fbpx

Θ. Δούρος: Η Ελλάδα που ξέραμε έφυγε ανεπιστρεπτί

0

«Η Ελλάδα που ξέραμε πριν από μία πενταετία, δεν υπάρχει πια και ούτε πρόκειται να την ξαναδούμε». Αυτή είναι η άποψη του Θόδωρου Δούρου, διευθύνοντα συμβούλου στην ομώνυμη εταιρεία ένδυσης. «Η Ελλάδα που ξέραμε πριν από μία πενταετία, δεν υπάρχει πια και ούτε πρόκειται να την ξαναδούμε». Αυτή είναι η άποψη του Θόδωρου Δούρου, διευθύνοντα συμβούλου στην ομώνυμη εταιρεία ένδυσης.

Ο κ. Δούρος τόνισε ότι «τα νέα δεδομένα της αγοράς, απαιτούν ένα καινούργιο τρόπο σκέψης, δυναμικό και συνάμα αμυντικό στις προκλήσεις και στις κρίσεις. Το συγκεκριμένο «κράμα» σκέψης ,μπορεί κατά τον ίδιο να αποτελέσει το θεμέλιο μιας νέας και πιο στέρεας αφετηρίας για όλους.

Ερ: Με δεδομένο ότι δεν αποτελείται την εξαίρεση αλλά τον κανόνα, η εταιρεία εμφάνισε το εξάμηνο σημαντικές απώλειες μεγεθών. Θα τα καταφέρετε να καλύψετε το «χαμένο έδαφος» μέχρι τέλος της χρονιάς;

Απ: Δύσκολο. Πιστεύω ότι η λιανική θα μπορέσει να κρατηθεί στα περυσινά επίπεδα, όμως σε ενοποιημένο επίπεδο θα διατηρηθούν οι απώλειες. Δυστυχώς οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην αγορά την τελευταία διετία εδραιώθηκαν. Οπως επί παραδείγματι η μείωση της καταναλωτικής ζήτησης αλλά και η κατακόρυφη πτώση των τιμών που έχουν πραγματοποιήσει συνολικά οι εμπορικές εταιρείες, προκειμένου να τονώσουν τα άδεια τους ταμεία. Ιδιαίτερα δε για τον κλάδο της ένδυσης, πιστεύω ότι η ζημιά που έχει υποστεί είναι ανεπανόρθωτη και σίγουρα αυτή δεν συντελέστηκε την τελευταία διετία. Τριγμοί πρωτοεμφανίστηκαν το 2008. Τότε φάνηκαν και τα πρώτα σημάδια αδυναμίας του κλάδου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις έτσι όπως αυτές μεταλλάσσονται μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ερ: Σε ένα περιβάλλον που εσείς χαρακτηρίζετε μη αναστρέψιμο, πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το μέλλον, που πολλοί σκιαγραφούν με ακόμη μελανότερες αποχρώσεις.

Απ: Μαγική συνταγή δεν υπάρχει. Ωστόσο, όλο το διοικητικό συμβούλιο έχει αποφασίσει να ακολουθήσει ένα καινούργιο τρόπο σκέψης και να βάλει τους πυλώνες μιας κανούργιας και πιο στέρεας αφετηρίας. Να εστιάσει τις προσπάθειές του σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός στο σήμα και την προϊοντική γκάμα που έχουμε διαμορφώσει και αφέτερου στην ακόμη καλύτερη διαχείριση των εξόδων. Οσον αφορά την γκάμα των ειδών μας ήδη προχωρήσαμε σε δραστικές βελτιώσεις της συλλογής, προσαρμόζοντας αυτήν στις ανάγκες και την καθημερινότητα του Ελληνα καταναλωτή. Παράλληλα σκοπεύουμε να εντείνουμε τις προωθητικές μας ενέργειες με ακόμη χαμηλότερες τιμές, σύμφωνα και με τα σημερινές οικονομικές δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού της χώρας. Ενέργειες που βεβαίως μπορεί να αποφέρουν πωλήσεις όμως από την άλλη «εξανεμίζουν» τα όποια περιθώρια κέρδους.

Σε επίπεδο εξόδων βασική προτεραιότητα της στρατηγική μας είναι η διαμόρφωση των μισθωμάτων σε ακόμη πιο χαμηλά επίπεδα. Δεν θα διστάσω σε μία αγορά που καταστρέφεται να «μεταφέρω» ένα σημείο πώλησης σε άλλη τοποθεσία εάν μπορώ να πετύχω το μισό ενοίκιο.

Ερ: Το τελευταίο χρόνο, εξαιτίας της κατάστασης που επιδεινώνεται ραγδαία αρκετές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να «καλοβλέπουν» τις αγορές του εξωτερικού, διεκδικώντας πωλήσεις. Σε εσάς οι εξαγωγές αποτελούν βασικό παρακλάδι της στρατηγικής σας;

Απ: Η παρουσία μας στο εξωτερικό σίγουρα δεν είναι στο βαθμό που θα θέλαμε. Ωστόσο, θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για την ενίσχυση της παρουσία μας και ο στόχος είναι να ενταθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Σας αποκαλύπτω ότι είναι θέμα ημερών να εγκανιάσουμε ένα ακόμη σημείο πώλησης στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Πράγα. Ο στόχος μας είναι εφόσον βρούμε κατάλληλους συνεργάτες να επεκτείνουμε περαιτέρω το δίκτυο των καταστημάτων μας. Σήμερα λειτουργούμε κατάστημα στην Αρμενία και στην Κύπρο, ενώ διαχειριζόμαστε 25 καταστήματα στην ελληνική αγορά.

Ερ: Ενα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» του κλάδου ένδυσης που βρίσκεται άρρηκτα συνδεδεμένο με την οικονομική κρίση, είναι οι επισφάλειες . Η χονδρική σας έχει επιβαρυνθεί με ανεξόφλητες οφειλές;

Απ: Η χονδρική αποφέρει στον όμιλο το 20% περίπου του τζίρου του. Μολονότι υπάρχει καθυστέρηση στις καταβολές η κατάσταση τουλάχιστον επί του παρόντος είναι διαχειρίσιμη. Είναι θετικό ότι η πλειονότητά των πελατών μας που φθάνουν συνολικά τους 120 δραστηριοποιούνται στην επαρχία. Η οποία πιστεύω ότι βιώνει μεν την κρίση αλλά σε σημαντικά μικρότερη ένταση από’ότι οι κάτοικοι των Αθηνών και των μεγάλων αστικών κέντρων.

Ερ: Μολονότι η εταιρεία διατηρεί ένα από τα πιο υπερσύγχρονα εργοστάσια παραγωγής ρούχων στην Ελλάδα, η μονάδα υπολειτουργεί. Γιατί;

Απ: Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Υπάρχει ένα πρακτικό πρόβλημα και εξηγώ: λείπουν οι τεχνίτες , ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει υπερπληθώρα από πωλητές. Μολονότι το τελευταίο επτάμηνο ψαχνω για την μονάδα «πατρονίστ» κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη θέση. Την ίδια στιγμή υπάρχει και οικονομικό πρόβλημα. Τα κόστη στην Ελλάδα είναι τόσο υψηλά που την ίδια στιγμή κάνουν το προϊόν μη ανταγωνιστικό. Εκ των πραγμάτων λοιπόν πρέπει να αναζητήσεις άλλου φθηνότερες λύσεις.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra