Επιχειρήσεις λιανικής: «Αγκομαχούν» για μια μικρή άνοδο στο πρώτο τρίμηνο του 2019
Μια χαμηλή αλλά εμφανή άνοδο της τάξεως του 4% όσον αφορά την αξία πωλήσεων και 2,9% ως προς τον όγκο σημείωσε η εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (Ιανουάριος-Μάρτιος).
Αυτό προκύπτει συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, με την έρευνα να αναφέρει, ωστόσο, ότι ειδικά τον Μάρτιο η άνοδος της αξίας πωλήσεων ήταν οριακή (0,9%), ενώ ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μικρή κάμψη (-0,8%).
Με αφορμή τις καλές επιδόσεις του Ιανουαρίου (στον οποίο συμπεριλήφθηκε και η τελευταία ημέρα του 2018) στο πρώτο τρίμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) της λιανικής τροφίμων κινήθηκαν για ακόμη μια φορά ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+4,7% σε αξία πωλήσεων και +3,5% σε όγκο πωλήσεων).
Την ίδια στιγμή, τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,1% σε αξία και 1,2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,4% σε αξία αλλά κάμψη -0,8% όγκο.
Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υπο-κατηγορίες που καταγράφει η μελέτη της εταιρίας, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Είδη μαγειρικής» (Cooking aids, ingredients & condiments), που υποχώρησαν κατά -0,8% σε αξία και κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων.
Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Αλκοολούχα Ποτά (+11 σε αξία πωλήσεων και +8,1% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+7% σε αξία πωλήσεων και +7,4% σε όγκο). Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με την ΙRI, κατέγραψε άνοδο 2%, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 16% πλέον.
Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι, βέβαια, πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα PL.
Ωστόσο, το θετικό στοιχείο είναι ότι το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον στα επίπεδα του 2011 (16,1%).