fbpx

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το ESG όπλο για το απαραίτητο rebranding της αγοράς

0

Σε πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Randstad, για την αναδείξη του εργοδότη της χρονιάς «Employment Brand», διακρίθηκε η εισηγµένη εταιρεία Aegean Airlines, καθώς και άλλες µη εισηγµένες, όπως ο Σκλαβενίτης.

Γράφει ο: Γιάννης Έξαρχος *

Το Γενικό Συµβούλιο του ΣΕΒ, που περνάει σε µια νέα εποχή αναδεικνύοντας ότι η σύγχρονη επιχείρηση στην Ελλάδα είναι σύµµαχος και πρέπει να εµπνέει εµπιστοσύνη στην κοινωνία, ανέδειξε 10 γυναίκες σε ενεργούς ρόλους στο ΣΕΒ.

Οι δηλώσεις του κυρίου Βαρδή Βαρδινογιάννη, προέδρου της Motor Oil Hellas, «να προσέχετε και να ενδιαφέρεστε και για τον διπλανό σας» έχουν γίνει και πράξη τα τελευταία 20 χρόνια για τους 12.000 µετόχους και τους 1.300 εργαζόµενους, σε µορφή µερισµάτων και αποδοχών.

Η Nissan του κυρίου Θεοχαράκη έβαλε «στοίχηµα», επενδύοντας στην πράσινη ενέργεια- φωτοβολταϊκά, να µειώσει κατα 700 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα.

Κάποιες εισηγµένες εταιρείες του Ελληνικού Χρηµατιστηρίου επιλέγουν να αποχωρήσουν από το ταµπλό, όχι τόσο για το κόστος διατήρησής τους, αλλά επειδή δε βλέπουν το κόστος να αντισταθµίζεται από εταιρικό όφελος, «νέα κεφάλαια εσωτερικού και εξωτερικού».

Άλλες εισηγµένες εταιρίες εν τω µεταξύ, το 10% του συνόλου των εισηγµένων του ελληνικού Χρηµατιστηρίου, βρίσκονται σε επιτήρηση και προσπαθούν εναγωνίως να δηµιουργήσουν την ύστατη στιγµή ένα νέο Business Plan για την επόµενη µέρα.

Το «επιστέγασμα» όλων αυτών των σκόρπιων, χρηµατιστηριακών και εταιρικών πληροφοριών έρχεται να δώσει και µία ακόµα είδηση: Ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) θα ασκήσει «πράσινη» εποπτεία στις ελληνικές τράπεζες για τη δανειακή τους έκθεση σε βιοµηχανίες εντάσεως άνθρακα.

Για να γίνει λοιπόν το σωστό branding του ελληνικού Χρηµατιστηρίου θα πρέπει να προηγηθεί το λεγόµενο rebranding, όπως είχε πει και ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης. Το υπουργείο Οικονοµικών τώρα φτιάχνει επιτροπές εµπειρογνωµόνων για να επεξεργαστούν προτάσεις και να καταρτίσουν οδικό χάρτη για το ελληνικό Χρηµατιστήριο και την Κεφαλαιαγορά.

Όλες οι προτάσεις σαφώς και είναι επιθυµητές και καλοδεχούµενες, µην ξεχνάµε όµως ότι το ελληνικό Χρηµατιστήριο έχει ήδη εκδόσει Οδηγό Δηµοσιοποίησης Πληροφοριών ESG και η First Zurich Trust AG έχει ήδη σχηµατίσει το Επιχειρησιακό Βαρόµετρο Athens ESG Trust, που δεν έχει άλλο στόχο από το να συλλέγει τις σκόρπιες χρηµατιστηριακές πληροφορίες που εµφανίζονται καθηµερινά, βάση προτύπων GRI και µε τη συµµετοχή διακεκριµένης ερευνητικής εταιρίας να αξιολογεί και να βαθµολογεί την αντίληψη της κοινής γνώµης και να τη συγκρίνει πάντα µε ένα ολοκληρωµένο ESG Branding των ελληνικών εταιριών.

Καµία πληροφόρηση από µόνη της, ειδικά σκόρπια πληροφόρηση, δε µπορεί να προσελκύσει νέους επενδυτές και ούτε να αποτελέσει ακόµη και πρόταση για νοµοσχέδιο της Κεφαλαιαγοράς, αν δεν συµπεριλαµβάνει µία διαδικασία καταµέτρησης και αξιολόγησης – µε άλλα λόγια ένα βαρόµετρο για να απεικονίζει αυτό που λέµε στο branding, «360 Degrees of Communication».

* Διευθυντής, First Zurich Trust

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra