fbpx

Η εμπλοκή στο deal της Lufthansa και η κόντρα Βερολίνου-Βρυξελλών

0

Καταρρέει πριν καλά-καλά ενεργοποιηθεί το περίφημο πακέτο διάσωσης του γερμανικού αεροπορικού κολοσσού της Lufhansa, που η γερμανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να διασώσει, προκαλώντας και διπλωματικές αναταράξεις στις σχέσεις Βερολίνου και Βρυξελλών.

Λίγο νωρίτερα το ειδικό εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας αρνήθηκε να εγκρίνει το ύψους 9 δισ. ευρώ πακέτο, μετά την παρέμβαση και τους αυστηρούς όρους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σημείο αιχμής την απαίτηση της η εταιρία να εγκαταλείψει σημαντικά και πολύτιμα slots (θέσεις προσγείωσης) στα διεθνή αεροδρόμια του Μονάχου και της Φρανκφούρτης.

Το συμβούλιο θεώρησε ότι οι όροι των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού της Κομισιόν θα αποδυναμώσουν περαιτέρω την αεροπορική εταιρία και άρα τελικά την οικονομική της κατάσταση.  

Μάλιστα, υπό το πρίσμα των εξελίξεων το εποπτικό συμβούλιο ανέβαλε και την διεξαγωγή έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, η οποία θα είχε σαν στόχο να εγκρίνει τη συμφωνία.

Βέβαια, με δεδομένο ότι το συμβούλιο παραδέχτηκε ότι η διάσωση από το Βερολίνο είναι η μόνη εναλλακτική λύση για να αποφύγει το «κανόνι», καθώς η ταξιδιωτική κίνηση του ομίλου έχει σχεδόν εκμηδενιστεί και τα έξοδα του «τρέχουν» στο εκπληκτικό ποσό του 1 εκατ. ευρώ την ώρα, απάντηση στο εύλογο ερώτημα του… τι θα γίνει τώρα, δεν έχει δοθεί. Πάντως, η όλη συμφωνία για την ώρα, βρίσκεται στον αέρα!

Θυμίζουμε πως ο αεροπορικός κολοσσός που πέρα από την ίδια τη Lufthansa περιλαμβάνει ακόμη τις εταιρίες Austrian, Brussels, Swiss και την low budget Eurowings, βρίσκεται σε δεινή θέση και έχει κάνει αίτηση για κρατική βοήθεια και στις τέσσερις χώρες όπου ο ίδιος και οι θυγατρικές του δραστηριοποιούνται.

Η ελβετική κυβέρνηση ήταν η πρώτη που ανταποκρίθηκε με ένα πακέτο ύψους 1,4 δισ. ευρώ, όμως τελικά χρειάστηκε και η… άνωθεν παρέμβαση του Βερολίνου με την επίτευξη συμφωνίας βάσει της οποίας το γερμανικό δημόσιο θα «μπει» και πάλι στη μετοχική σύνθεση του ομίλου, που είχε ιδιωτικοποιηθεί πλήρως το 1997, προσφέροντας του ένεση ρευστότητας ύψους 9 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, έχει συμφωνηθεί να λάβει μετοχικό μερίδιο ύψους 20% και δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο.  

Η επικύρωση του deal απαιτούσε την έγκριση της Κομισιόν, όμως η Επιτροπή υπό την πίεση που δέχτηκε από άλλες αεροπορικές εταιρίες, όπως ενδεικτικά η Ryannair που απείλησε ανοιχτά και με νομική προσφυγή κατά της συμφωνίας, έθεσε πολύ αυστηρούς όρους. Και κυρίως να μειώσει τα slots που ελέγχει στα δύο βασικά της αεροδρόμια, το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη.

Αυτή τη στιγμή η Lufthansa ελέγχει τα δύο τρίτα των slots στα συγκεκριμένα αεροδρόμια, όπως επίσης το 60% των slots στα αεροδρόμια της Βιέννης και της Ζηρίχης, εκτοπίζοντας έτσι μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού. Και η σχεδόν μονοπωλιακή κυριαρχία της ήταν μόνιμο σημείο τριβής με τους διεθνείς ανταγωνιστές της.   

Πάντως, η απαίτηση της Κομισιόν προκάλεσε ένταση και στο πολιτικό σκηνικό του Βερολίνου. Μάλιστα έντονη ήταν η αντίδραση του τοπικού πρωθυπουργού της Βαυαρίας και πρόεδρου των Χριστιανοκοινωνιστών (ήτοι του δεξιού αδελφού του CDU), Μάρκους Σόντερ, ενώ την ανησυχία τους για τις συνέπειες της πιθανής κατάρρευσης της συμφωνίας εξέφρασαν και τα συνδικάτα των εργαζομένων.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra