι μπήκε στο ελληνικό Δημόσιο και τι στα ελληνικά ταμεία από αυτήν την επιλογή. Η συμφωνία αυτή, ανέφερε ο δήμαρχος, έτσι και αλλιώς από την αρχή ήταν μια κακή σύμβαση παραχώρησης για εμάς.

– Ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, εξέφρασε με τη σειρά του την αντίθεσή του στην πρόταση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει ένα επιπλέον 16% στην Cosco και ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου,  αφού η εταιρεία δεν έχει υλοποιήσει σημαντικές υποχρεώσεις για την εκτέλεση έργων ύψους 293.130.000 εκατ. ευρώ, και εκτίμησε πως με το σχέδιο αυτό, που εισάγεται προς ψήφιση στη Βουλή, κατά την άποψή μας, επιδιώκεται η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης προς όφελος της Cosco και σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου.

– Η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταυρούλα Αντωνάκου, σημείωσε πως από το 2016, βασικό αίτημα της Αυτοδιοίκησης ήταν να υπάρξει μια ανταποδοτικότητα της επένδυσης προς τις τοπικές κοινωνίες και συνεργασία με τις ελληνικές επιχειρήσεις. Διανύοντας τον πέμπτο χρόνο σήμερα, δεν υπάρχουν απτά δείγματα που να το αποδεικνύουν. Η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων κυμαίνεται περίπου στο 34%. Και ναι μεν η επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας μπορεί να έχει καθυστερήσει λόγω των δικαστικών προσφυγών, αλλά οι υπόλοιπες όμως υποχρεωτικές επενδύσεις έπρεπε να έχουν γίνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι είναι τώρα.

– Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργος Σταματογιάννης, αναγνώρισε πως μετά τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο που έκανε το Ελεγκτικό Συνέδριο, το ανώτατο δικαστήριο γνωμοδότησε πως δεν υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας για την συγκεκριμένη τροποποίηση της σύμβασης. Τόνισε όμως, πως εάν η COSCO είχε εκτελέσει τις υποχρεώσεις της σε έργα, τότε θα ήταν ώριμο σήμερα να δοθεί αβίαστα και το περαιτέρω 16%. Πιστεύω, είπε, πως υπάρχουν πραγματικά σοβαρά ερωτηματικά και εύλογες αντιρρήσεις σε σχέση με το κατά πόσο πράγματι, αυτή τη στιγμή, οι τροποποιήσεις αυτές της σύμβασης δημιουργούν ένα περιεχόμενο που μπορεί να αλλοιώνει και τη φύση ακόμα και αυτής της αρχικής σύμβασης. Γι’ αυτό θα πρέπει να την δούμε λίγο πιο προσεκτικά σε σχέση με την νομική της θεμελίωση, σημείωσε.

– Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, ανέφερε πως με αυτή την τροποποίηση, ουσιαστικά δίνεται μια δεύτερη αλλά και τελευταία ευκαιρία για την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, για τις οποίες έχει δεσμευτεί η ΟΛΠ Α.Ε.. Προς το παρόν, είπε, επιφυλασσόμεθα και περιμένουμε να διαπιστώσουμε, αν η τελευταία τροποποίηση της σύμβασης θα οδηγήσει στην έγκαιρη ολοκλήρωση του 90% των συμβασιοποιημένων υποχρεωτικών αλλά και των προαιρετικών επενδύσεων, και ευελπιστούμε ότι αυτός ο φιλικός διακανονισμός θα εκτιμηθεί από τον επενδυτή την Cosco ανάλογα,

– Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοπλιστών Πλοίων, Νίκος Μαυρίκος,
 ανέφερε πως είμαστε ασφαλώς υπέρ της επένδυσης και αναγνωρίζουμε την ανάπτυξη που έχει επέλθει στον λιμένα, καθώς και την ομαλότητα στη διακίνηση, τόσο του εισαγωγικού, όσο και του εξαγωγικού εμπορίου. Διαφωνούμε όμως στην παραχώρηση του port authority, παρ’ όλο που ξέρουμε ότι αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. 


– Ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Αλεξανδράτος,
 ανέφερε ότι είτε το ποσοστό της παραχώρησης στον επενδυτή είναι 51%, είτε 67%, λίγα πράγματα πιθανώς να μπορούν να αλλάξουν, καθώς κατέχει την πλειοψηφία. Επισήμανε ότι με την επένδυση ο ΟΛΠ δεν έχει γίνει ανταγωνιστικός. Αντίθετα, έχουμε πολλά παράπονα από μέλη μας.
 
– Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων της Ναυπηγικής Βιομηχανίας – ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανάκης, καταλόγισε ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις που δεν έγιναν. Ο επενδυτής, επί πέντε χρόνια “δεν έχει κουνήσει μια πέτρα” στη ναυτοεπισκευαστική ζώνη. Το ζεστό χρήμα της COSCO δεν έχει πέσει στον Πειραιά, και μια λάμπα να θέλουν να αλλάξουν, τη φέρνουν από την Κίνα. 
 
– Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, Φώτης Πράσσινος, υποστήριξε πως η μισή παραχώρηση μέχρι σήμερα έχει χαθεί, είναι ανενεργή, χωρίς απόδοση και όφελος για την τοπική και εθνική οικονομία. Οι ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι πρέπει να παραμείνουν ως τέτοιοι και να βελτιωθούν, να γίνουν πιο φιλικοί προς το περιβάλλον και πιο ανταγωνιστικοί.

– Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, Απόστολος Ντάλλας, είπε πως η ιδιωτικοποίηση αυτή που ξεκίνησε από το 2008, μας έβρισκε εξ αρχής αντίθετους, γιατί γινόταν μόνο με στόχο την είσπραξη χρημάτων και τίποτα άλλο.

– Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Νίκος Ξουράφης, εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του στον σχεδιασμό και στο υπόλοιπο κομμάτι του ΟΛΠ που παραχωρεί η κυβέρνηση στην COSCO.

– Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ) Γιάννης Πολυχρονόπουλος, ανέφερε πως ο Πειραιάς ζει από την ναυπηγοεπισκευή. Η ναυπηγοεπισκευή όμως κυνηγιέται αλύπητα. Οι Κινέζοι μπορεί να είναι πάρα πολύ καλοί στα container και είναι άξιοι συγχαρητηρίων γιατί έκαναν δουλειά μεγάλη, αλλά μπήκανε στην ναυπηγοεπισκευή γιατί θέλουν να την κλείσουν και να εξαφανιστούμε εμείς.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More