ΟΛΘ: Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τον 6ο προβλήτα
Δύο μέτρα και δύο σταθμά φαίνεται πως επικρατούν στην παρούσα φάση στον ΟΛΘ που μετά από ένα δύσκολο εξάμηνο με μείωση δραστηριοτήτων και εκτίμηση για παράταση της κρίσης βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς θα πρέπει, λόγω συμβατικών υποχρεώσεων, να βάλει φουλ μηχανές για αναπτυξιακά έργα.
Η εισηγμένη βγήκε από ένα πολύ δύσκολο πρώτο τετράμηνο του 2020, με τον Μάρτιο να σημειώνει πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου κατά 11%, ενώ τα νέα επίσης δεν ήταν καλά και για τον Απρίλιο, απ’ όπου η η διακίνηση από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και το Συμβατικό Λιμάνι αναμένεται να μειωθεί κατά 12% και 24% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με πηγές από την εταιρία, οι αρνητικές επιπτώσεις από τον νέο κορονοιό έγιναν πιο εμφανείς το Β’ τρίμηνο του 2020 και με βάση τα τρέχοντα διαθέσιμα στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου το Β’ τρίμηνο του 2020 αναμένεται να παρουσιάσει μείωση κατά 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το Β’ τρίμηνο του 2019.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η νέα διοίκηση προωθεί το τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την επέκταση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι, μετά και από την έγκριση που δόθηκε προκειμένου να δημοσιευθεί η πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάδειξης του αναδόχου.
Στο δεύτερο πλέον και τελικό στάδιο, τα έξι σχήματα που είχαν επιλεχθεί μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.
Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Όπως είναι γνωστό, η εν λόγω κατασκευή αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της OΛΘ Α.Ε, και όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση, θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά.
Μάλιστα, στελέχη της εταιρίας τονίζουν ότι όταν ολοκληρωθεί θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.
Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρίες που έχουν προκριθεί στο δεύτερο στάδιο είναι οι εξής:
1. Κοινοπραξία TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE,
2. ARCHIRODON GROUP NV,
3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA,
4. Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA,
5. Κοινοπραξία AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA και
6. Κοινοπραξία ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV