fbpx

Daimler Truck: Το φορτηγό GenH2 μπαίνει σε δοκιμές πελατών

Το φορτηγό κυψελών καυσίμου της Daimler Truck εισέρχεται στην επόμενη φάση δοκιμών στο δρόμο του λίγο πριν τη μαζική του παραγωγή. Μετά από εκτεταμένες εσωτερικές δοκιμές, η εταιρεία έχει πλέον παραδώσει τα πρώτα πέντε οχήματα προπαραγωγής στους πελάτες για να δοκιμάσουν το GenH2 Truck στις καθημερινές τους λειτουργίες της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Πρόκειται για τις εταιρείες Air Products, Amazon, Holcim, Ineos και Wiedmann & Winz.

Οι δοκιμές πελατών αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος ανάπτυξης για ένα νέο μοντέλο της Daimler Truck. Οι πρώτες μονάδες του ηλεκτρικού eActros 600 με μπαταρίες παραδόθηκαν σε πελάτες δοκιμής τον Απρίλιο, συγκεκριμένα στην Contargo και στην Remondis. Ενώ το eActros 600 έχει ήδη εξοπλιστεί με το νέο, φουτουριστικό «ProCabin» του Actros L, τα οχήματα δοκιμών GenH2 εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη σχεδίαση της καμπίνας του Actros που λειτουργεί με καύση, που ήταν οικεία εδώ και χρόνια.

Στην καρδιά του φορτηγού GenH2 βρίσκονται δύο συστήματα κυψελών καυσίμου από την κοινοπραξία Cellcentric με ισχύ συστήματος 300 kW (2x 150 kW). Μια μπαταρία 70 kWh παρέχει επίσης ισχύ έως και 400 kW για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Χρησιμοποιείται για απαιτήσεις αιχμής κατά την επιτάχυνση ή όταν το όχημα κινείται σε ανηφόρα. Στην έκδοση προπαραγωγής, οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν σχεδιαστεί για συνολική ισχύ 2 x 230 kW συνεχούς και 2 x 330 kW μέγιστης ισχύος. Η ροπή είναι 2 x 1.577 Nm και 2 x 2.071 Nm, αντίστοιχα. Η Daimler Truck λέει επίσης ότι το σύστημα ψύξης και θέρμανσης είναι «ένα βασικό στοιχείο της εξελιγμένης στρατηγικής λειτουργίας του συστήματος κυψελών καυσίμου και της μπαταρίας». Καθώς αυτό το σύστημα διατηρεί όλα τα εξαρτήματα στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, η μακροζωία του συστήματος θα πρέπει να αυξηθεί.

Σε αντίθεση με τις δοκιμές πελατών του eActros 300 ή 600, που μπορούν να φορτιστούν σε οποιοδήποτε σταθμό CCS, οι δοκιμές των φορτηγών GenH2 συνδέονται στενά με την υποδομή. Για το φορτηγό κυψελών καυσίμου, η Daimler Truck βασίζεται σε κρυογονικό υγρό υδρογόνο (sLH2), το οποίο βρίσκεται σε θερμοκρασία -253 βαθμών Κελσίου. Το υγρό υδρογόνο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από το αέριο υδρογόνο, το οποίο αποθηκεύεται σε οχήματα σε πίεση 350 ή 700 bar. Τα δύο ρεζερβουάρ των 44 κιλών των οχημάτων δεν ψύχονται ενεργά, αλλά είναι μονωμένα σαν μεγάλες φιάλες θερμός για να αποτρέψουν τη θέρμανση του υδρογόνου (και κατά συνέπεια την αεριοποίησή του). Επί του παρόντος, τα οχήματα μπορούν να ανεφοδιαστούν μόνο σε δύο ειδικά πρατήρια καυσίμων για sLH2 στο Wörth am Rhein (Ρηνανία-Παλατινάτο) και στην περιοχή του Ντούισμπουργκ (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία). Η Linde είναι ο συνεργάτης αυτών των πρατηρίων ανεφοδιασμού.

Από αυτά τα σταθερά σημεία, τα πέντε οχήματα θα αναπτυχθούν «σε διαφορετικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων σε συγκεκριμένες διαδρομές στη Γερμανία». Η Amazon θα χρησιμοποιήσει το φορτηγό GenH2 στο δίκτυο logistics της στη Γερμανία, η Air Products για τη μεταφορά εμφιαλωμένων αερίων, η Wiedmann & Winz για θαλάσσια εμπορευματοκιβώτια, η Holcim για την εφοδιαστική δομικών υλικών και η Vervaeke, η εταιρεία logistics της Ineos, για τη μεταφορά PVC και βινυλίου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης περίπου ενός έτους, οι πελάτες δοκιμών μπορούν να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στη μεταφορά με φορτηγά κυψελών καυσίμου. Από την άλλη πλευρά, η ομάδα ανάπτυξης της Daimler Trucks αποκτά «πολύτιμες γνώσεις για τις πραγματικές λειτουργίες φορτηγών που κινούνται με υγρό υδρογόνο, μαθαίνει για συγκεκριμένες απαιτήσεις πελατών και μπορεί να τις λάβει υπόψη για την ανάπτυξη της μαζικής παραγωγής», λέει η εταιρεία. Το όχημα αναμένεται να έχει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, όπως έδειξε η Daimler Truck τον περασμένο Σεπτέμβριο: ένα όχημα που κυκλοφόρησε στο οδικό δίκτυο της Γερμανίας ταξίδεψε 1.047 χιλιόμετρα με μία δεξαμενή καυσίμου.

Η Daimler Truck τονίζει ότι εστιάζει σε ηλεκτρικούς κινητήρες με μπαταρία και υδρογόνο παράλληλα. «Σε ό,τι αφορά τις μονάδες υδρογόνου, κάνουμε τώρα ένα άλλο σημαντικό βήμα προς την ετοιμότητα της σειράς: ξεκινάμε τις δοκιμές των φορτηγών Mercedes-Benz GenH2 σε πραγματικές καθημερινές μεταφορές με τους πελάτες μας», λέει ο CEO της Daimler Truck, Martin Daum. «Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα οχήματα υψηλής απόδοσης με ουδέτερη εκπομπή CO2 από μόνα τους δεν θα είναι αρκετά για να κάνουν επιτυχημένες τις βιώσιμες μεταφορές. Αυτό απαιτεί επίσης μια αντίστοιχη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων, καθώς και ισοτιμία κόστους με τα συμβατικά οχήματα. Αν και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ενεργειακές εταιρείες δραστηριοποιούνται ήδη εδώ, χρειαζόμαστε επειγόντως περισσότερη δυναμική, σε ολόκληρη την Ευρώπη!».

Η πρόεδρος της VDA Hildegard Müller ταξίδεψε επίσης στο Wörth για την παράδοση των πέντε οχημάτων δοκιμής. «Στην πορεία προς την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα του μέλλοντος, θα πρέπει να αξιοποιηθεί το δυναμικό όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών. Ειδικά όταν πρόκειται για βαρέα επαγγελματικά οχήματα, η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να εξισωθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική κίνηση με μπαταρίες», λέει η Müller. «Μάλλον, η κίνηση κυψελών καυσίμου που τροφοδοτείται από υδρογόνο πρέπει επίσης να θεωρείται μέρος της ποικιλίας των διαθέσιμων τεχνολογιών . Οι κατασκευαστές έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα στην ανάπτυξη και την παραγωγή και τώρα πρέπει επιτέλους να δημιουργηθούν οι συνθήκες του πολιτικού πλαισίου: πρέπει να δημιουργηθεί επειγόντως ένα δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου με βάση τις ανάγκες και η σχετική υποδομή. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη δράσης για τους πολιτικούς, τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων και την ενεργειακή βιομηχανία».

Οι πέντε πελάτες δοκιμών ανυπομονούν για τις εμπειρίες και τον αντίκτυπο που θα έχουν οι δοκιμές στον σχεδιασμό του στόλου τους. «Μετά από εκτεταμένες δοκιμές με ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες, είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να δοκιμάζουμε την πορεία προς τις βιώσιμες μεταφορές του μέλλοντος με ένα φορτηγό που κινείται με υδρογόνο. Μόνο με τη δική μας εντατική εμπειρία μπορούμε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις για την αλλαγή στην ομάδα μας από το 2025», λέει ο John H. Landwehr από την Gerdes + Landwehr, συνεργάτη του Ομίλου Holcim. Και ο Micha Lege, Διευθύνων Σύμβουλος της Wiedmann & Winz από το Geislingen, προσθέτει: «Έχουμε επίσης πρόσφατα χρησιμοποιήσει ένα eActros 300 ως ημιρυμουλκούμενο φορτηγό στις καθημερινές μεταφορές. Τώρα ανυπομονούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα και να δοκιμάσουμε επίσης ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων με κίνηση κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με τη μορφή του φορτηγού GenH2.»

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra