Γ. Πιτσιλής: Eξυπηρέτηση από λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης στις Δ.Ο.Υ.
Tην εξυπηρέτηση των φορολογουμένων πολιτών στις Δ.Ο.Υ. όχι από εφοριακούς υπαλλήλους, αλλά από ψηφιακές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως τα chatbots, δηλαδή τα λογισμικά που μιμούνται τον άνθρωπο στον γραπτό και προφορικό λόγο και απαντούν αυτοματοποιημένα σε ερωτήσεις που τούς υποβάλλονται, προανήγγειλε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας χθες στο Συνέδριο που διοργάνωσε ο Όμιλος της «Ναυτεμπορικής».
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιλής, η Α.Α.Δ.Ε. μεταβαίνει σταδιακά «σε ένα νέο οργανωτικό μοντέλο σύγχρονο πια, όχι σε ένα μοντέλο το οποίο είναι στημένο πάνω σε εφορίες, σε μία περιοχή με τοπική αρμοδιότητα, με διαφορετικές πρακτικές», όπου «κάθε μία εφορία είχε διαφορετική διαχείριση του ίδιου θέματος», αλλά «πάμε πλέον σε κεντρικοποιήσεις». Στο πλαίσιο αυτό, όπως διευκρίνισε, προχωρούν οι ακόλουθες διαδικασίες: «Έχουμε τέσσερα ελεγκτικά κέντρα στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώθηκε το κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, όλη η διαδικασία των εισπράξεων δηλαδή συγκεντρώθηκε σε ένα κέντρο και μέσα στο 2024 θέλουμε να έχουμε αναπτύξει πλήρως το νέο μοντέλο στην Αττική οπωσδήποτε κι αν τα καταφέρουμε και στη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ένα κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, σημαίνει ένα ειδικό κέντρο για τη φορολογία των ακινήτων, μεταβιβάσεις, κληρονομιές, δωρεές και ένα κέντρο για τις υπόλοιπες λειτουργίες μας, υποστηρικτικές και εξυπηρέτησης». Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο μέλλον των Δ.Ο.Υ. τόνισε ότι «θα εξελιχθούν σε σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα». Στη συνέχεια αφού διευκρίνισε ότι «αλλάζουμε τελείως το οργανωτικό μας μοντέλο, δίνουμε έμφαση στην ψηφιακή εξυπηρέτηση, στην εξυπηρέτηση μέσω τηλεφώνου», αποκάλυψε ότι: «Θέλουμε να βάλουμε και την τεχνητή νοημοσύνη μέσω chatbots στην εξυπηρέτηση και να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε δυνάμεις, για να τις στοχεύσουμε που; Στον φορολογικό έλεγχο, εκεί που το χρειαζόμαστε πραγματικά».
Επιπλέον, ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι «ετοιμάζουμε μία εφαρμογή για κινητά, με την οποία ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει τις οφειλές του, θα μπορεί να τις πληρώσει, θα μπορεί να παίρνει μηνύματα προσωποποιημένα υπενθυμιστικά «σε τρεις μέρες πρέπει να υποβάλεις τη δήλωσή του ΦΠΑ αν το έχεις ξεχάσει». Διευκρίνισε δε ότι η εφαρμογή αυτή μπορεί να τεθεί σε λειτουργία είτε στο τέλος του 2023 είτε στις αρχές του 2024.