Έρευνα: Καχύποπτοι οι Έλληνες με τα ΜΜΕ – Πως ενημερώνονται
Yψηλά ποσοστά καχυποψίας διακατέχουν τους Έλληνες αναφορικά με τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters που δημοσίευσε η διαΝΕΟσις.
Ειδικότερα, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος, οι Έλληνες φαίνεται πως διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, αφού μόλις το 27% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις – πρόκειται για το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό στις 38 χώρες που συμπεριλαμβάνει η έρευνα. Ωστόσο, το 53% θεωρεί πως τα ΜΜΕ τους ενημερώνουν για τα γεγονότα της ημέρας και το 46% θεωρεί πως τους βοηθά να καταλάβουν τι συμβαίνει.
Μόνο 4 στους 10 Έλληνες (39%) πιστεύουν ότι τα ΜΜΕ ελέγχουν επαρκώς πολιτικούς και επιχειρηματίες ενώ ακόμα λιγότεροι, το 32%, πιστεύει ότι τα ΜΜΕ καλύπτουν θέματα που τους αφορούν. Μάλιστα το 54% των Ελλήνων αποφεύγει «συχνά ή κάποιες φορές» να ενημερώνεται. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με τον αντίστοιχο διεθνή μέσο όρο που διαμορφώνεται στο 32%.
Η αυξανόμενη δυσπιστία έχει ως αποτέλεσμα το καταφύγιο για ενημέρωση στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι αναζητούν τις ειδήσεις μέσω μηχανών αναζήτησης, από τα social media ή και με άλλους τρόπους. Όπως και στις περισσότερες χώρες του δείγματος, έτσι και στην Ελλάδα υπάρχει πτώση στη χρήση του Facebook για ενημέρωση, αν και έχει ακόμα κεντρικό ρόλο. Το 58% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποίησε το Facebook για να ενημερωθεί το 2019, ωστόσο το ποσοστό είναι 10 μονάδες χαμηλότερο από το 2016.