fbpx

Deloitte: Επενδύσεις καινοτομίας ζητάνε 9 στις 10 επιχειρήσεις

Πρόθυμες να επενδύσουν στην καινοτομία προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δηλώνουν οι 9 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις σε πανελλαδική έρευνα της Deloitte. Δεν φαίνονται όμως διατεθειμμένες να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν δεν βάλει πρώτα το δικό της χέρι η πολιτεία, παρέχοντάς τους πρόσβαση στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η συνδρομή των κυβερνητικών φορέων είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ενδυνάμωση της καινοτομίας.  Όσον αφορά τις δράσεις που μπορεί να υλοποιήσει το κράτος για την ενίσχυση της καινοτομ΄΄ίας, οι 7 στις 10 επιχειρήσεις θέτουν στην κορυφη της ατζέντας τις επενδύσεις στην εκπαίδευση,  ενώ πάνω από τις μισές (55%) αναδεικνύουν ως πλέον σημαντικό παράγοντα τα φορολογικά κίνητρα για την Έρευνα & Ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη συνεργατικών projects με πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα θεωρήθηκε ως ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία για την ενδυνάμωση της καινοτομίας από το 77% των συμμετεχόντων της έρευνας.

Τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα αποτελούν ένα εξαιρετικά ουσιαστικό εργαλείο στην προσπάθεια της πολιτείας να συμβάλει αποτελεσματικά στην ενσωμάτωση της καινοτομίας στις επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα ανέδειξε τρία διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα (ΕΣΠΑ – 55%, NextGen EU – 38%, Horizon Europe – 31%), τα οποία οι ελληνικές επιχειρήσεις προτίθενται να αξιοποιήσουν.

Η αντίληψη των επιχειρήσεων για την καινοτομία

Ολοένα και περισσότερο οι εταιρείες τείνουν να ενσωματώσουν και να αυξήσουν το επίπεδο καινοτομίας εντός του επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα πρόσφατα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις αυτοχαρακτηρίζονται με σχεδόν ίσο ποσοστό ως “Πρωτοπόροι”, ως “Πειραματιστές” και ως “Ακόλουθοι” σύμφωνα με τα διεθνώς αποδεκτά, διακριτά προφίλ καινοτομίας.

Η έρευνα επίσης ανέδειξε ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων θεωρεί ότι εντός της επιχείρησης η καινοτομία μπορεί να αναπτυχθεί όταν αποτελεί θεμελιώδη πτυχή της ταυτότητας του οργανισμού (40%), όπως επίσης και όταν περιλαμβάνει σταδιακές βελτιώσεις σε υπάρχοντα προϊόντα ή διαδικασίες (40%).

Επενδύσεις στην καινοτομία

Αδιαμφισβήτητα, οι επενδύσεις διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ενίσχυση της καινοτομίας. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι 9 στους 10 ερωτηθέντες υποστήριξαν πως ο οργανισμός τους θα προωθήσει την καινοτομία αυξάνοντας τις σχετικές επενδύσεις τα επόμενα 3 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, η τεχνητή νοημοσύνη (33%) και τα big data analytics (30%) έχουν αναγνωριστεί ως οι βασικές τεχνολογίες στις οποίες οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες σκοπεύουν να επενδύσουν όσον αφορά την καινοτομία.

Η ανάδειξη νέων τεχνολογιών και επιχειρηματικών μοντέλων, αλλά και οι αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών, αναδείχθηκαν μέσα από την έρευνα ως οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθιστούν ακόμα πιο αναγκαία την ενσωμάτωση της καινοτομίας εντός των επιχειρήσεων.

Στη βάση αυτή, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα ανέδειξε τις αλλαγές στο σχεδιασμό προϊόντων ή υπηρεσιών (80%), την έρευνα αγοράς (42%) και τις αλλαγές στις μεθόδους μάρκετινγκ (40%) ως τις κυριότερες περιοχές προς επένδυση για την καινοτομία.

Κινητήριες δυνάμεις και παράγοντες που ενισχύουν την καινοτομία

Το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση της καινοτομίας. Οι ελληνικές επιχειρήσεις επεσήμαναν σε ποσοστό 67% ότι τόσο οι παράγοντες του εξωτερικού, όσο και του εσωτερικού περιβάλλοντος επηρεάζουν ισάξια την ενίσχυση της καινοτομίας.

Η πλειονότητα των στελεχών των ελληνικών επιχειρήσεων ανέδειξε ως σημαντικότερους εξωτερικούς παράγοντες καινοτομίας, τις συναντήσεις εργασίας με εμπειρογνώμονες από τον ίδιο κλάδο (49%) και από άλλους κλάδους (40%), τη συνεχή ανάλυση των προτιμήσεων και της εμπειρίας των πελατών (47%) και τη συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα (40%).

Στους εσωτερικούς παράγοντες αναφέρεται η ανάδειξη νέων τεχνολογιών και τάσεων (62%), η υποστήριξη από την ηγεσία της επιχείρησης (60%), η ενσωμάτωση της καινοτομίας στη στρατηγική της επιχείρησης (55%) και η διαχείριση της εταιρικής κουλτούρας (55%) αποτελούν τα σημαντικότερα εχέγγυα για την αφομοίωση ενός καινοτόμου προφίλ.

Κύρια εμπόδια & φραγμοί που επηρεάζουν την καινοτομία

Ως τα σημαντικότερα εμπόδια για την καινοτομία αναδείχθηκαν  οι επιχειρησιακές και διαρθρωτικές δυσκαμψίες (69%), η έλλειψη στρατηγικής (47%) και οι προκλήσεις που αφορούν την κουλτούρα (35%),  φραγμοί που προέρχονται κυρίως από το εσωτερικό περιβάλλον των οργανισμών.

Αντίστοιχα, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ανέδειξε ότι η απουσία διαθέσιμου χρόνου για δραστηριότητες που σχετίζονται αποκλειστικά με την καινοτομία, η αντίσταση στην αλλαγή και η έλλειψη τεχνικών δεξιοτήτων αποτελούν τους σημαντικότερους ανασταλτικούς παράγοντες για την προώθηση της καινοτομίας στον οργανισμό τους.

Η στρατηγική σχέση μεταξύ καινοτομίας και βιωσιμότητας

Η καινοτομία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη της βιωσιμότητας, επιτρέποντας την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων λύσεων, πρακτικών και τεχνολογιών που ελαχιστοποιούν τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εξοικονομούν πόρους και προωθούν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.

Στο πλαίσιο αυτό, το 96% των επιχειρήσεων αναγνώρισε τη διασύνδεση μεταξύ καινοτομίας και βιωσιμότητας, ως μια πολύ προοδευτική και αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη ενός ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Καφάτος: Τι πρέπει να πράξουν οι ελληνικές επιχειρήσεις με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας

Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Growth Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Η καινοτομία διαδραματίζει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στους περισσότερους τομείς της οικονομίας καθώς παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται στην αβεβαιότητα του περιβάλλοντος, να αξιοποιούν νέες ευκαιρίες και να δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι οργανισμοί που πραγματικά ξεχωρίζουν και διακρίνονται ως πρωτοπόροι στους κλάδους τους, έχουν ένα σαφές κοινό χαρακτηριστικό: όλοι προάγουν την καινοτομία. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, για να ενδυναμώσουμε την καινοτομία στην Ελλάδα, οι επιχειρήσεις πρέπει να προωθήσουν ενεργά και να αναπτύσσουν μία κουλτούρα καινοτομίας εντός των οργανισμών τους, να αυξήσουν τις επενδύσεις σε προηγμένες τεχνολογίες και να ενισχύσουν τις συνεργασίες με ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα».

Επιπρόσθετα, ο Αλέξης Χατζηπαύλου, Partner, Innovation Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Η καινοτομία αποτελεί παράγοντα ζωτικής σημασίας για την επιχειρηματική ευημερία. Προωθεί την ανάπτυξη, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και εξασφαλίζει την προσαρμοστικότητα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η υιοθέτηση νέων ιδεών και δημιουργικών λύσεων όχι μόνο βελτιώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες αλλά προσελκύει και κορυφαία ταλέντα ενώ προάγει ένα δυναμικό εργασιακό περιβάλλον. Όπως αναδεικνύεται και από τα ευρήματα της έρευνας, η καινοτομία δεν είναι απλώς μια επιλογή αλλά μια αναγκαιότητα για να παραμείνει κανείς μπροστά και να ευδοκιμήσει στο σημερινό επιχειρηματικό τοπίο».

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra