fbpx

Greenpeace: Τα SUV εμποδίζουν την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης!

Παρά τις υποσχέσεις τους για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, οι εκπομπές CO2 των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο -των Toyota, Volkswagen και Hyundai-Kia- έχουν αυξηθεί σημαντικά. Η Greenpeace αποδίδει το γεγονός αυτό στις αυξανόμενες πωλήσεις των SUV.

Η ανάλυση της Greenpeace βασίζεται σε δεδομένα από τη βιομηχανική πύλη Marklines και την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA). Η έκρηξη πωλήσεων των SUV καταστρέφει την κλιματική πρόοδο που έχουν σημειώσει οι εταιρείες με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ένα τρίτο της αύξησης της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων πέρυσι μπορεί να αποδοθεί στην αυξανόμενη κατανάλωση από τα SUV.

Η επίσημη παρουσίαση της μελέτης θα γίνει στη διάσκεψη για το κλίμα στο Ντουμπάι. «Από αύριο στη διάσκεψη για το κλίμα στο Ντουμπάι θα γίνει μια συζήτηση για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων. Αλλά η Volkswagen και Σία συνεχίζουν να πλημμυρίζουν τον κόσμο με SUV και έτσι αυξάνουν τη ζήτηση για πετρέλαιο», λέει η Clara Thompson, ειδικός στην κινητικότητα της Greenpeace. «Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να σταματήσει να πουλά γιγάντια αυτοκίνητα που καταναλώνουν πόρους. Μόνο με μικρότερα, ηλεκτρικά μοντέλα θα μπορέσει να εκπληρώσει την ευθύνη της στην κλιματική κρίση».

Κατά μέσο όρο, οι τρεις εταιρείες που αναφέρονται έχουν αυξήσει τις πωλήσεις των SUV τους κατά περισσότερο από 150 τοις εκατό τα τελευταία χρόνια. Στην περίπτωση της VW, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 270,5 τοις εκατό από το 2013, σύμφωνα με την Greenpeace.

Για τον Όμιλο VW, η Greenpeace υπολογίζει ως παράδειγμα ότι τα SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχουν ήδη πωληθεί εκπέμπουν 102 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – σχεδόν το 30% των περίπου 346 εκατομμυρίων τόνων CO2 που θα έχουν εκπέμψει όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης της VW στο δρόμο το 2022.

Για σύγκριση: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW που πωλήθηκαν έως και το 2022 εξοικονόμησαν μόνο περίπου 5,6 εκατομμύρια τόνους CO2. Ωστόσο, οι συνολικές εκπομπές όλων των VW -δηλαδή οι 346 εκατομμύρια τόνοι το 2022- αυξήθηκαν κατά 36,8 εκατομμύρια τόνους την τελευταία πενταετία.

Λόγω του υψηλού βάρους και της κακής αεροδυναμικής τους, τα SUV καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν σε σχέση με τα συγκρίσιμα αυτοκίνητα που δεν είναι SUV. Ως εκ τούτου, η Greenpeace είναι επίσης επικριτική για τα ηλεκτρικά SUV.

«Παρόλο που τα ηλεκτρικά SUV λειτουργούν με ουδέτερες εκπομπές CO2, καταναλώνουν περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια και απαιτούν περισσότερες πρώτες ύλες και ενέργεια για την παραγωγή τους από τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αεροδυναμικό σχήμα», αναφέρει η ανάλυση.

Πηγή: Greenpeace

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra