fbpx

Το παρασκήνιο της επίσκεψης Μητσοτάκη στο Πεκίνο

0

Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, όπου την επικαιρότητα «βολεύει» να μονοπωλούν η Κασσελακιάδα με τα τρολς και ο… πόλεμος του Σκρέκα με τις πολυεθνικές, τα σοβαρά περνούν κάτω από τα ραντάρ των ΜΜΕ.

Καμία από τις δημοσιογραφάρες, που παρελαύνουν στα κανάλια και αναλύουν περισπούδαστα τα γεγονότα, δεν διερωτήθηκε για ποιο διάολο λόγο πήγε στην Κίνα ο Μητσοτάκης, την ώρα που μαίνονται πόλεμοι στη γειτονιά μας αλλά και που η χώρα αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων που επιζητούν άμεση λύση. Τους ικανοποίησε όλους η ενημέρωση για το ταξίδι του πρωθυπουργού, πως ξεναγήθηκε στην απαγορευμένη πόλη και συναντήθηκε με τον Σι για να επιβεβαιώσουν πως Ελλάδα και Κίνα έχουν αναπτύξει ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς.

Κανείς δεν παραξενεύτηκε που τον Μητσοτάκη συνόδευε ο Σταϊκούρας -συν τον Φραγκογιάννη που ήταν ήδη και παρέμεινε στην Άπω Ανατολή- και όχι ο Κ. Χατζηδάκης, ως υπουργός Οικονομικών, ή έστω ο Σκρέκας, ως υπουργός Ανάπτυξης, στα… ρεπά του από τον πόλεμο κατά των πολυεθνικών; Τους κάλυψε όλους το γεγονός πως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πήγε στην Κίνα για να δει από κοντά τη διοίκηση της Yotong, που ανέλαβε την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων;

Ελάχιστοι ήταν αυτοί που σκέφτηκαν το προφανές: Πως ο Κ. Μητσοτάκης πήγε στο Πεκίνο και συναντήθηκε με την κινεζική ηγεσία, γιατί υπάρχει ανησυχία στη χώρα του Δράκου για τα συμφέροντα τους, όπως έχουν τοποθετηθεί και εκπροσωπούνται στη χώρα μας. Υπάρχει ανησυχία για το μέλλον της Cosco στον Πειραιά ως διαμετακομιστικό σταθμό-προορισμό του One Belt One Road.

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είναι κρίσιμης σημασίας για τους Κινέζους, έχουν τοποθετήσει εκατοντάδες εκατομμύρια από το 2008-9, όταν εφαρμόστηκε η πρώτη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco, και επέκτειναν τις δραστηριότητες τους μετά την προ μηνών συμφωνία για νέες επενδύσεις στις προβλήτες και δημιουργία logistics για τα προϊόντα των αυτοκινητοβιομηχανιών που εδρεύουν στην Κίνα.  

Οι Κινέζοι αγόρασαν πριν 15 χρόνια από τη χώρα μας μια πύλη εισόδου στην Ευρώπη και τώρα ανησυχούν για την επένδυση τους λόγω των σχέσεων τους με τη Δύση, των ευρύτερων γεωπολιτικών εξελίξεων στην νοτιανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή αλλά και του προωθούμενου project για τον εμπορικό δρόμο Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης, που ανταγωνίζεται τον δικό τους εμπορικό διάδρομο και πιθανώς θα περιλαμβάνει και τον Πειραιά. Γνωρίζοντας και την πίεση Βρυξελλών και Ουάσιγκτον προς την Αθήνα για την «εξάρτηση» από την Κίνα, το Πεκίνο ήθελε να μάθει από πρώτο χέρι πως θα βαδίσει η ελληνοκινεζική συνεργασία σε σχέση με όλα τα παραπάνω.

Πέραν αυτών, μια και αναφέραμε και την συμμετοχή του Χρ. Σταϊκούρα στη διπλωματική αποστολή, οι Κινέζοι ανησυχούν και για το επίπεδο των ελληνικών μεταφορών και υποδομών, ιδίως των σιδηροδρόμων που εδώ και πολλούς μήνες δεν λειτουργούν ούτε καν υποτυπωδώς. Από τον Πειραιά ξεκινά η σιδηροδρομική σύνδεση «κινεζικού ενδιαφέροντος» μέσω των Βαλκανίων στην Κεντρική Ευρώπη, μεταφέροντας εκατοντάδες κοντέινερ καθημερινά που περιλαμβάνουν τα πάντα. Αυτό τουλάχιστον ισχύει στις συμφωνίες, οι οποίες δεν εφαρμόζονται τώρα και δεν αποκλείεται στο άμεσο χρονικό διάστημα να έχουμε νέα δεδομένα, με εμπλοκή και του κινεζικού παράγοντα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra