fbpx

Η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν φτάνει στο καλάθι του καταναλωτή

0

Ανεξέλεγκτη είναι η αγορά τροφίμων σε ότι αφορά τις κινήσεις αισχροκέρδειας μέσα σε ολόκληρο το κύκλωμα. Από τις πρώτες ύλες (εισαγώμενες ή μη), την παραγωγή, την διακίνηση και την διάθεση στην κατανάλωση βλέπουμε ότι αντί να ακολουθούν τις πτωτικές τάσεις άλλων κλάδων (πχ ενέργειας) κινούνται περαιτέρω ανοδικά.

Ακόμη και εάν ο δείκτης πληθωρισμού στον κλάδο τροφίμων δείχνει πτωτικές τάσεις όπως για παράδειγμα τον Μάρτιο που αποκλιμακώθηκε προς το 14% (από 25% που ήταν τους προηγούμενους μήνες) εντούτοις η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν φτάνει στο καλάθι του καταναλωτή.

Εδώ υπάρχει και η πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης (λέγε με Άδωνι) η οποία αρκέστηκε στην δημιουργία των ‘καλαθιών’ αφήνοντας σχεδόν τις τιμές άθικτες και μην ορίζοντας ένα τιμαριθμικό πλαφόν στα είδη βασικής κατανάλωσης όπως είναι τα τρόφιμα.

Προσαρμογή των τιμών στις πληθωριστικές μεταβολές

Μία κίνηση (τιμαριθμική προσαρμογή) που λειτουργεί και στην Γερμανία και στη Γαλλία και στην Ολλανδία και βασικά αναπροσαρμόζει τις τιμές των τροφίμων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού. Βάσει αυτής της κίνησης θα έπρεπε οι τιμές των τροφίμων να έχουν υποχωρήσει πάνω από 10% στο ράλι των σουπερ μάρκετ πάνω στις υπάρχουσες τιμές , χωρίς να γίνονται ειδικές προσφορές. Όμως η πολιτική ευθύνη είναι ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να θίξει τα σουπερ μάρκετ που καταγράφουν και αυτά ιστορικά κέρδη σε μία εποχή που συρρικνώνονται τα εισοδήματα των εργαζομένων και απειλούνται με κοινωνική απομόνωση και φτώχεια μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

Όμως πιο ευάλωτα στις υψηλές τιμές είναι τα μικρά περιφερειακά παντοπωλεία, τα οποία αναγκάζονται για να επιβιώσουν του ανταγωνισμού να βάζουν ‘καπέλο’ στο ‘καπέλο’ ή να έχουν ανοίξει (εν έτει 2023) πάλι τεφτέρια για τους ‘παλιούς πελάτες’.

Ο ρυθμός με τον οποίο κλείνουν τα καταστήματα αυτά είναι εντυπωσιακός ενώ δεν έχουν πρόσβαση σε βραχυπρόθεσμο δανεισμό.

Θα αργήσει η μείωση τιμών

Στελέχη από την αγορά των τροφίμων επισημαίνουν ότι οι τιμές στα σουπερ μαρκετ στην καλύτερη περίπτωση θα υποχωρήσουν (υπό την μορφή παρατεταμένων εκπτώσεων) όταν ο πληθωρισμός υποχωρήσει ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος του χρόνου. Στην χειρότερη περίπτωση θα παραμείνουν στα ίδια υψηλά επίπεδα. Το πρόβλημα που βλέπουμε είναι ότι μειώνεται η κατανάλωση αλλά τα κέρδη αυξάνονται, αυτό και μόνο δείχνει πόσο έχει εξαπλωθεί η αισχροκέρδεια και η κερδοσκοπία στον κλάδο.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra