fbpx

ΕΛΤΑ: Η κυβέρνηση τα οδηγεί σε εξαφάνιση

0

Η υποκαταστάση των ιστορικών ΕΛΤΑ από ιδιωτικούς παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών είναι ο απώτερος στόχος της κυβέρνησης. 

Την εξαφάνιση ενός οργανισμού με ιστορία 2 αιώνων και την αθέτηση θεσμικών υποχρεώσεών της απέναντι στην Ευρωπαική Ένωση και στους έλληνες πολίτες δρομολογεί η κυβέρνηση σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσποναδία Σωματείων Ταχυδρομικών σχετικά με την υποχρηματοδότηση των ΕΛΤΑ.   Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών  

η καθυστερημένη υποχρηματοδότηση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, που παρέχουν τα ΕΛΤΑ ως φορέας της υπηρεσίας αυτής, προκαλούν αρνητικές συνέπειες  στη λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα (υπερχρεώση) της Εταιρείας, καθώς και στην εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία, κινδυνεύουμε ως χώρα να είμαστε παγκόσμια οι μοναδικοί χωρίς Εθνικό Ταχυδρομείο. Αν συνεχιστεί αυτή η περιθωριοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγήσει τα πράγματα στην αγκαλιά κάποιου ιδιώτη, που εύλογα μετά, όντας ουσιαστικά μονοπώλιο, θα εκβιάσει και θα ασελγήσει στις τσέπες των πελατών και των φορολογούμενων.

 

Υποχρέωση των κρατών μελών της Ευρωπαικής Ένωσης 

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεούνται να εξασφαλίζουν μόνιμη, προσιτή Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία σε όλα τα σημεία της επικράτειάς τους, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον τα εξής:

 -την παροχή υπηρεσίας 5 εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα με εξαιρέσεις

– τη συλλογή, τη διαλογή, τη μεταφορά και την παράδοση των ταχυδρομικών αντικειμένων βάρους έως 10 kg την παροχή υπηρεσιών για συστημένες αποστολές και αποστολές με δηλωμένη αξία

Για τον σκοπό αυτόν, οι χώρες ορίζουν εταιρείες ως φορείς παροχής καθολικής υπηρεσίας, ώστε να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας τους, τις οποίες υποχρεούνται να αποζημιώνουν πλήρως και έγκαιρα, καθώς, η συμβατική παροχή της ζημιογόνου καθολικής υπηρεσίας συνιστά αθέμιτο οικονομικό βάρος σύμφωνα και με τις συνθήκες της ΕΕ. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα και τα ΕΛΤΑ

 

Η Ελληνική Κοινωνία έχει δικαίωμα να απολαμβάνει αδιάλειπτα ικανοποιητική ποιοτικά Ταχυδρομική εξυπηρέτηση, σε τιμές προσιτές για όλα τα βαλάντια. Τα ΕΛΤΑ, ως φορέας παροχής της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επάρκεια το ρόλο τους, πρέπει να είναι και από οικονομική άποψη θεσμικά θωρακισμένα. Οι άλλες λύσεις είναι θολές, έωλες και πρόχειρες και για τους λόγους αυτούς ασύμμετρα κοστοβόρες για την Κοινωνία και τον φορολογούμενο.

 

Επικαλείται Μνημονιακές δεσμεύσεις που δεν ισχύουν η κυβέρνηση 

Η κυβέρνηση καλυπτόμενη από τις Μνημονιακές δεσμεύσεις , που πλέον δεν έχουν ισχύ  οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό τα ΕΛΤΑ , συρρικνώνουν το δίκτυό τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι στις απομακρυσμένες περιοχές  και γενικότερα δρομολογεί (η κυβέρνηση) τις εξελίξεις στον οικονομικό αφανισμό των ΕΛΤΑ  ως μία περιττή δαπάνη με προφανέστατο στόχο την υποκατάσταση των ΕΛΤΑ από τις ιδιωτικές εταιρείας 

 

Η δημόσια ελληνική επιχείρηση με ιστορία 2 αιώνων  

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία διανύουν και το 2028 συμπληρώνουν τη 2 η εκατονταετία της

ιστορίας τους. Πρόκειται για την ιστορικότερη Ελληνική Επιχείρηση, που ιδρύθηκε σχεδόν ταυτόχρονα με το νέο Ελληνικό Κράτος για να υπηρετήσει τις ανάγκες του.

Έκτοτε, είναι μεγάλη η προσφορά του Ταχυδρομείου σε πολλές από τις εκφάνσεις της Ελληνικής Εθνικής και Κοινωνικής καθημερινότητας. Υπηρέτησε διαχρονικά με επιτυχία, παρά τις αντιξοότητες που υπήρχαν λόγω έλλειψης υποδομών, τις ανάγκες για επικοινωνία, τη νησιωτικότητα, την πατρίδα σε εποχές πολέμου, συνεισέφερε τα μέγιστα στη διοργάνωση και των δύο (2) Ολυμπιάδων που έγιναν στη Χώρα μας, στη δε δυσπρόσιτη επαρχία, που δεν λειτουργεί Κατάστημα μηδεμιάς από τις Χρηματοπιστωτικές Επιχειρήσεις, είχε ανέκαθεν και το ρόλο της Τράπεζας.

Κατά την περίοδο από 2015 έως και 2018, την εποχή δηλαδή των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls), τα ΕΛΤΑ ήταν η μοναδική διέξοδος για να μπορέσει κάποια οικογένεια να στείλει χρήματα στο παιδί της που σπούδαζε, ή όπου αλλού έπρεπε και υπήρχε ζωτική ανάγκη.

 

Ακόμη και οι φιλελεύθερες οικονομίες της Ε.Ε αλλά και οι ΗΠΑ στηρίζουν τους δημόσιους οργανισμούς ταχυδρομείων 

Υποστηρίζουν τη λειτουργία των Ταχυδρομείων τους οι φιλελεύθερες Χώρες της Ε.Ε., ακόμα και η «Μέκκα» του καπιταλισμού Αμερική. Εξετάζοντας παράλληλα τη συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στα ΕΛΤΑ και ως στρατηγική, αλλά και σε αντιδιαστολή με τον τρόπο που η ίδια παρεμβαίνει ενισχυτικά στη λειτουργία, άλλων, ιδιωτικών επιχειρήσεων, που προσφέρουν και αυτές υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (Υ.Γ.Ο.Σ.).

Συνεχόμενα είναι τα κατά καιρούς δημοσιεύματα που μας πληροφορούν ότι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την ενίσχυση των Ισπανικών (μόλις πρόσφατα), των Ιταλικών, των Γερμανικών, των Γαλλικών και των άλλων εθνικών Ταχυδρομείων, με εκατοντάδες εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια Ευρώ.

Επίσης, η USPS στις ΗΠΑ ενισχύεται τακτικότατα με δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στον κοινωνικό της ρόλο. Υπάρχει λοιπόν, στον φιλελεύθερο κόσμο, η πεπατημένη της αποζημίωσης Εθνικών Ταχυδρομείων για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες που προσφέρουν στις κοινωνίες τους, σε τιμές κάτω του κόστους.

Είναι η λεγόμενη τακτική των «επιχορηγήσεων», της ενίσχυσης δηλαδή των ανά τον κόσμο Ταχυδρομείων από τους κρατικούς προϋπολογισμούς, προκειμένου τα τελευταία να συνεχίσουν να λειτουργούν και να μην κινδυνεύουν να κλείσουν.

Έχει και το Ελληνικό Δημόσιο την πρόνοια και την εκφρασμένη διάθεση να ενισχύει δραστηριότητες που είναι μεν πολύτιμες για τη Χώρα και τους κατοίκους της, δεν έχουν όμως από εμπορική πλευρά κανένα ενδιαφέρον και ως εκ τούτου καμιά πιθανότητα αυτόνομης και αυτόφωτης οικονομικής λειτουργίας.

 

Γιατί τα ΕΛΤΑ δεν στηρίζονται όπως άλλες δημόσιες υπηρεσίες; 

Τα ΕΛΤΑ για να λάβουν κάποια αποδεδειγμένα εκ των πραγμάτων ανεπαρκή αποζημίωση, πρέπει να προβούν σε πλήθος κοστοβόρων ενεργειών, που προσιδιάζουν με «τετραγωνισμό του κύκλου». Απασχολούν δεκάδες υπαλλήλους του και παράλληλα αναθέτουν και σε Εταιρεία που αμείβεται αδρά, να καταρτίσει πόνημα από το οποίο να προκύπτει – υποτίθεται – το κόστος της καθολικής υπηρεσίας.

Το πόνημα αυτό μπαίνει υπό την αίρεση της αξιολόγησης της ΕΕΤΤ, που ως ανεξάρτητη αρχή, αποφασίζει ποιο θα είναι το τελικό ύψος της επιδότησης.  Όπως δε αποδεικνύεται από τα πράγματα, οι αποφάσεις της είναι πάγια, προς την κατεύθυνση περιστολής της σχετικής δαπάνης.

Στην τελική, η όλη κατάσταση καταλήγει σε υπερχρεωμένα ΕΛΤΑ, παντελώς διαφορετικά από κάθε άλλη «κανονική» Εταιρεία ως προς τη λειτουργία τους και την οικονομική τους υπόσταση. Σε ΕΛΤΑ που λειτουργούν χωρίς στόχους και πυξίδα, που αντί να δρουν εξισορροπητικά, χωρίς εμφανές διακύβευμα, συχνά – πυκνά στοχοποιούνται και συγκρούονται.

Έναν Οργανισμό που όταν, από καιρού εις καιρό, ενισχύεται από το Κράτος για να μην κλείσει, έχει να αντιμετωπίσει πέρα από τα ένδικα μέσα των ανταγωνιστών του και το ενδεχόμενο της κατασπατάλησης χρημάτων που προέρχονται από το υστέρημα των φορολογουμένων.

 

Aνεξέλεγκτες οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ 

Αυτό συμβαίνει επειδή αναλαμβάνουν Διοικήσεις χωρίς στην ουσία συμβατικές

υποχρεώσεις, χωρίς δηλαδή να τις δεσμεύει κανένα συμβόλαιο που θα περιγράφει την

επιθυμητή επίδοσή τους. Όμως ζητά η Ομοσπονδία, “θα έπρεπε να έχει υπολογιστεί ρεαλιστικά και να αναθεωρείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. πενταετία), το ύψος της απαιτούμενης επιχορήγησης και παράλληλα να επικαιροποιούνται οι επιχειρησιακοί στόχοι της Εταιρείας.

Να λειτουργούν τα ΕΛΤΑ με δίκτυο (ιδιόκτητα γραφεία και πρακτορεία) επαρκές και κατάλληλο, για να προσφέρουν ικανοποιητική ταχυδρομική εξυπηρέτηση σε όλους και παντού. Να εξασφαλίζεται στο τέλος κάθε χρήσης ότι ο Οργανισμός, δεν θα είναι ζημιογόνος.

Να είναι δηλαδή η χρηστή – ισοσκελισμένη διαχείριση και η επάρκεια στην εξυπηρέτηση του απλού μεμονωμένου πελάτη, το πρώτο και το κύριο καθήκον, της εκάστοτε Διοίκησης.”

 

Η οικονομική κατάρρευση των ΕΛΤΑ 

Δυσθεώρητα χρέη, εμπλοκή σε εγχειρήματα που δεν θα έπρεπε, προβλήματα σε κάποιες περιπτώσεις σε ζητήματα που αφορούν τον Οργανισμό υπό την ιδιότητά του ως παρόχου της καθολικής υπηρεσίας.

Η κατάσταση αυτή αντιμετωπίστηκε με συνεχόμενες εξαγγελίες περί «ανασύνταξης» και «κερδοφορίας» των ετήσιων χρήσεων, που στη συνέχεια οι επόμενες Διοικήσεις τις αναθεωρούν και τις καθιστούν σε ακραίο βαθμό ζημιογόνες. Με υπερβατικές εξαγγελίες περί «ψηφιακών μετασχηματισμών», χωρίς ποτέ να περιγράφεται η φύση τους. Τι πρόκειται να μετασχηματιστεί; Από τι σε τι; Λένε μόνο «ψηφιακός» και το λένε όπως παλαιότερα λεγόταν και γινόταν πιστευτό το όραμα της «ισχυρής Ελλάδας», της «επανίδρυσης» ή και του «επιτελικού Κράτους».

Όλες οι χώρες του κόσμου και η Αμερική ακόμα έχουν ισχυρά από όλες τις απόψεις Δημοσίου συμφέροντος και ελέγχου Ταχυδρομεία και η Ελλάδα παλινωδεί.

Κάθε άλλος «οδικός χάρτης» εγκυμονεί τον κίνδυνο αφανισμού των ΕΛΤΑ, των δύο (2) αιώνων ιστορίας.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra