fbpx

Εκπτώσεις: Κάθε πέρυσι και καλύτερα! – «Χασούρα» 484 εκατ. ευρώ το 2018

0

Ελέω οικονομικής κρίσης, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, οι καταναλωτές έχουν την πλέον την ευκαιρία να απολαμβάνουν χαμηλές τιμές, λόγω εκπτώσεων, ενδιάμεσων εκπτώσεων, προσφορών, αλλά και ξενόφερτων συνηθειών, όπως η Black Friday.

Η διαφορά είναι τεράστια σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, οπότε οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές μετρούσαν τις… ημέρες για να έρθουν οι εκπτώσεις και να μπορέσουν να αποκτήσουν π.χ. ένα ακριβό παλτό ή ένα απλησίαστο, υπό άλλες συνθήκες, ζευγάρι παπούτσια.

Τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει γιατί πλέον και τα χρήματα είναι λιγότερα, αλλά και οι προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού δεν προσανατολίζονται σε είδη πολυτελείας, όπως πλέον θεωρούνται τα ρούχα, τα υποδήματα και κάποιες ηλεκτρικές συσκευές, αλλά καλύπτουν πρώτα την διατροφή και τα θέματα υγείας. Στην ουσία, πλέον έχουμε περάσει στο… άλλο άκρο, καθώς τους περισσότερους μήνες του χρόνου τα μαγαζιά έχουν προσφορές και εκπτώσεις και τους υπόλοιπους μήνες τις κανονικές τιμές.

Όπως, όμως, παρατηρούν οι φορείς της αγοράς αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί η αναμονή του κόσμου για αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, καθώς τους περισσότερους μήνες του χρόνου, αν φυσικά διαθέτουν χρήματα, μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν όχι σε τραγικά χαμηλές τιμές, αλλά πιθανόν σε λίγο καλύτερες από αυτές που θα τα αγόραζαν κανονικά. Από την άλλη πλευρά, το κοινό, μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό συνεχιζόμενων εκπτώσεων και ‘’δεκαημέρων’’ προσφορών δεν μπορεί τελικά να αντιληφθεί αν οι τιμές των προϊόντων που επιθυμεί να αγοράσει είναι συμφέρουσες ή όχι…

Οι… ενδιάμεσες εκπτώσεις

Τα τελευταία πέντε χρόνια, εκτός από τις κλασικές εκπτώσεις του 1,5 μήνα που γίνονται παραδοσιακά κάθε μέσα Ιανουαρίου και κάθε μέσα Ιουλίου, το νέο ‘’φρούτο’’ ήταν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις: Για ένα δεκαήμερο στα τέλη Οκτωβρίου και για ένα ακόμα στις αρχές Απριλίου, λίγο πριν το Πάσχα τα εμπορικά σωματεία αποφάσισαν για να τονώσουν την αγορά με δεκαπενθήμερα προσφορών και εκπτώσεων της τάξης του 15-20%. Aυτή η κίνηση αρχικά είχε θετικό αντίκτυπο, αλλά εξασθένησε γρήγορα…

Φαινόμενα τύπου… Black Friday

Άλλο πρόσφατο ‘’φαινόμενο’’ είναι η Black Friday που χαρακτηρίζει, πλέον, τον Νοέμβριο. Το ξενόφερτο έθιμο, παρότι αρχικά έχει συναντήσει αντιδράσεις, κατόρθωσε τα τελευταία χρόνια να καθιερωθεί, να προσελκύσει όλο και περισσότερους καταναλωτές και όλο και περισσότερους εμπόρους και αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο συγκεκριμένος μήνας να θεωρείται πλέον από τους πιο προσοδοφόρους οικονομικά για τους επιχειρηματίες της λιανικής. Μάλιστα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΕΣΕΕ, πλέον δύο στους πέντε Έλληνες ψωνίζουν στις εκπτώσεις της Βlack Friday, ενώ όπως χαρακτηριστικά εκτιμάται από την Συνομοσπονδία «αν και δεν υπάρχει μονοσήμαντη ερμηνεία, τα στοιχεία του δείκτη κύκλου εργασιών δείχνουν ότι ο Νοέμβριος ως μήνας εμφανίζει σημαντική βελτίωση. λόγω της μειωμένης κίνησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων, ενώ κρίνεται ότι η Black Friday όντως δημιουργεί υψηλές προσδοκίες και τονώνει πρόσκαιρα τη ζήτηση».

Δύο ταχύτητες

Την ίδια στιγμή, αρκετοί καταναλωτές τα τελευταία χρόνια έχουν εκφράσει τη διαμαρτυρία τους για τις εκπτώσεις και τις προσφορές… δύο ταχυτήτων που διαπιστώνονται σε αρκετές περιπτώσεις. Σύμφωνα με στοιχεία από το Ινστιτούτο Καταναλωτή, σε αυτή τη λογική μπαίνουν πολλές φορές οι μεγάλες αλυσίδες, συνήθως ηλεκτρονικών συσκευών, οι οποίες προσφέρουν προς πώληση δύο κατηγορίες προϊόντων: Τα πολύ καινούρια μοντέλα, βάζοντας τα σε έκπτωση 10-20% ή και καθόλου με την δικαιολογία ότι είναι αγαθά ‘’νέας σεζόν’’ και τα μοντέλα περασμένων ετών, τα οποία διαθέτουν προς πώληση με έκπτωση ακόμα και… 70%. Τα τελευταία χρόνια, έχουν, μάλιστα, κατατεθεί και συγκεκριμένες καταγγελίες εις βάρος πασίγνωστων αλυσίδων.

Πεσμένοι τζίροι

Οι συνεχείς εκπτώσεις και προσφορές, πάντως, έχουν και τις αρνητικές επιπτώσεις τους στους τζίρους των καταστημάτων, που σημειώνουν τα τελευταία χρόνια σταθερά πτωτική τάση, σημάδι του ‘’μοιράσματος’’ της αγοραστικής πίτας καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Η έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ στις χειμερινές εκπτώσεις του 2018 είναι αποκαλυπτική, καθώς αναφέρει ότι ο τζίρος στο λιανεμπόριο υποχώρησε το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2018 κατά 8,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2017. Σε απόλυτους αριθμούς, η μείωση αυτή μεταφράζεται σε απώλειες 484 εκατ. ευρώ, με τον τζίρο φέτος για το εξεταζόμενο δίμηνο να διαμορφώνεται σε 5,02 δισ. ευρώ από 5,5 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2017. Φυσικά, τα ποσοστά διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, καθώς, σε κάποιες περιοχές της χώρας η μείωση του τζίρου στις περυσινές χειμερινές εκπτώσεις άγγιξε ακόμα και το 40%, ενώ σε σύνολο 65 εμπορικών συλλόγων μόλις ένας έμπορος ανέφερε αύξηση του τζίρου.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra