Σκρέκας: Φθηνότερο βλέπει το καλάθι των Χριστουγέννων
Μπορεί οι καταναλωτικές οργανώσεις όπως το ΙΝΚΑ να βλέπουν ακριβότερο το φετινό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι ως 20%, ενώ το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών κάνει λόγο για ανατιμήσεις 12%-15%, όμως ο υπουργός Ανάπτυξης επιμένει, ότι φέτος χάρη στην κυβέρνηση, θα φάμε και θα γιορτάσουμε φθηνότερα.
Με αφορμή το λανσάρισμα του «Καλαθιού των Χριστουγέννων», που ξεκινά σήμερα, ο υπουργο΄ς δεν έχασε την ευκαιρία να αποδώσει εύσημα στον εαυτό του, σε πρωινή συνέντευξη στην ΕΡΤ. Ανέφερε ότι μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει προχωρήσει σε μειώσεις τιμών στα είδη διατροφής που περιλαμβάνονται στο καλάθι. «Βλέπουμε ότι έχουμε χαμηλότερες ή ίδιες τιμές με πέρυσι, άρα έχουμε ή μηδενικό ή αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Για παράδειγμα, η γαλοπούλα πωλείται κατά 5% φθηνότερα, το κατσικίσιο κατά 16% και το αρνίσιο κρέας κατά 17% φθηνότερα», είπε χαρακτηριστικά. Βέβαια η γαλοπούλα δεν τρώγεται σκέτη, και όταν το ελαιόλαδο πωλείται ως και 50% ακριβότερο από πέρυσι, ενώ τα οπωροκηπευτικά έχουν ανατιμηθεί ως 30%, δεν μπορεί να μιλάει για αποπληθωρισμό.
Ο Τρικαλινός υπουργός επεσήμανε ότι «το “Καλάθι των Χριστουγέννων” ξεκινά σήμερα και μέχρι το απόγευμα θα έχουν ανακοινωθεί οι τιμές από όλες τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ». Τόνισε ότι «ο πληθωρισμός στα τρόφιμα μειώθηκε κατά 10% τον Νοέμβριο. Από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο, μειώθηκε στο 8,9%». Παραλείπει βεβαίως να πει ότι η μηνιαία επιβράδυνση του πληθωρισμού δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση υποχώρηση των τιμών, αλλά ότι οι ανατιμήσεις εξακολουθούν να συσσωρεύονται, ακομα και με πιο αργό ρυθμό.
Κατά τα άλλα αναφέρθηκε για πολλοστή φορά στα ταμπελάκια με τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και στην πλατφόρμα e-katanalotis, λέγοντας ότι «όταν ο καταναλωτής επιλέγει να αγοράσει ένα ποιοτικό προϊόν σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό και συμπαρασύρει τις τιμές προς τα κάτω».
Τέλος επέμεινε να μιλάει για «εισαγόμενη ακρίβεια», μολονότι καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχουν εντοπίσει καταναλωτικά προϊόντα που πωλούνται σε διπλάσες ως και τριπλάσιες τιμές στην Ελλάδα απο ό,τι σε χώρες της Ε.Ε. – με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τα απορρυπαντικά και τα γαλακτοκομικά.