fbpx

Procter & Gamble: Έτσι λεηλατεί την ελληνική αγορά

0

Άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας, λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Μπορεί εδώ να μιλάμε για πρόστιμα και πολιτικές πρωτοβουλίες που θυμίζουν πεφταστέρια όμως οι υψηλές τιμές και η αισχροκέρδεια βασιλεύουν.

Στο 330% η αύξηση του κέρδους για μια πολυεθνική στην Ελλάδα και στο 14% η αύξηση του κέρδους σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με τον Έλληνα καταναλωτή κυριολεκτικά να ματώνει και να περιορίζει ακόμη και τις αγορές του σε είδη πρώτης ανάγκης. Όλα στον βωμό της αισχροκέρδειας χωρίς στο τέλος της ημέρας η ελληνική οικονομία και η ελληνική κοινωνία να βγαίνει και σε κάτι κερδισμένη.

Για να ανατρέξω στο παρελθόν, κάποτε υπήρχε το επιχείρημα πως μια μεγάλη εταιρεία με πληθώρα προϊόντων όπως η Procter & Gamble απασχολούσε στην χώρα μας και μια σειρά εργαζομένων, καθώς κάποιοι από τους κωδικούς της (προϊόντα της) φτιάχνονταν στην Ελλάδα μέσα από τα αποκλειστικά συμβόλαια συνεργασίας της με δυο ελληνικά εργοστάσια, ένα γεγονός που εδώ και πολλά χρόνια είναι παρελθόν.

Μονά-ζυγά δικά τους, και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Τα προϊόντα έρχονται από έξω, το συνάλλαγμα φεύγει και η εταιρεία στην χώρα μας, όπως και πολλές άλλες πολυεθνικές, πουλάνε σε υψηλότερες τιμές και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Και ενώ όλο αυτό το γαϊτανάκι καλά κρατεί, εμείς πανηγυρίζουμε πως κάτι έγινε με δύο πρόστιμα -που στο τέλος της ημέρας δεν ξέρουμε αν και ποιο ποσό θα εισπραχθεί- και κλείνουμε κυριολεκτικά τα μάτια στις καλές πρακτικές που ακολουθούνται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα στην Ισπανία, εξειδικευμένη εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα και εντόπισε τον μήνα Οκτώβριο σημαντικές ανατιμήσεις στο ελαιόλαδο έως και ποσοστό 75% μέσα σε έναν μήνα, αλλά και διαφορές έως και 56% στις τιμές μεταξύ των σούπερ μάρκετ.

Η έκθεση που συντάχτηκε και συνέκρινε τις τιμές σε 70 μάρκες έδειξε πως οι αυξήσεις των τιμών στο διάστημα των μηνών Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου ανήλθαν στο ύψος των 5,53 ευρώ ανά λίτρο, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και το γεγονός πως καταγράφηκαν μεγάλες αποκλίσεις τιμών ακόμα και στην ίδια μάρκα ελαιόλαδου μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Αποκλίσεις που έφταναν στην τιμή σε ποσοστό της τάξεως του 55,7%.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία έφτασαν στο αρμόδιο υπουργείο της Ισπανίας από την εταιρεία που πραγματοποίησε την έρευνα και την ίδια στιγμή οι καταναλωτικές οργανώσεις υπέβαλαν τα αιτήματα τους στο ισπανικό Υπουργείο Γεωργίας. Μια διαδικασία για την οποία χρειάστηκε μονάχα ένα μήνας προκειμένου τα πράγματα να τεθούν στην πραγματική τους βάση και το κράτος και οι καταναλωτές να πάρουν τα μέτρα τους και να βάλουν μια σειρά και μια τάξη στην αναρχία της αγοράς.

Εδώ απλά πιπιλάμε την καραμέλα των δήθεν ελέγχων, πετώντας διαρκώς την μπάλα στην εξέδρα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra