fbpx

Ελληνικό: Fast (track) and the furious…

0

Η κυβέρνηση βιάζεται να ξεμπερδεύει με τον χώρο του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Ωστόσο δήμος και δημότες, όπως φαίνεται και από τη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο δήμαρχος, κ. Χρ. Κορτζίδης, έχουν στο μυαλό τους ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης για την περιοχή που αν μη τι άλλο δείχνει πως η υπόθεση θα τραβήξει σε μάκρος… Η κυβέρνηση βιάζεται να ξεμπερδεύει με τον χώρο του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Ωστόσο δήμος και δημότες, όπως φαίνεται και από τη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο δήμαρχος, κ. Χρ. Κορτζίδης, έχουν στο μυαλό τους ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης για την περιοχή που αν μη τι άλλο δείχνει πως η υπόθεση θα τραβήξει σε μάκρος…

Τα κυβερνητικά σχέδια είναι γνωστά από καιρό και επανήλθαν στο προσκήνιο μετά την πρόσφατη επίσκεψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, κ. Θεόδωρου Πάγκαλου στο Κατάρ. Έτσι μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται η σύσταση της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε» προκειμένου να αναλάβει την παραχώρηση του χώρου σε ιδιώτες επενδυτές που θα κληθούν να κατασκευάσουν, παίρνοντας και την εκμετάλλευση τους, τουριστικές εγκαταστάσεις.

Από αυτό το project, το δημόσιο προσδοκά έσοδα που μπορεί να φτάσουν έως και τα 3 δις. ευρώ, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης συμβούλων για το έργο της αξιοποίησης του Ελληνικού. Ρόλος τους θα είναι να εκπονήσουν μια μελέτη σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο εκμετάλλευσης των εκτάσεων αυτών, αλλά και να προσεγγίσουν πιθανούς επενδυτές, πάντα μέσα στα πλαίσια της στοχευμένης ανάπτυξης της περιοχής, στα πλαίσια του σχεδίου που επεξεργάζονται από κοινού ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης.

Την ίδια ώρα ωστόσο, με προεξάρχοντα τον δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης, οι αυτοδιοικητικές αρχές της περιοχής ετοιμάζουν την αντεπίθεση τους, καθώς έχουν στα σκαριά ένα εναλλακτικό μοντέλο ανάπτυξης της περιοχής.

Κεντρικό ρόλο σε αυτό το μοντέλο παίζει η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου, το οποίο αφενός θα συνδράμει στην τουριστική ανάπτυξη του λεκανοπεδίου και αφετέρου θα συμβάλλει στην ενίσχυση της εγχώριας επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και θα συνεισφέρει στην δημιουργία θέσεων εργασίας, που δεν θα πλήττουν τις ήδη υφιστάμενες, όπως συνήθως συμβαίνει με τη δημιουργία μεγάλων τουριστικών μονάδων.

Ήδη την Πέμπτη 20/1, οι δήμαρχοι της περιοχής ενημερώθηκαν για τα πορίσματα της β’ φάσης της μελέτης του Πολυτεχνείου για το πρώην αεροδρόμιο και φαίνεται πως τα αποτελέσματα της τους δίνουν ένα ισχυρό όπλο, το οποίο δείχνουν έτοιμοι να εκμεταλλευτούν.

Έχουν ξεκινήσει λοιπόν ήδη διεργασίες και έχουν σχεδιαστεί συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν το επόμενο διάστημα. Στόχος σε πρώτη φάση είναι να αποτραπεί η παραχώρηση του αεροδρομίου σε ιδιώτες και εν συνεχεία η σταδιακή υλοποίηση των ιδεών που υπάρχουν για την αξιοποίηση του χώρου και οι οποίες θα είναι συμβατές με το μοντέλο ανάπτυξης που επιθυμούν για την περιοχή.

Την Τετάρτη, 26/1, είναι προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου, στην οποία θα παρουσιαστεί επίσημα το σύνολο της μελέτης του Πολυτεχνείου και ως εκ τούτου οι εξελίξεις που θα ακολουθήσουν αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Στα πλαίσια του ρεπορτάζ επικοινωνήσαμε με τον δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης, κ. Χρήστο Κορτζίδη, ο οποίος, σε μία σύντομη συνέντευξη, εστίασε στο γεγονός πως «η δημιουργία ενός πάρκου υψηλού πρασίνου ελεύθερου σε όλους είναι λύση απόλυτα εφικτή όσο και αναγκαία για τους κατοίκους του λεκανοπέδιου».

‘Ερ: Κύριε Δήμαρχε, το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση είναι λαλίστατη στα ΜΜΕ όσον αφορά την αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Με δεδομένη την εκπεφρασμένη από καιρό αντίθεσή σας στα σχέδια αυτά, έχετε να αντιπαρατάξετε ένα εναλλακτικό σχέδιο αξιοποίησης του χώρου;

Χ.Κ: Βεβαίως. Ήδη την επόμενη βδομάδα παρουσιάζεται η μελέτη που εκπόνησε το ΕΜΠ για λογαριασμό της ΤΕΔΚΝΑ που αποδεικνύει ότι η δημιουργία ενός πάρκου υψηλού πρασίνου ελεύθερου σε όλους είναι λύση απόλυτα εφικτή όσο και αναγκαία για τους κατοίκους του λεκανοπέδιου. Καταρρίπτονται με τη μελέτη που θα παρουσιαστεί μια σειρά μύθοι που διάφοροι αναπαράγουν.

Ερ: Δεδομένης της συγκυρίας κρίσης, ωστόσο, υπάρχουν φωνές που ανεξαρτήτως της οικολογικής διάστασης του θέματος βλέπουν ως μονόδρομο το σχέδιο της κυβέρνησης προκειμένου να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να προσελκύσει η χώρα νέες επενδύσεις που τόσο έχει ανάγκη. Πιστεύετε πως η εναλλακτική λύση που προτείνετε να απαντά στους παραπάνω προβληματισμούς;

Χ.Κ: Νέες θέσεις εργασίας δημιουργεί και το πάρκο που διεκδικούμε. Τόσο για την κατασκευή του όσο και για τη λειτουργία και συντήρησή του. Ακόμη πέραν της ανάσας που δίνει στο λεκανοπέδιο μπορεί με τις λειτουργίες του να συμβάλει στην επιμήκυνση της παραμονής τουριστών στην Αθήνα με ότι αυτό σημαίνει.

Ερ: Σε ποιο βαθμό υπάρχει συναντίληψη γύρω από το θέμα με τις δημοτικές αρχές των όμορων δήμων;

Χ.Κ: Νομίζω ότι διαχρονικά είμαστε σε συντονισμό με τους όμορους και όχι μόνο δήμους. Εξ άλλου το πάρκο δεν αφορά μόνο τους γύρω δήμους. Θυμίζω ότι με το μετρό θα είναι λιγότερο από 20’ από το Σύνταγμα.

Ερ: Με δεδομένο ότι τα σχέδια για το παραλιακό μέτωπο, όπως το αποκαλούμε, δεν περιορίζονται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου, θα ήθελα ένα γενικότερο σχόλιο σας για τις εξελίξεις που φαίνονται προ των πυλών και στα υπόλοιπα θέματα όπως η μαρίνα και οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά, το γκολφ της Γλυφάδας κ.α.

Χ.Κ: Ζούμε σε δύσκολη εποχή. Προχτές είχαμε το τραγελαφικό φαινόμενο της παρέμβασης του Ελληνικού Δημοσίου σε δίκη υπέρ της εταιρίας που εκμεταλλευόταν την πλαζ του Αγ. Κοσμά. Υποστήριξαν την εγκυρότητα μιας σύμβασης που έχει κριθεί άκυρη από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Ελπίζουμε πως ο κόσμος δεν θα αφήσει να εξελιχτούν τα σχέδια που διάφορα κέντρα εκπονούν. Αλλιώς κινδυνεύουμε να πουλήσουν και τον αέρα που αναπνέουμε.

Ερ: Φαίνεται πως στην κυβέρνηση κυριαρχεί μια άποψη που βλέπει τους ΟΤΑ αποκλειστικά ως πηγή διαφθοράς και κακοδιαχείρισης. Κλείνοντας, και μιας και έχετε μακρόχρονη εμπειρία στην τοπική αυτοδιοίκηση, θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν και κατά πόσο πιστεύετε πως μπορούν οι δήμοι να συμβάλουν στην γενικότερη προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Χ.Κ: Φαινόμενα κακοδιαχείρισης ή ακόμη και διαφθοράς υπάρχουν. Όπως υπάρχουν παντού στο σάπιο σύστημα που ζούμε και η θεραπεία τους είναι η λαϊκή συμμετοχή και έλεγχος. Εξίσου σημαντικό πρόβλημα όμως είναι και το γεγονός ότι η κυβέρνηση στραγγαλίζει τους ΟΤΑ τους φορτώνει αρμοδιότητες και υπηρεσίες την ίδια ώρα που τους στερεί τους αναγκαίους πόρους. Αυτό οδηγεί σε ασφυξία την αυτοδιοίκηση. Εξ άλλου καμιά ανάκαμψη της Οικονομίας δεν μπορεί να υπάρξει με τις ασκούμενες σήμερα πολιτικές. Η Αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη στα πλαίσια μιας ριζικά διαφορετικής πολιτικής απ’ αυτή που σήμερα εφαρμόζεται. Με τα σημερινά δεδομένα η προσπάθειά μας εστιάζεται στην ανακούφιση του πολίτη από τις επιπτώσεις της βάρβαρης επίθεσης που δέχονται τα δικαιώματα και το εισόδημά του και στη συμβολή μας στο μέτρο του δυνατού στον αγώνα του λαού για την αλλαγή αυτής της κατάστασης’.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra