fbpx

Πώς αποφεύχθηκαν “νέα Τέμπη” παραμονή Χριστουγέννων στο κόμβο Αχαρνών

0

Το περιστατικό που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία, έτσι όπως το αποκάλυψε ρεπορτάζ στα “Νέα”, επιβεβαιώνεται και από τον ΟΣΕ.

Τι συνέβη;

Δύο τρένα βρέθηκαν ξαφνικά σε πορεία σύγκρουσης στην περιοχή των Αχαρνών και μια νέα τραγωδία αποφεύχθηκε όταν άρχισε να ουρλιάζει ο σταθμάρχης και να καλεί τους μηχανοδηγούς να πατήσουν φρένο!

Να διευκρινιστεί ότι τα δυο τρένα δεν ήταν στην ίδια γραμμή, το ένα σε πορεία αντίθετη από το άλλο.

Το ένα τρένο έκανε το δρομολόγιο Κιάτο- Πειραιάς και το άλλο- το Ασημένιο Βέλος- έκανε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Αθήνα. Κάποια στιγμή όμως θα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή, θα συναντιόνταν δηλαδή σε στροφή και θα έπαιρναν πορεία και τα δυο προς Αθήνα και υπήρχε κίνδυνος να συγκρουστούν.

Γιατί βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης; Γιατί ο μηχανοδηγός αγνόησε τον κόκκινο σηματοδότη.

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν αγνόησε το κόκκινο και υπήρξε απλώς καθυστέρηση στο φρενάρισμα, αλλά τα ακριβή περιστατικά θα προκύψουν από την έρευνα. Το βέβαιον είναι ότι το σήμα κινδύνου το εξέπεμψε ο σταθμάρχης που έβλεπε την πορεία των τρένων, αφού στο κομμάτι αυτό του σιδηροδρόμου υπάρχει και λειτουργεί κανονικά η τηλεδιοίκηση.

Είναι ευτύχημα επίσης το ότι τα δυο τρένα δεν πήγαιναν με μεγάλες ταχύτητες. Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Τερεζάκης, το ένα τρένο πήγαινε με χαμηλή ταχύτητα της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων και η άλλη που ερχόταν από Θεσσαλονίκη, είχε ταχύτητα 70- 80 χιλιόμετρα. Κυρίως όμως αυτό που απέτρεψε μια νέα τραγωδία ήταν ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση και ο σταθμάρχης έβλεπε τα τρένα. Αυτό ήταν το πιο σημαντικό…Αυτό που δεν υπήρχε στα Τέμπη δυστυχώς.

Τα δυο τρένα ήταν σε συγκλίνουσες τροχιές

“Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση, στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα. Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή. Ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51, δηλαδή για το intercity που ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο, είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει.

Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ” συμπλήρωσε ο κ. Τερεζάκης.

“Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι και το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές” προσέθεσε.

Ως προς τον λόγο που υπερέβη το ερυθρό φωτόσημο ο μηχανοδηγός, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε το εξής. “Χωρίς να ξέρω ακριβώς το τι θα πει ο μηχανοδηγός, είμαι σίγουρος σχεδόν, από την εμπειρία που υπάρχει, ότι ο μηχανοδηγός αντελήφθη το κόκκινο, πιθανότατα το αντελήφθη λίγο αργότερα από τον χρόνο που είχε για να φρενάρει και έκανε υπέρβαση του φωτοσήματος”.

Ως προς το κομμάτι του δημοσιεύματος που περιγράφει πως τη στιγμή που αντιλήφθηκε ο σταθμάρχης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών την κατάσταση και “ούρλιαζε” στον ασύρματο και την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε για τις επικοινωνίες ότι “όταν βλέπει ο τηλεδιοικητής ότι τα δύο τρένα συγκλίνουν και το ένα έχει παραβιάσει ερυθρό φωτόσημο, καταλαβαίνετε ότι η ένταση της φωνής δεν είναι η συνηθισμένη”.

Ευτυχώς υπήρχε τηλεδιοίκηση και ο σταθμάρχης έκανε σωστά τη δουλειά του

“Το πρώτο που (απέτρεψε το δυστύχημα) ήταν ότι υπήρχε σηματοδότηση και υπήρχε πλήρης κάλυψη από πλευράς σηματοτεχνικής, δηλαδή ο ένας είχε πράσινο και ο άλλος είχε κόκκινο”, είπε ακόμα ο κ. Τερεζάκης. Και το επόμενο βέβαια ήταν η τηλεδιοίκηση που είχε οπτική απεικόνιση. Υπόψη ότι ήταν ένας ο τηλεδιοικητής. Δεν ήταν ούτε δύο σταθμάρχες, ούτε δύο τηλεδιοικητές, ούτε τρεις που το βλέπανε. Ένας ήταν , αυτός ο οποίος έκανε τη δουλειά του έτσι όπως έπρεπε και όπως είχε εκπαιδευτεί και μάλιστα να σας πω ότι είναι από την ίδια φουρνιά των εκπαιδευμένων τηλεδιοικητών, που ήταν και ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα” προσέθεσε ο κ. Τερεζάκης.

Ερωτηθείς, κατά πόσο μπορεί να αισθάνεται κανείς ασφαλής στις μετακινήσεις με τρένο, ο κ. Τερεζάκης τόνισε ότι “μπορεί ο ταξιδιώτης, ο επιβάτης να είναι σίγουρος ότι θα ταξιδέψει σωστά και με ασφάλεια”.

“Τα αποτελέσματα τα οποία βλέπουμε από περιστατικά τα οποία συμβαίνουν, τα οποία δεν οδηγούν σε καμία περίπτωση σε περιστατικό ατυχήματος ή δυστυχήματος, αυτό δείχνει ότι το σύστημα έχει αποκτήσει ένα επίπεδο ασφάλειας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να πούμε ότι τα τρένα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με τις παρούσες συνθήκες όπως κυκλοφορούν, έχουν ανεβάσει το επίπεδο ασφάλειάς τους” επισήμανε.

“Υπάρχουν εποχές όπου αυτά είναι σε μια συχνότητα αρκετά υψηλή, δηλαδή μπορούμε να έχουμε ένα κάθε εξάμηνο, ένα κάθε πεντάμηνο. Υπάρχουν και περίοδοι στις οποίες δεν συμβαίνει τίποτα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, δηλαδή σε έναν χρόνο να μη συμβεί κανένα, επαναλαμβάνω, περιστατικό, διότι αυτό είναι περιστατικό, παρ’ ολίγο ατύχημα. Και αυτά εξετάζονται πάρα πολύ σοβαρά, γιατί από αυτά παίρνουμε πολύτιμα συμπεράσματα για να αντιδρούμε και να είμαστε σε εγρήγορση όσο μπορούμε περισσότερο” συμπλήρωσε ο κ. Τερεζάκης.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το συμβάν

Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ αναφορικά με το συμβάν που έλαβε χώρα στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στο σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra