fbpx

Τζίροι σε νευρική κρίση σε παιδικές τροφές, γιαούρτια, γάλατα και πάνες

0

Ανεβάζουν τις τιμές, αλλά φοβούνται την επόμενη μέρα, ΔΕΛΤΑ, ΝΟΥΝΟΥ, ΓΙΩΤΗΣ, ΜΕΓΑ και P&G.

Μπορεί για χρόνια να αποτελούν μεγάλους βραχίονες της παραγωγικής μας βάσης σε βιομηχανικό επίπεδο, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως οι τζίροι αρχίζουν να επηρεάζονται με ό,τι αυτό σημαίνει.

Το μικρόβιο της αύξησης των πρώτων υλών, το κόστος της ενέργειας, αλλά κυρίως η δυστοκία των καταναλωτών να αγοράσουν τις ποσότητες και τα προϊόντα όπως έκαναν ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν, φέρνουν σταδιακά τα σημάδια της αγοραστικής κόπωσης.

Εταιρίες με ένα βαρύ αποτύπωμα στο χώρο των παιδικών τροφών και όχι μόνο, τώρα καλούνται να λύσουν ένα πραγματικά δύσκολο και επίπονο σταυρόλεξο. Από την μία πλευρά η αύξηση του κόστους παραγωγής και από την άλλη η διαφαινόμενη μείωση του τζίρου λόγω της μειωμένης αγοραστική δύναμης συνθέτουν μια εικόναπου προβληματίζει.

Η ΔΕΛΤΑ, η Γιώτης, η Νουνού (Friesland), η ΜΕΓΑ, η P&G, δείχνουν να απειλούνται από έναν συνδυασμό παραγόντων που σχετίζονται με το δημογραφικό και την γήρανση του πληθυσμού, που σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ θα είναι το μεγάλο αγκάθι των επόμενων δεκαετιών, με το μειωμένο εισόδημα των εκατοντάδων χιλιάδων χαμηλοσυνταξιούχων που ροκανίζεται ολοένα και περισσότερο από τον πληθωρισμό και τις αυξημένες τιμές των καυσίμων που αφαιμάζουν το εισόδημα του μέσου πολίτη.

Μπορεί τα στοιχεία του 2021 και οι οικονομικές καταστάσεις των εταιριών να έδειξαν σημάδια ανάκαμψης σε σχέση με το 2020 και την λαίλαπα που προκάλεσε ο Covid, όμως σήμερα η κατάσταση δείχνει να ανατρέπεται και η μείωση του όγκου των πωλήσεων να είναι προ των πυλών.

Οι τιμές φέτος αυξήθηκαν κατά 2,8% σε σχέση με πέρσι, όμως από τον Ιανουάριο του 2022 μέχρι και τον Ιούλιο τα στοιχεία δείχνουν, πως ο όγκος των πωλήσεων ακολούθησε και νέα πτωτική πορεία της τάξεως του 5,4%, σε σχέση πάντα με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2021. Τα βρεφικά και παιδικά διατροφικά προϊόντα επλήγησαν και φέτος, όπως συνέβη και με τα παιδικά γάλατα την περίοδο του 2019 με 2021, σε ένα ποσοστό μείωσης της τάξεως του 12,7%.

Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκονται τα γάλατα της πρώτης βρεφικής ηλικιακής ομάδας με τις πωλήσεις από το 2019, στο τέλος του 2021 να έχουν υποχωρήσει περίπου κατά 500.000 ευρώ συνολικά για τις εταιρείες που ασχολούνται με το προϊόν στην ελληνική αγορά, ενώ την ίδια ώρα οι τιμές αυξήθηκαν μεσοσταθμηκά κάτι πάνω από το 11,5% στην τρέχουσα περίοδο.

Ισχυρή πίεση δέχονται και τα προϊόντα που περιγράφονται ως βρεφικές και παιδικές πάνες, με τον τζίρο τους να σημειώνει μια πτώση της τάξεως των 5 εκατομμυρίων ευρώ από το 2020 στο 2021. Η μείωση αυτή συνεχίζεται όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία και την φετινή χρονιά, με τον όγκο των πωλήσεων να καταγράφει ως το τέλος του Ιουλίου μείωση κατά 7,4%.

Το ίδιο σκηνικό επικρατεί και στην πορεία που παρουσιάζουν οι παιδικές κρέμες, που από το 2019 μέχρι τα τέλη του περασμένου έτους δείχνουν να έχουν απωλέσει πάνω από 450 χιλιάδες τεμάχια, σε μια κατανάλωση εμφανώς μειωμένη και μάλιστα σε ποσοστό άνω του 17%. Μπορεί η τιμή του προϊόντος  μεσοσταθμικά να έχει αυξηθεί κοντά στο 20% σε μια περίπου τριετία, όμως οι συνεχείς ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων δεν μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο απέναντι στην μείωση του κύκλου εργασιών.

Η απάντηση από τις αρχές του έτους και κυρίως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά σε ένα βαθμό και από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς με τις ανατιμήσεις στην ενέργεια, ήταν από πλευράς των εταιριών η αύξηση των τιμών, αυξήσεις που όμως στο μέλλον θα φανούν επιζήμιες για την αγοραστική πορεία των προϊόντων και τις αντοχές των καταναλωτών.

Ούτε λοιπόν οι συνεχίσεις αυξήσεις της τιμολογιακής πολιτικής, ούτε το αυξημένο τουριστικό αποτύπωμα που έχει και αυτό την οροφή του, μπορούν για μακρύ χρονικό διάστημα να καλύψουν τις μειώσεις του κύκλου εργασιών για αυτό εταιρείες και κράτος πρέπει να στραφούν στην αναζήτηση άλλων λύσεων, που περνούν και μέσα από την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra