Σάμι Φάις: Χωρίς επενδύσεις θα βουλιάζουμε στην ύφεση
Ο διευθύνων σύμβουλος της Top Trends, Σάμι Φάις που έφερε στην Ελλάδα το Aeropostale, το πιο δυναμικό αμερικάνικο casual teenager brand, ανοίγει τα «χαρτιά» του στην «F&M Voice».
«Η ύφεση αντιμετωπίζεται με επενδύσεις», σύμφωνα με τον γνωστό επιχειρηματία Σάμι Φάις, έναν από τους τρεις εξαδέλφους με το ίδιο ονοματεπώνυμο, χωρίς, όμως, ουδεμία επιχειρηματική σχέση μεταξύ τους και συμπληρώνει: «Τα εγκαίνια του πρώτου αποκλειστικού καταστήματος της Aeropostale στο “The Mall Athens” είναι μόνο η αρχή».
Πως αποφασίσατε να φέρετε στην Ελλάδα την Aeropostale, εν μέσω ύφεσης;
Θεωρούμε πως την ύφεση πρέπει να την αντιμετωπίζουμε δυναμικά με επενδύσεις και όχι παθητικά. Πιστεύουμε πως το καταναλωτικό κοινό θα ανταποκριθεί στην προσπάθειά μας και σύντομα η Aeropostale θα γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή του brand.
Συστήστε μας την Top Trends. Ποια τα μεγέθη της, ο αριθμός των εργαζομένων, το «χαρτοφυλάκιο» εταιρειών της…
H Top Trends Α.Ε. έχει μία δυναμική παρουσία στην Ελληνική αγορά με μία σειρά από άκρως πετυχημένα brands. Στο «χαρτοφυλάκιό» της βρίσκουμε την Spalding -δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε ο χορηγός ένδυσης και σφαιρών καλαθοσφαίρισης για όλες τις εθνικές ομάδες μπάσκετ και χορηγός μπάλας στην ΕΣΑΚΕ- την Russell Athletic, η οποία χρόνια τώρα κατέχει μία σημαντική θέση στην Ελληνική αγορά, την Skechers, η οποία τα τελευταία έτη έχει εδραιωθεί ως η δεύτερη πιο πετυχημένη εταιρεία υποδημάτων στην Αμερική, καθώς και άλλα brands.
Τα μεγέθη της εταιρείας, εν μέσω οικονομικής κρίσης, είναι ελπιδοφόρα. Έχουμε μία συνεχή ανοδική πορεία η οποία μας επιτρέπει να προχωρούμε σε επενδύσεις, κυρίως με ίδια κεφάλαια, όπως αυτή με την Aeropostale.
Ποιά χαρακτηριστικά διαφοροποιούν τη δική σας επιχείρηση από τον ανταγωνισμό;
Αρχικά, όλοι μας στην Top Trends είμαστε παθιασμένοι με τη δουλειά μας και αυτό αντανακλάται και στα αποτελέσματα της εταιρείας. Αυτό ακριβώς το πάθος μας και το commitment μας στην εργασία αναγνώρισαν οι Αμερικανοί της Aeropostale και μας εμπιστεύθηκαν για την Ελλάδα. Το γεγονός, δε, ότι δεν είμαστε πολυμετοχική εταιρεία, ούτε παράρτημα πολυεθνικής, επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο της εταιρείας και μία ευελιξία και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων.
Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον κλάδο της ένδυσης;
Πάρα πολύ! Πολλά καταστήματα έχουν κλείσει. Ο καταναλωτής είναι πιο προσεκτικός και φειδωλός στις αγορές του και περιμένει τις περιόδους εκπτώσεων για να συμπληρώσει τον ρουχισμό του και, γενικά, όπως όλα τα καταναλωτικά προϊόντα, οι συνολικές πωλήσεις ενδυμάτων, τα τελευταία έτη, παρουσιάζουν σημαντική πτώση.
Σε ποιους άξονες βασίζεται η επιχειρηματική στρατηγική σας;
Άριστες συνεργασίες με κορυφαία και επώνυμα brands. Αυτός είναι ο βασικός άξονας της στρατηγικής μας. Παράλληλα, η σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη -είτε αυτός είναι πελάτης χονδρικής, είτε πελάτης λιανικής- και οι στενοί δεσμοί με αυτόν, είναι ένας στόχος μας και μία πολιτική που προσπαθούμε να ακολουθούμε.
Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που δεν αφήνει την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα να αναπτυχθεί;
Νομίζω ότι στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει, όσο θα έπρεπε, το γενικό πλαίσιο. Παράλληλα, οι κάθε λογής επιβαρύνσεις (φόροι, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.) λειτουργούν ως αντικίνητρο για να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα. Το κράτος θα πρέπει να βλέπει φιλικά τον επιχειρηματία και να στέκεται δίπλα του κι όχι απέναντί του.
Άλλωστε, ο μόνος δρόμος εξόδου από την κρίση είναι ο πολλαπλασιασμός των επενδύσεων στη χώρα, από Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες. Όσο δεν έχουμε νέες επενδύσεις, τόσο θα βουλιάζουμε στην οικονομική ύφεση.
Πόσο εύκολο είναι το επιχειρείν στην Ελλάδα;
Το να είσαι επιχειρηματίας στην Ελλάδα -ιδίως σήμερα- δεν είναι εύκολο. Αυτό, νομίζω, είναι πλέον μία διαπιστωμένη πραγματικότητα και δεν πρωτοτυπούμε καθόλου επαναλαμβάνοντάς την. Σε τέτοιες, όμως, δύσκολες στιγμές, οι προκλήσεις είναι μεγάλες και μόνο εάν είσαι πλήρως αφοσιωμένος στην επιχείρησή σου έχει ελπίδες επιβίωσης.
Το γεγονός ότι είστε ελληνική εταιρεία, σας δημιουργεί προβλήματα στη δραστηριότητά σας στο εξωτερικό;
Στην πράξη προσπαθούμε να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα, βασιζόμενοι στο όνομα και στην καλή φήμη της εταιρείας μας. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στις συνεργασίες που, ήδη, έχουμε με όλα τα brands που αντιπροσωπεύουμε. Πρόβλημα αντιμετωπίζουμε σε νέες συνεργασίες όπου στην αρχή μάς αντιμετωπίζουν πολύ επιφυλακτικά.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance & Markets Voice