fbpx

Procter & Gamble – Unilever: Νοθεύουν τον ανταγωνισμό

0

Σε μία κίνηση περισσότερο πολιτικής εκτόνωσης παρά ουσίας, ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας επέβαλε τα υψηλότερα πρόστιμα που έχουν μπεί ποτέ σε εμπορικούς ομίλους, σε P&G και Unilever.

Αφορούν την παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, επιβάλλεται:

  • Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.».
  • Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS A.E.».

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Έχουμε ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση ότι κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου. Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τον νόμο ώστε να αποτρέψουμε την αισχροκέρδεια και να τονώσουμε τον υγιή ανταγωνισμό, προς όφελος της ελληνικής οικογένειας. Πρέπει όλοι να αντιληφθούν την κρισιμότητα της κατάστασης και τη δυσκολία των νοικοκυριών να έχουν πρόσβαση σε βασικά καταναλωτικά είδη. Η αντιμετώπιση του πληθωρισμού και, ιδιαίτερα του πληθωρισμού της απληστίας, είναι πρωτίστως θέμα κοινωνικής ευθύνης αλλά και διασφάλισης της συνοχής της κοινωνίας. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τα πρόστιμα θα επιβάλλονται χωρίς δισταγμό. Η μάχη με την ακρίβεια είναι συνεχής και διαρκής. Δεν εφησυχάζουμε».

Kίνηση εντυπωσιασμού που εφεσιβάλεται στα δικαστήρια

Η ακρίβεια μαστίζει την ελληνική αγορά από το 2021, δηλαδή πριν 2 χρόνια. Όμως τώρα ο υπουργός Ανάπτυξης κινείται να την αντιμετωπίσει, αφού ο προηγούμενος υπουργός (Αδωνις Γεωργιάδης) την είχε αφήσει ανεξέλεγκτη.

Ο κ. Σκρέκας κινούμενος με πολιτικά κριτήρια επέλεξε να επιτεθεί σε δύο πολυεθνικές, οι οποίες κατά τα φαινόμενα είναι οι εύκολοι στόχοι. Όμως όποιος δει τα προιόντα που πουλούν οι δύο όμιλοι στην αγορά (αφορούν ατομική υγεινή και καθαριότητα, αλλά και… παγωτά) θα καταλάβει ότι δεν είναι αυτά που έχουν ανεβάσει τον κόσμο «στα κάγκελα».

Δεν διαμαρτύρεται (τόσο) ο κόσμος γιατί ακρίβυνε το απορρυπαντικό του, όσο γιατί τα τρόφιμα (ελληνικής και ξένης προέλευσης) έχουν «απογειωθεί». Ουδόλως απασχολεί το αποσμητικό που αυξήθηκε 30%, όταν το γάλα έχει αυξηθεί πάνω από 40%, η φρατζόλα το ψωμί έχει πάει από τα 60 λεπτά στο 1 ευρώ και τα 5 λίτρα λάδι έχουν φτάσει τα 35-40 ευρώ. Η ακρίβεια έχει γενικευθεί από τα σούπερ μάρκετ και τις λαικές αγορές μέχρι το τελευταίο μπακάλικο στην Ελλάδα.

Ο υπουργός μιλώντας σε δημοσιογράφους είπε, «δεν πάει άλλο, η ακρίβεια είναι μεγάλη. Δεν θα επιτρέψουμε σε εταιρείες να κερδοσκοπήσουν, δεν θα επιτρέψουμε τον πληθωρισμό της απληστίας, ενώ μειώνεται δηλαδή το ενεργειακό κόστος και οι πρώτες ύλες κάποιες εταιρείες να κρατούν υψηλά τις τιμές στο ράφι». Ποιός όμως άφησε επί 2 χρόνια, κύριε Υπουργέ, την ακρίβεια; Στην αρχή την αποδώσατε στην πανδημία και στα προβλήματα ζήτησης και προσφοράς, μετά στον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά επί της ουσίας δεν κάνατε τίποτε.

Αναφερόμενος στις δυο συγκεκριμένες εταιρείες ο Κώστας Σκρέκας είπε ότι «έχουν παραβιάσει το νόμο για το περιθώριο κέρδους για αθέμιτη κερδοφορία». Όπως εξήγησε «πρόκειται για νόμο που ψηφίστηκε στην πανδημία και είχαμε βάλει πλαφόν στα κέρδη. Μια επιχείρηση το 2023, την περίοδο που ελέγχεται, δεν μπορεί να έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το 2021, πριν ξεκινήσει η ακρίβεια».

Ο Κώστας Σκρέκας εξήγησε ότι στις εταιρείες αυτές «παρατηρήθηκε, προϊόντα να πωλούνται στο ράφι και το περιθώριο κέρδους, ήταν μεγαλύτερο φέτος από ό,τι το 2021. Δεν είναι μόνο ότι έχουν ακριβύνει οι πρώτες ύλες, αλλά πήγαν και έβαζαν επιπλέον κέρδος-καπέλο σε αυτά τα προϊόντα».

«Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε η ελληνική αγορά να γίνει ξέφραγο αμπέλι. Δεν μπορούμε να παραμείνουμε αμέτοχοι και να βλέπουμε τα ίδια προϊόντα στην Ελλάδα να πωλούνται ακριβότερα από ό,τι στο εξωτερικό που οι καταναλωτές έχουν και μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα», τόνισε.

Στην ερώτηση αν θα εισπραχθούν τα πρόστιμα, ο υπουργός είπε ότι «τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε 3 αλυσίδες το καλοκαίρι, εισπράχθηκαν μέσα σε 20 ημέρες». Όμως η ουσία βρίσκεται στην απάντηση: «Μια εταιρεία μπορεί να πληρώσει άμεσα και να έχει έκπτωση ή να προσφύγει στα δικαστήριο»

Ο Κώστας Σκρέκας ξεκαθάρισε ότι «όποιος προσπαθήσει να κερδοσκοπήσει θα το πληρώσει ακριβά. Η επιτροπή ανταγωνισμού πρέπει να ελέγχει τις εταιρείες για το αν εφαρμόζουν εναρμονισμένες πρακτικές. Το αν κάνει τη δουλειά της θα το αποδείξουν οι έλεγχοι και τα πρόστιμα που επιβάλει».

Tι προιόντα πουλάνε οι δύο όμιλοι

Τα προϊόντα της Unilever στην Ελλάδα:

  • Aim
  • Algida
  • Axe
  • Ben & Jerry’s
  • Cajoline
  • Calve
  • Carte D’Or
  • Cif
  • Cornetto
  • Dove
  • Dove Men Care
  • Hellmann’s
  • Klinex
  • Klinex Laundry
  • Knorr
  • LUX
  • Lifebuoy
  • Lipton
  • Magic
  • Maille
  • OMO
  • Proderm
  • Skip
  • TRESemmé
  • The Vegetarian Butcher
  • Ultrex Men
  • Unilever Food Solutions
  • Vaseline Greece
  • ΕΒΓΑ

Τα προϊόντα της Procter & Gamble στην Ελλάδα:

  • Pampers
  • Tide
  • Ariel
  • Lenor
  • Always
  • Tampax
  • Gillette
  • Braun
  • Venus
  • Bear Fruits
  • Head & Shoulders
  • Herbal Essences
  • Pantene Pro-V
  • Swiffer
  • Viakal
  • Fairy

Τι απάντησε η Unilever

Η Ελαΐς Unilever Hellas πάντα υποστήριζε, και θα συνεχίσει να υποστηρίζει, τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού και περίπλοκου ζητήματος, όπως η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών καθώς και του πληθωρισμού.

Ενώ κατανοούμε το σκεπτικό της υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διατήρηση του μεικτού περιθώριου κέρδους, διαφωνούμε με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων. Ως εκ τούτου θα προχωρήσουμε στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αμφισβήτηση του προστίμου.

Η εταιρεία, απασχολεί περισσότερους από 450 εργαζομένους, διατηρεί μία εδραιωμένη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα μέσω του εργοστασίου μας στο Ρέντη Αττικής και 2 ιδιόκτητων κέντρων διανομής, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 τοπικούς προμηθευτές, στηρίζοντας εμπράκτως και με υπευθυνότητα την Ελληνική οικονομία .

Η Ελαΐς Unilever Hellas, συνεπής στην υπεύθυνη προσέγγιση προς τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, αναγνώρισε εξαρχής την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών από το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και έλαβε τη συνειδητή απόφαση να μην μετακυλήσει μεγάλο ποσοστό του επιπλέον κόστους παραγωγής και λειτουργίας της, εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας μας, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές και τους μεταπωλητές λιανικού εμπορίου.

Αυτό καταγράφεται και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, από το 2021 και μετά, και αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές για το σύνολο των προϊόντων-κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις για το «Καλάθι του νοικοκυριού».

Μένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να εργαστούμε σκληρά για να αντιμετωπίσουμε το σημαντικό ζήτημα του αυξημένου κόστους και θα συνεργαστούμε με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς όφελος των καταναλωτών και του κλάδου του λιανικού εμπορίου. Η εταιρεία κινητοποιήθηκε άμεσα για να ανταποκριθεί στη δημόσια πρόσκληση που απηύθυνε το Υπουργείο Ανάπτυξης στην αγορά, στα τέλη Σεπτεμβρίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω ανακούφιση των νοικοκυριών.

Η Ελαΐς Unilever Hellas, όπως έχει ήδη προγραμματίσει και ενημερώσει τους συνεργάτες της από αρχές Οκτωβρίου, θα συμμετάσχει, με πάνω από 80 γνωστούς κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες της, στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra