fbpx

Ryanair: Ο εκβιαστής των αιθέρων και το fail story

0

Η ανακοίνωση της Ryanair για την ακύρωση του καλοκαιρινού της προγράμματος πτήσεων, κατά δύο μήνες νωρίτερα, ανέβασε στα… κάγκελα τους κατά τόπους υπερασπιστές του «λιγότερου κράτους».

Την ίδια ώρα, οι απαιτήσεις της εταιρίας συνιστούν, ουσιαστικά, επιδότηση των πτήσεών της στη χώρα, τα αεροδρόμια… ευαγή ιδρύματα και τους φορολογούμενους πολίτες χρηματοδότες της. Ποιο, λοιπόν, είναι το background του… fail story που επιχειρείται να φορτωθεί στην κυβέρνηση και το ελληνικό κράτος συνολικά;

Στα χρόνια που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, και πριν τις πρόσφατες αποφάσεις της, η εταιρία έχει διακόψει τα δρομολόγιά της στη Νέα Αγχίαλο, ζητώντας 2 εκατ. ευρώ για να συνεχίσει να πετά στο Βόλο, έχει ακυρώσει τις πτήσεις προς Ρόδο και Κω με ανάλογες απαιτήσεις, ενώ κατάφερε να… πείσει τη Θεσσαλονίκη να συνεχίσει να την πληρώνει, ώστε να συνεχίσει να πετά στο «Μακεδονία».

Η πρακτική της εταιρίας να απειλεί, να εκβιάζει και, ενίοτε, να πραγματοποιεί τις απειλές της κατά κυβερνήσεων, αεροδρομίων και εργατικών συνδικάτων δεν είναι καινούρια. Αντιθέτως, η επιχειρηματική ιστορία της είναι γεμάτη από τέτοια γεγονότα.

Ο τζάμπας ζει…

Απαιτήσεις για κατάργηση φόρων και διακριτική μεταχείρηση δεν εκφράστηκαν από την Ryanair για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Τον Απρίλιο του 2013, η εταιρία ζητούσε από το αεροδρόμιο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» τη μείωση των τελών, κατά 50%, ενώ από τα περιφερειακά αεροδρόμια την πλήρη κατάργησή του, με αντάλλαγμα 10 εκατ. τουρίστες σε ελληνικούς προορισμούς. Ουσιαστικά, η εταιρία ζητούσε διακριτική μεταχείριση-επιδότηση των δρομολογίων της, το ύψος της οποίας άγγιζε τα 150 εκατ. ευρώ.

Το αίτημά της αυτό έλαβε άμεσα την απάντηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που έκανε λόγο για «κανιβαλισμό» της υπάρχουσας κίνησης, σε βάρος των εταιριών που έχουν επενδύσει στη διαρκή τους παρουσία στη χώρα. Άλλωστε, η εταιρία έχει, ήδη, κληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιστρέψει παρόμοιες κρατικές ενισχύσεις στη Γαλλία, ύψους 10 εκατ. ευρώ, ενώ διαφωνώντας με τη φορολόγηση αποχώρησε και από το αεροδρόμιο της Μασσαλίας.

Εργασιακός κανιβαλισμός

Ο «κανιβαλισμός» της ιρλανδικής εταιρίας δεν έχει στραφεί μόνο κατά της κίνησης της αγοράς και των ανταγωνιστών της. Στο στόχαστρό της έχουν βρεθεί ουκ ολίγα εργατικά συνδικάτα για τις διεκδικήσεις τους, ενώ έχει, επανειλημένως, ταχθεί κατά του δικαιώματος των εργαζομένων στην απεργία.

Στις αρχές Απριλίου, η απεργία των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας έγινε αφορμή για να γίνουν γνωστές και στη χώρα μας οι αντεργατικές θέσεις της εταιρίας. Συγκεκριμένα, με διαδικτυακή της καμπάνια «Keep Europe’s Skies Open» και αντίστοιχο petition, καλούσε τους επιβάτες να υπογράψουν αίτημα προς «την Ελληνική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αποτρέψει περαιτέρω αναταραχές».

Για τον ίδιο λόγο, πριν πέντε, περίπου, χρόνια ακύρωσε τις περισσότερες πτήσεις της από και προς την Ισπανία. Επιπροσθέτως, κατά των εργατικών κινητοποιήσεων είχε στραφεί και στη Δανία, όπου επίσης εγκατέλειψε το αεροδρόμιο της Κοπενχάγης, τον περασμένο Ιούλιο. Μάλιστα, στην τελευταία περίπτωση, το δικαστήριο είχε ήδη δικαιώσει τους εργαζόμενους που είχαν στραφεί κατά της εταιρίας, κατηγορώντας την για τις συμβάσεις της που βρίσκονταν σε… ιρλανδικό δίκαιο!

Τρελός ή επικίνδυνος;

Το ενδιαφέρον της Ryanair για τα κοινά…

Ήταν μόλις τον περασμένο Ιούλιο όταν ο ιδιοκτήτης της εταιρίας αποφάσισε να… συστηθεί στο ελληνικό κοινό, προσβάλοντας τους πολίτες και την ελληνική κυβέρνηση. Για τον κ. Μάικλ Ο’Λίρι, οι Έλληνες ψήφισαν ένα «μάτσο τρελών» και πρέπει να σταματήσουν να πίνουν καφέδες. Παράλληλα, δεν δίστασε να πάρει θέση ακόμη και για το ελληνικό χρέος, τονίζοντας πως αυτό δεν μπορεί να διαγραφεί.

Λίγους μήνες μετά, και διαπιστώνοντας την αντίδραση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού στις προσβολές του, ζήτησε συγνώμη για τις αναφορές του, δηλώνοντας όμως… δικαιωμένος. Αν και η τάση του Ιρλανδού να παρεμβαίνει στην πολιτική δεν περιορίζεται στην Ελλάδα, με το ιστορικό του να περιλαμβάνει και άλλα ανάλογα «κομψά» περιστατικά σε έτερες ευρωπαϊκές χώρες, με πιο πρόσφατο θύμα την Ιταλία, την οποία απειλούσε πως θα εγκαταλείψει (απαιτώντας επίσης έκπτωση στα τέλη) φέρνοντας τα αεροπλάνα της Ryannair… στην Ελλάδα!

Εάν αυτό είναι το μοντέλο επενδύσεων και ανάπτυξης που ονειρεύονται στην αξιωματική, και στη μείζονα, αντιπολίτευση και συντάσσονται μαζί του, τότε ποιος είναι η «Μαρία Αντουανέτα», όπως αποκάλεσε την υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουτουρά ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας; Διότι τέτοιοι επενδυτές, δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να απαιτούν το παντεσπάνι για τον εαυτό τους…

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice

 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra