fbpx

Ψηφιοποίηση: Ιστορική ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις

0

Μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία βρίσκονται οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φτάνοντας στην έξοδο του «τούνελ» της πανδημίας. 

Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν τους τελευταίους μήνες προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των περισσότερων επιχειρήσεων, φέρνοντας πολλές εξ αυτών στα όρια. Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, υπάρχουν οι δυνατότητες για ανάκαμψη και για κινήσεις που θα τις καταστήσουν ισχυρές και ανταγωνιστικές στη μετα-πανδημική οικονομία. Το «κλειδί» είναι η ψηφιοποίηση και η ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών στο λειτουργικό και εμπορικό μοντέλο κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι κάθε επιχείρηση θα αποκτήσει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, να επιταχύνει τις διαδικασίες, να γίνει πιο ελκυστική και να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες της νέας εποχής, προς όφελος της ίδιας και των πελατών της.

Ψηφιοποίηση: Το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μένει… πίσω

Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή ότι η ψηφιοποίηση δεν είναι μια τάση ή μια πρόσκαιρη μετατόπιση προτεραιοτήτων στον «χάρτη» της επιχειρηματικότητας. Αντιθέτως, όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι είναι η νέα πραγματικότητα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα ίδια δεδομένα αποκαλύπτουν και ένα ακόμη συμπέρασμα: Ότι η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών δεν αφορά ορισμένες επιχειρήσεις ή κλάδους, αλλά όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρά ταύτα, έρευνες που εστιάζουν στην Ελλάδα δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων μένει… πίσω.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κλαδική ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ολόκληρη η ανάλυση εδώ) το 40% των μικρών επιχειρήσεων (έναντι μόλις 20% των μεγάλων) δεν αξιοποιεί τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία. Οι βασικότερες ελλείψεις εντοπίζονται στα εξειδικευμένα συστήματα εσωτερικής λειτουργίας, που θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους (ERP, CRM, data analytics).

Τι οφέλη προσφέρουν τα ψηφιακά εργαλεία στις επιχειρήσεις

Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που δείχνουν το τι μπορούν να καταφέρουν οι επιχειρήσεις που κάνουν το βήμα της ψηφιοποίησης. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επενδύουν σε ψηφιακά εργαλεία επιτυγχάνουν:

  • υψηλότερο ρυθμό μεταβολής πωλήσεων κατά 25-35% και υψηλότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατά περίπου 50%, έναντι των μη ψηφιοποιημένων επιχειρήσεων,
  • μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσης (όπως η 10ετής ελληνική κρίση και η κρίση COVID-19).

Ο κομβικός ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς σημαντικότατοι πόροι αναμένεται να διατεθούν προς αυτή την κατεύθυνση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα πέτυχε ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο επιδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, δίνοντας προτεραιότητα στις ΜμΕ, για στοχευμένες δράσεις της τάξης του €1,5 δισ. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι πλέον η πρωτοβουλία να αξιοποιηθεί αυτή η ιστορική ευκαιρία για να χτίσουν μια σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική, βρίσκεται στα «χέρια» των ίδιων των επιχειρήσεων. Μια βασική προϋπόθεση για την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη νέα ψηφιακή εποχή είναι η υποστήριξη από τους φορείς της αγοράς, και κυρίως από το τραπεζικό σύστημα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra