Το ΑΙ “ξεκλειδώνει” ευκαιρίες στην Κίνα!
Γράφει ο Σταύρος Μονεμβασιώτης*
Η αγορά τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για μόχλευση και υψηλές αποδόσεις για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Η αυξανόμενη υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης -που υποστηρίζεται από την κινεζική κυβέρνηση με στόχο την ενίσχυση της καινοτομίας- διαμορφώνει νέα δεδομένα όχι μόνο στην τοπική, αλλά στην παγκόσμια αγορά.
Μεγάλο πλεονέκτημα, αποτελεί το ευρύ φάσμα σεναρίων εφαρμογών, που καλύπτει η τεχνητή νοημοσύνη, από την εξυπηρέτηση πελατών, την ανάλυση δεδομένων, τις μηχανές εξατομίκευσης, το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, τις εφαρμογές επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (NLP), τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και πολλά ακόμη.
Οι Κινέζοι μάλιστα εκτιμούν ότι, η τεχνολογία αυτή και οι ευκαιρίες που προσφέρει, θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη όταν πάψει να αποτελεί εργαλείο για λίγους και επεκταθεί με οικονομικές και προσαρμοσμένες λύσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βελτιστοποιώντας τις δραστηριότητές, την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα των προϊόντων τους.
Ένα από τα σημεία που προβάλλουν, μάλιστα, είναι και οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σε εταιρείες που έχουν την έδρα τους εκτός Κίνας, να ασκούν τις δραστηριότητές τους εξ αποστάσεως, αξιοποιώντας την κινεζική αγορά χωρίς απαραίτητα να απαιτείται φυσική παρουσία, άρα και υψηλά λειτουργικά κόστη. Η προσβασιμότητα και η ευελιξία των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπουν επίσης στις ΜΜΕ να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες της αγοράς, καθώς το εμπόδιο εισόδου γίνεται λιγότερο απαγορευτικό.
Σε κάθε περίπτωση, πριν αποφασίσει κάποιος Ευρωπαίος να κάνει το πρώτο βήμα, θα πρέπει να έχει κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα, αλλά και τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα πάνε εκεί. Επιπλέον, θα πρέπει να χαράξει ένα στρατηγικό σχέδιο εισόδου σε αυτήν την αγορά, εντοπίζοντας τις διαθέσιμες ευκαιρίες και τοποθετώντας στρατηγικά τον “εαυτό” του στον ανταγωνισμό. Αυτό ίσως που θα πρέπει να δει αναλυτικά ο επιχειρηματίας που θα θελήσει να κάνει το επόμενο βήμα, είναι τα νομικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την εφαρμογή της τεχνολογίας AI στην Κίνα, σε σχέση με τα αντίστοιχα στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσει μια ισορροπία στην επιχειρηματική του δραστηριότητα και να αποφύγει “συγκρούσεις” με τη νομοθεσία.